XBMC Live install op Zotac ZBOX ID41; no common cd drive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
Net de ID41 uit de doos gehaald, geheugen en SSD doen het prima

Maar, problemos; ik heb een XBMC live installer op een USB stick staan. Die ziet hij, hij boot naar menu. Daar kies ik, install XBMC live.

Hij denkt een paar seconden, vraagt naar land en taal en dan zegt hij; no common cd drive detected. Hij wil dan dat ik verwijs naar een locatie voor de CD drivers, of hem automatisch laat zoeken, waarna hij niets vindt.

Er zit uiteraard geen drive in/aan.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Zo kunnen we niets. Logs hebben we nodig. Is er meer specifieke error informatie?

Bovendien willen we graag dat je zelf eerst het probleem probeert op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
Uiteraard heb ik dat gedaan, en de relevante links geven suggesties om je CD drive te vinden. Deze zit er echter niet in.

Logs? Ik heb niet meer schermen gezien dan wat ik heb omschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Hoe heb je de usbstick gemaakt dan? Met unetbootin? Je hebt toch hopelijk gewoon de iso van xbmc live gepakt en die op een bootable usbstick gezet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
Ja, ik heb een iso gedownload van XBMC Live, en die met unetbootin op de USB gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 13:12
Probeer andere USB stick, ik heb het zelfde probleem gehad destijds. Een andere stick (ander merk/type) was bij mij de oplossing.

Anders kan je uiteraard altijd nog een DVD drive tijdelijk aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43
De Zbox ID41 heeft zowel USB3 als USB2 poorten. Gebruik een USB2 poort om je stick in te doen. Goede kans dat het dan in 1x werkt.

Zelf heb ik openelec op deze manier geinstalleerd en dat ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
Weer terug van vakantie en het weer aan het proberen...

Helaas maakt het gebruiken van een andere USB stick, en/of andere USB poort geen enkel verschil, hij blijft tijdens de install vragen om een common cd drive..

Het aansluiten van een externe Drive is voor mij geen optie, ik heb er geen, en het probleem is er mee ook niet opgelost, alleen omheen gewerkt.

Nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43
Ik heb zelf ook problemen met de nieuwe dev builds van openelec op mijn ID41. Waarschijnlijk ga ik ubuntu minimal proberen te installeren via usb op een sdhc kaart en dan xbmc-pvr installeren.

Als ik meer weet meld ik het hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
Ik heb OpenElec wel aan de praat gekregen, die doet het eigenlijk prima.

Ik heb er weinig verstand van, de verschillen, maar ik had begrepen dat XBMC Live 'beter' / 'uitgebreider' was dan OpenElec.

Iig heb ik keuze uit minder resoluties, mijn TV Heeft er moeite mee, en heb ik nu met Openelec geen audio-out over HDMI? Ik krijg de film wel te zien, maar het geluid niet.

Maar goed, de installer van XBMC Live is schijnbaar anders, en die wil perse een CD/DVD-drive vinden, die ziet hij niet (want is er niet), en doet daarom de aanname dat er wel 1 is, maar dat de driver ervan niet aanwezig is, en vraagt die aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In het eerste 'opstartmenu' op tab drukken en dan dit toevoegen:
code:
1
cdrom-detect/try-usb=true

Helpt dat?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
anandus schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:03:
In het eerste 'opstartmenu' op tab drukken en dan dit toevoegen:
code:
1
cdrom-detect/try-usb=true

Helpt dat?
Ga ik vanavond testen.

Maar heb niet helemaal scherp op welk moment ik moet tabben. Hij gaat langs de bios, dan krijg ik een menu met de keuze tussen XBMC draaien zonder install, safe mode en XBMC live installen.

Ik kies voor de install optie, en dan krijg ik gelijk een keuze voor taal, dan een scherm met land keuze, dan 4 seconden laden en dan een scherm met de melding voor de cd drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ferdyvw schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:08:
[...]

Ga ik vanavond testen.

Maar heb niet helemaal scherp op welk moment ik moet tabben. Hij gaat langs de bios, dan krijg ik een menu met de keuze tussen XBMC draaien zonder install, safe mode en XBMC live installen.
Dat menu inderdaad :)

Ik had precies hetzelfde probleem met XBMC Live en bovenstaande zinnetje fixte het voor mij.
Succes! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
Dat was de oplossing, geniaal. Kon eerst niet verder komen na de install, wegens een inlog scherm.

Andere iso geprobeerd; XBMC Freak..en het werkt nu helemaal. Behalve sound over HDMI:
Audio over HDMI. XBMC Live Freak, ZBOX ID41

:\
Pagina: 1