TNT raakt aangetekend pakket kwijt

Pagina: 1
Acties:

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Ik zit met een probleem en wil graag jullie advies hoe ik het beste verder kan handelen.

Gisteren moest ik een laptop met een waarde van 498 euro verzenden. Gezien de hoge waarde heb ik ervoor gekozen om deze aangetekend te versturen met TNT, omdat het pakket dan tot 500 euro verzekerd is. Het pakketje heb ik bij het postkantoor afgeleverd en hier heb ik ook een bonnetje en track&trace-code ontvangen. Die avond heb ik nog even gecontroleerd wat de status van mijn zending was en deze bleek in het sorteercentrum te liggen.

De volgende ochtend (vandaag dus) wilde ik weer mijn zendings status controleren. Echter werkte mijn track&trace-code toen niet meer. Hij gaf aan "zending niet gevonden". Omdat ik dit niet echt normaal vond heb ik toen aan het eind van de middag het postkantoor maar eens gebeld en die verwees me toen door naar de klantenservice van TNT. Deze heb ik toen gebeld en uiteraard werd hier ook gevraagd naar mijn barcode. Deze heb ik gegeven. Toen ik de postcode van de geadresseerde noemde gaf de klantenservice aan dat deze niet zo in hun systeem stond. Toen ik vroeg welke er dan wel stond bleek dit mijn eigen adres te zijn.

Op dat moment had ik zoiets van: dat meen je niet... ze hebben hem dus naar het retouradres gestuurd in plaats van naar de geadresseerde. Volgens de klantenservice was het pakket ook al afgeleverd. Ik heb echter niks ontvangen. De track&trace-code blijkt nu wel te werken icm. mijn postcode. Er wordt daar ook aangegeven dat het pakket is afgeleverd.

Aangezien het pakket aangetekend is, moet er ook een handtekening zijn. Deze is er ook, maar dit is niet mijn handtekening en ook niet van iemand anders die op mijn adres woont.

Om dus even aan te geven wat er allemaal fout is gegaan:
  • Pakket verandert halverwege de zending van adres, waardoor ik het ook niet meer kon traceren. Op het postkantoor is wel het goede adres ingevuld en je zou zeggen dat vervolgens slechts nog de pakketbon die op je pakket geplakt wordt, wordt gebruikt om te bepalen waar je pakket naartoe moet wordt gebruikt. Echter vond de TNT het halverwege de zending blijkbaar nodig om dat adres te veranderen in het retouradres. 8)7
  • Pakket zou bij mij vandaag afgeleverd zijn, wat niet gebeurt is.
  • Vreemde handtekening bij de handtekening op de track&trace-pagina.
Ik heb dus het idee dat iemand anders mijn pakketje nu heeft. Ook is hij niet aangekomen bij de geadresseerde (dit heb ik al uitgesloten).

Mijn vraag is nu dus: hoe kan ik het beste verder handelen? Ik wil tenslotte mijn 500 euro zo snel mogelijk terug als het pakketje kwijt is.Ik kan ook nergens een formulier vinden waarmee ik mijn geld terug kan claimen bij TNT. Daarnaast vrees ik ook dat TNT eerst een onderzoek van een maand gaat instellen en moeilijk gaat doen met geld teruggeven, terwijl zij hier toch echt drie dikke fouten hebben gemaakt (adres wijzigen, niet afleveren, vreemde handtekening).

Andere bijkomstigheid is dat de laptop afkomstig is van een webshop, maar dat ik deze heb teruggestuurd onder de "wet koop op afstand". Dit dient binnen zeven dagen te gebeuren en die zijn waarschijnlijk wel voorbij wanneer de TNT mijn pakketje heeft gevonden.

• M2M
  • Laatst online: 01:49

M2M

medicijnman

Over het laatste regeltje lijkt het me wel duidelijk dat de laptop teruggestuurd is voor de 7 dagen. Dat TNT iets kwijt raakt is jouw schuld niet, en de koop op afstand wet geldt hier dus ook gewoon.

Verder is het constant contact opnemen (bellen dus, of langskomen bij het DC) met TNT. Dat zijn de enigen die uberhaupt informatie hebben over waar jouw pakketje is (geweest). Zeker met aangetekende verzending heb je gewoon garantie op je pakket.

En hoe zeker ben je ervan dat het pakketje niet bij de webshop ligt?

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 27-07-2011 19:14 ]

-_-

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Edit: Owh, thanks google, ik kwam uit bij postnl.nl. Geen nuttige links dus.

Even zoeken inderdaad, uitleg:
http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/postbezorging/

En vervolgens (volg link op bovenstaande pagina), klacht indienen.
http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/klacht/

Ik zou bij de klacht aangeven dat het om een retourpakket gaat onder de 'wet koop op afstand'. En daarbij aangeven dat het pakket retour krijgen niet voldoende is, als dit niet binnen deze (resterende) x dagen gebeurd. Oftewel de schade claimen, zoals je verwacht dat de verzekering werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door frankvdtillaart op 27-07-2011 19:15 ]

Happy Blessings <3

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-01 18:34
Kleine aantekening m.b.t. de wet koop op afstand: De webwinkel hoeft hem niet binnen 7 dagen na ontvangst terug te hebben, je moet binnen 7 dagen na ontvangst kenbaar maken dat je hem terug wilt sturen.
Ik zou echter de webwinkel op hoogte brengen (en houden) van de situatie en zeker de T&T code i.c.m. postcode doorgeven ter onderbouwing. Hopelijk willen ze er dan ook rekening mee houden (voordeel voor ze is dat als PostNL de winkelwaarde uitkeert dat ze er winst op maken, het geld moet immers richting de webwinkel omdat het de eigendom van de webwinkel is).

• danielkraak
kutagh schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:18:
Kleine aantekening m.b.t. de wet koop op afstand: De webwinkel hoeft hem niet binnen 7 dagen na ontvangst terug te hebben, je moet binnen 7 dagen na ontvangst kenbaar maken dat je hem terug wilt sturen.
Ik zou echter de webwinkel op hoogte brengen (en houden) van de situatie en zeker de T&T code i.c.m. postcode doorgeven ter onderbouwing. Hopelijk willen ze er dan ook rekening mee houden (voordeel voor ze is dat als PostNL de winkelwaarde uitkeert dat ze er winst op maken, het geld moet immers richting de webwinkel omdat het de eigendom van de webwinkel is).
Ik heb nog geen geld teruggehad van de winkel. Dit gebeurt pas als de laptop + doos in goede orde ontvangen is. Het geld zou dus retour naar mij moeten, maar ik ben bang dat PostNL hier een maand over gaat doen. :X

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het geld gaat richting de TS want die is klant van TNT en niet de webwinkel. De TS kan het geld dan weer aan de webwinkel geven.
[edit]Of houden, de laptop is al betaald :p

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 27-07-2011 19:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 23:36

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zonder enige kennis van zaken zou ik denken dat iemand het woord "Retour"heeft gezien op het pakket en toen naar het retour adres heeft geroute. :X

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• danielkraak
leuk_he schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:23:
Zonder enige kennis van zaken zou ik denken dat iemand het woord "Retour"heeft gezien op het pakket en toen naar het retour adres heeft geroute. :X
Maar daar is hij dus niet afgeleverd en er is met een onbekende handtekening voor getekend. :|

Verwijderd

*snip* speculatie

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 21:30 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-01 19:23
Niet geheel onbelangrijk, hoe heb jij het verzonden? (anoniem of in de mooie laptopdoos)

My favorite programming language is solder.

• danielkraak
Puch-Maxi schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:26:
Niet geheel onbelangrijk, hoe heb jij het verzonden? (anoniem of in de mooie laptopdoos)
Doos in pakpapier. Inhoud stond wel op de pakbon, maar dat moest voor de RMA. Maar dan nog: al zet ik erop dat er vier miljoen in zit, gewoon afblijven.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
*snip* speculatie

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 21:30 ]

• Shol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-01 16:13
Als ik me niet vergis kun je de handtekening bekijken in de track&trace als deze aangetekend verzonden is.
Wat zie je daar? misschien kun je er een naam (van een buurman/vrouw) in herkennen?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb je nog een kopietje van de tnt-bon?

Want zonder dat sta je volgens mij vrij zwak. Dan heeft TNT het pakket afgeleverd waar het volgens hun moest en ze hebben een handtekening, oftewel veel geluk klant...

Met TNT-bon kan je nog bewijzen dat het pakket van bestemming veranderd is, waardoor het hele traject een 2e blik waardig is, maar zonder bon?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-01 22:17
Hoe heb je het pakje uberhaupt teruggezonden? Zat het wel in een enigszins anonieme verpakking waar niet 'LAPTOP' opgeschreven stond met stift of erger, in de verpakking van de fabrikant?

• danielkraak
mssjel schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:29:
Als ik me niet vergis kun je de handtekening bekijken in de track&trace als deze aangetekend verzonden is.
Wat zie je daar? misschien kun je er een naam (van een buurman/vrouw) in herkennen?
Een onbekende handtekening, waaronder in blokletters mijn achternaam staat (handtekening is zeker te weten niet van mij of een bekende).
Het pakket ging eerst richting de shop he, maar halverwege het zendproces vonden ze het in een keer nodig om het naar mij te sturen. Het is echter nooit aangekomen bij mij, terwijl op hun site staat dat het is afgeleverd.
Struikrover schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:30:
Hoe heb je het pakje uberhaupt teruggezonden? Zat het wel in een enigszins anonieme verpakking waar niet 'LAPTOP' opgeschreven stond met stift of erger, in de verpakking van de fabrikant?
Pakket zat in inpakpapier. Inhoud stond wel op de pakbon, maar dat moest voor de RMA. Vanwege dat feit heb ik daarom ook een verzekering genomen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 21:31 ]

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-01 09:48
Uberhaupt al contact gehad met het bedrijf waar je het naartoe stuurde? Misschien hebben ze het al wel ontvangen en was het een storing in het systeem van PostNL?

• danielkraak
Jorian29 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:32:
Uberhaupt al contact gehad met het bedrijf waar je het naartoe stuurde? Misschien hebben ze het al wel ontvangen en was het een storing in het systeem van PostNL?
Dit heb ik al nagegaan. Staat ook in de TS, maar ik snap dat die een beetje lang is. :)

Edit: hij is daar dus ook niet ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door danielkraak op 27-07-2011 19:33 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

leuk_he schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:23:
Gisteren verzonden, ik denk dat hij inderdaad nog aan moet komen bij de TS. Dat er al een handtekening is klopt natuurlijk helemaal niet als de TS niet getekend heeft, maar die chauffeurs doen wel vaker gekke dingen (zie TNT topic)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

M2M schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:13:
Over het laatste regeltje lijkt het me wel duidelijk dat de laptop teruggestuurd is voor de 7 dagen. Dat TNT iets kwijt raakt is jouw schuld niet, en de koop op afstand wet geldt hier dus ook gewoon.
Niet helemaal. Het is niet jou schuld dat TNT iets kwijt raakt, het is wel jou verantwoordelijkheid dat het pakket aankomt bij de winkel. Zelfde geld andersom, als de winkel iets verstuurt en TNT raakt het kwijt is het niet jou probleem, jij hoort gewoon je pakket te krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• danielkraak
Stel dat ik hem nog ontvang. Kan ik hiervoor dan nog geld claimen. Ik moet namelijk twintig kilometer rijden voor het postkantoor, omdat die in mijn dorp weer eens dicht is en daarnaast loop ik ook ernstige vertraging op met verzending en het terugontvangen van mijn geld van de shop.

Daarnaast loop ik ook verhoogde kans dat mijn laptop niet geaccepteerd wordt voor de RMA, omdat de doos misschien niet meer in goede conditie is.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
*snip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 21:31 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:38
Op jouw verzendbewijs van PostNL staat toch ook de postcode + huisnummer waar het pakket naar toe gaat (in dit geval de webshop)? Daarmee kun je toch gaan klagen bij PostNL, omdat het het pakket op een andere plek hebben afgeleverd dan overeengekomen. Je kunt de webshop laten verklaren dat ze het pakket nooit hebben ontvangen.

[ Voor 15% gewijzigd door L.N. op 27-07-2011 19:42 ]

• danielkraak
LuukNouwen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:41:
Op jouw verzendbewijs van PostNL staat toch ook de postcode waar het pakket naar toe gaat (in dit geval de webshop)? Daarmee kun je toch gaan klagen bij PostNL, omdat het het pakket op een andere plek hebben afgeleverd dan overeengekomen.
Op mijn verzendbewijs staat inderdaad een andere bestemming. Ik denk dat ik dan gewoon een klacht invul dat hij niet op het afgesproken adres is afgeleverd. Daarmee maak ik denk ik de meeste kans.

Edit: ik kan natuurlijk wel het ingewikkelde verhaal dat hier staat proberen samen te vatten, maar ik vertrouw er niet zo op dat ze dat begrijpen.

[ Voor 12% gewijzigd door danielkraak op 27-07-2011 19:44 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:38
danielkraak schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:43:
[...]

Op mijn verzendbewijs staat inderdaad een andere bestemming. Ik denk dat ik dan gewoon een klacht invul dat hij niet op het afgesproken adres is afgeleverd. Daarmee maak ik denk ik de meeste kans.

Edit: ik kan natuurlijk wel het ingewikkelde verhaal dat hier staat proberen samen te vatten, maar ik vertrouw er niet zo op dat ze dat begrijpen.
Ik zou er ook duidelijk bij zetten dat de shop verklaart dat ze de zending niet hebben ontvangen en dat iemand met jouw naam heeft getekend voor het pakket, maar dat jij het niet bent geweest (nog 1 van jouw huisgenoten).

• Gomez12
[...]

Wel de route die ik zou volgen, alleen moet je er wel even bij vermelden dat jij het pakket nooit ontvangen hebt en dat het niet jouw handtekening is.

Anders gok ik dat ze het er al vrij snel op zullen gooien dat het vanwege reden x/y/z return to sender was, die gedachtengang kan je wmb maar beter zo snel mogelijk afkappen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
*snip*
Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt, ik heb nog nooit gelezen dat iemand ook maar 1 cent kreeg uitbetaald van de TNT verzekering... Wel extra geld vragen (voor iets wat ze in the first place zouden moeten doen), maar geen extra zekerheid... Ik ben heel benieuwd.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 21:32 ]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Daar zou ik niet over beginen. Je hebt een bon dat ze het naar adres A sturen, daar heb je voor betaald. Daar is het niet aangekomen, ergo ze/de verzekering moet(e)n betalen. Hoe ze dat weer terug gaan halen is aan hen.

let wel zij hebben een fout gemaakt en het verkeerd afgeleverd, je hebt extra voor die verzekering betaald, dus dan daarop verhalen.

Het gebeurd wel vaker dat ze paketjes bij een ander adres afleveren, en het doodleuk in het systeem afvinken als afgeleverd. Check eens bij de buren, een vriend van me had dat ze het 20 huizen verderop hadden afgeleverd (als zijnde het aflever adres)

Everything is better with Bluetooth

• Gomez12
RemcoDelft schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:52:
[...]

^^ Dat denk ik ook. TNT moet dus beginnen met zoeken wie de postcode in het systeem heeft veranderd.
Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt, ik heb nog nooit gelezen dat iemand ook maar 1 cent kreeg uitbetaald van de TNT verzekering... Wel extra geld vragen (voor iets wat ze in the first place zouden moeten doen), maar geen extra zekerheid... Ik ben heel benieuwd.
Nogal logisch dat je nog nooit gelezen hebt dat iemand geld terugkreeg met dat soort adviezen...
Je moet in de omgang met bureaucratische instellingen niet aan gaan komen met irrelevante zaken als wie iets veranderd heeft (heeft namelijk niets met de door jou afgenomen dienst te maken)

Al wordt die postcode in een regulier traject 200x per dag veranderd, het is niet relevant.
Het enige wat relevant is is of het pakketje bij het opgegeven adres is afgeleverd, zoja ok. zonee dan niet-correct geleverde dienst.

Als jij gaat zeggen dat ze eerst moeten beginnen met zoeken naar wie de postcode veranderd heeft, vinden zij dat best. Zij starten een onderzoek en zolang dat loopt krijg jij geen uitsluitsel. Komen zij er niet achter of/wie de postcode veranderd heeft dan krijg je waarschijnlijk geen geld terug. Terwijl het helemaal niet relevant is.

Verwijderd

Het pakket ergens anders afleveren is gewoon toegestaan als er niet voor getekend hoeft te worden. En ja, normaliter zijn dit buren, maar het komt doordeweeks nogal vaak voor dat die er ook niet zijn. Daarom probeert een pakketbezorger toch om de pakketten bij de overburen/overkant straat af te leveren, zodat jij je zending sneller hebt en hij geen gezeik heeft omdat 50% van de pakketten retour komen (en ja dat wordt gemonitord). Dat betekent uiteraard niet dat bezorgers geen briefjes achter moeten laten etc., die handelswijze is inderdaad bekend en erg vervelend.

Pakketten waarvoor getekend moet worden mogen niet op een ander adres geleverd worden. Bij het inladen van de bus voor de betreffende route van dag X krijgt de bezorger een aantal karren met pakketten, die gescand zijn alvorens aan bezorger overgeleverd. De bezorger dient ze eveneens te scannen en, wanneer blijkt dat de scans overeenkomen met de eerdere scan, wordt de lijst met de route uitgedraaid, inclusief alle scans. Daarmee is het systeem redelijk waterdicht.

Ik zeg redelijk, omdat een postbode nog kan frauderen. Hij gaat de bus in met de lijst (22 pakketten) en fysiek 22 pakketten in zijn bus. Bij afleveren pakket 1 zal de postbode ook op de lijst een vinkje zetten bij pakket 1 (ok, het is sinds een jaar of 2 digitaal geworden, maar tot die tijd ging het zo en het proces is volgens mij niet gewijzigd) en gaat zo de lijst af totdat pakket 22 ook afgeleverd is. Dit betekent dat een postbode een X aantal vinkjes heeft (zeg 21) en 1 pakket niet heeft kunnen leveren. Bij het inleveren van de bezorglijst op het depot dienen ook de overgebleven pakketten ingeleverd te worden. Bij ons had je erg veel gezeik als je op je lijst nog 1 vakje niet had afgevinkt (pakket niet geleverd), maar geen pakket had om in te leveren (oftewel, er klopt iets niet).

Wellicht naief, maar ik ga er vanuit dat het bij alle TNT vestigingen zo werkt. Frauderen is dus onmogelijk, tenzij de postbode ZELF een handtekening heeft gezet en pretendeert dat het pakket op jouw adres geleverd is. Jouw laptop mag niet geleverd worden op een ander adres dan dat van jou, omdat je moet tekenen (aangetekend) en dan ook ZELF moet tekenen, en niet je huisgenoot, omdat het een aangetekende verzending is.

Verklaart echter niet waarom het pakket niet meer naar het adres van de webshop ging, maar daar kan de postbode weinig aan doen, dat wordt dan al op het depot gewijzigd.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-01 21:40
RemcoDelft schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:52:
[...]

^^ Dat denk ik ook. TNT moet dus beginnen met zoeken wie de postcode in het systeem heeft veranderd.
Een aantal jaar geleden raakte TNT mijn Nokia N95 die ik had verkocht kwijt. Toen nog een waarde van 300 euro. Kostte 2 maanden, maar kreeg alles tot op de cent terug!

In jouw geval is hier duidelijk sprake van Fraude. Heb je in een gesprek met TNT al laten vallen dat je wellicht van plan bent van het aangifte doen ivm diefstal en fraude?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• danielkraak
Dan nog, stel dat hij ergens in mijn straat is afgeleverd, dan had dit toch sowieso niet gemogen, want het is toch aangetekend?

• Gomez12
danielkraak schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:17:
Dan nog, stel dat hij ergens in mijn straat is afgeleverd, dan had dit toch sowieso niet gemogen, want het is toch aangetekend?
Zou je eens moeten nazoeken, ik dacht dat je tegenwoordig een heleboel vormen van bezorging had.

En dat aangetekend op zich nog steeds betekende dat het bij de buren mocht, enkel iemand moet ervoor tekenen.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 22:52
Jij verstuurd een pakket naar X bedrijf en daar is het niet aangekomen, alles wat daar tussen zit is voor jou als klant onbelangrijk en is aan PostNL om uit te zoeken,

Het feit dat er getekend is met je eigen achternaam terwijl het naar X bedrijf verstuurd had moeten worden zegt natuurlijk genoeg, die is gewoon gejat door een medewerker.

Overigens vind ik het nog steeds apart dat je extra moet betalen voor PostNL zijn eigen incompetentie..

[ Voor 15% gewijzigd door Verderf op 27-07-2011 20:23 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Verwijderd

Gomez12 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:22:
[...]

Zou je eens moeten nazoeken, ik dacht dat je tegenwoordig een heleboel vormen van bezorging had.

En dat aangetekend op zich nog steeds betekende dat het bij de buren mocht, enkel iemand moet ervoor tekenen.
Aangetekend mag nooit bij de buren, zelfs niet eens bij een huisgenoot, enkel bij de ontvanger die op het pakket staat. Zo was het in elk geval 2 jaar geleden nog toen ik een bijbaantje had bij TNT.

• Gomez12
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:25:
[...]

Aangetekend mag nooit bij de buren, zelfs niet eens bij een huisgenoot, enkel bij de ontvanger die op het pakket staat. Zo was het in elk geval 2 jaar geleden nog toen ik een bijbaantje had bij TNT.
Dat is tegenwoordig identificatieplicht...
Aangetekend is afaik enkel iemand vinden die een handtekening wil zetten.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

[...]

Inderdaad, althans deels. Van de site van PostNL:
Kan iemand anders mijn aangetekende zending ophalen?

Als u zelf het pakket niet kunt afhalen, dan kunt u iemand machtigen. Een aangetekende zending wordt pas overhandigd nadat de geadresseerde, een gemachtigde of een volwassen huisgenoot, heeft getekend.

De zending wordt één keer aangeboden. Bent u op dat moment niet thuis, dan vindt u een bericht - een kennisgeving - in uw brievenbus waarop staat waar u de zending kunt afhalen. Hiervoor heeft u drie weken de gelegenheid.

Machtigen
Op de achterkant van de kennisgeving vult u de naam in van de gemachtigde en zet u uw handtekening. De gemachtigde kan vervolgens met de kennisgeving en zijn eigen legitimatie naar het afhaalkantoor gaan om uw zending af te halen.

U kunt ook een kind ouder dan 14 jaar machtigen. Uw kind heeft hiervoor wel een geldig legitimatiebewijs nodig.

U kunt geen machtiging afgeven voor een Brief met Legitimatie of een gerechtelijke brief. Deze kunt u alleen persoonlijk afhalen. Bij een Brief met Legitimatie kan de afzender de zending opnieuw versturen naar een adres waar u wel aanwezig bent (bv werkadres).
Oftewel, het pakket hoort nooit de straat doorgeschopt te worden.

Blijft een vaag verhaal dit trouwens, neem aan dat je inmiddels een klacht hebt aangemaakt?

Edit:
Gomez12 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:29:
[...]

Dat is tegenwoordig identificatieplicht...
Aangetekend is afaik enkel iemand vinden die een handtekening wil zetten.
Nee dus. Even zoeken naar beschikbare info voordat je iets redelijk stellig online gooit?

[ Voor 9% gewijzigd door Bastien op 27-07-2011 20:32 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Daarom lijkt het me ook niet dat het pakket bij de buren is gedropt of elders in de straat. Want A) dat mag de postbode niet en B) wonen er echt dat soort mensen in jouw straat die eerst kijken voor wie het pakket is en vervolgens die naam tekenen?

Omdat 'jouw' handtekening er onder staat is er duidelijk opzet in het spel. Niet van een van de buren, want de postbode zal een aangetekend pakket niet snel bij buren afleveren, maar van de postbode zelf lijkt me een logischere conclusie.

• Hakker
  • Laatst online: 17-01 14:33

Hakker

a.k.a The Dude

[...]

Dat is incorrect

Aangetekend wil zeggen iedereen die de deur open doet mag tekenen voor hetgene wordt aangeboden op dat adres al is het je overgrootmoeder.
Aangetekend is daarentegen wel verzekerd en mag ten alle tijde alleen op het aangegeven adres geleverd worden en dus niet bij buren etc etc.

Gewoon contact opnemen met klantenservice... alweer ja en aangeven dat je een klacht wegens fraude bij een aangetekende verzending wilt doorgeven aangezien ze niet leveren wat ze beloven.
Ze kunnen tenslotte al niet eens na 1 dag een pakket retour sturen aangezien men niet weet of het adres uberhaupt bestaat tenminste nog niet bij een sorteercentra. Daar stuurt men het alleen naar de juiste regio cq andere sorteercentra toe waar ze het dan naar de juiste regio sturen.

de TS heeft daarentegen wel een paar dingen standard nodig. A de bon van de inhoud (in dit geval de laptop) en B de bon van de pakket verzending. Ik zou van beide dus zowieso om mee te beginnen een kopie maken. Daarnaast een kopie opvragen van de handtekening die zogenaamd gezet is en de reden waarom het pakket retour gestuurd zou zijn aangezien het adres bestaat (daar ga ik dan vanuit). Daarnaast kunnen zij als het goed is dieper kijken in het traject en kunnen ze zien waar het zogenaamd fout ging.

[ Voor 3% gewijzigd door Hakker op 27-07-2011 20:47 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik had vorige week nog een laptop ontvangen per pakket...

Op de track/trace pagina stond duidelijk: HV / Alleen huisadres

Handtekening vereist...+ Huis adres dus

Nou hij werd gewoon afgeleverd bij mijn buurman die ervoor tekende met zijn eigen naam.
De postbodes nemen die dingen dus niet zo serieus. Nu ken ik mijn buurman wel een beetje, en is het goed. Maar ik kan me voorstellen dat je ook buren hebt die je amper kent :|

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-01 16:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb een maand of twee geleden nog een pakje voor iemand in onze flat zomaar meegekregen, ondanks dat er op het pakje zelf stond dat er voor getekend moest worden. Dat heeft de geadresseerde niet gedaan, en ik ook niet.

TS: als je je pakje nog terugkrijgt*, ga dan alsnog achter de kosten voor het aangetekend versturen heen. Jij hebt betaald voor een dienst die PostNL om onbekende reden niet heeft geleverd.

* Die kans bestaat nog. Het komt wel wat vaker voor dat er getekend is voor ontvangst door de bezorger zelf, waarna hij het een of meerdere dagen later alsnog komt leveren. Zie ook het "grote klaag over TNT / PostNL" topic in de Huiskamer. De reden dat ze dit doen is vaak omdat ze dan meer geld voor het pakket krijgen; elk pakket dat ze niet kunnen leveren kost hen in principe geld. Op deze manier krijgen zij het volle pond en jij (uiteindelijk) je pakje. Een win-halve win situatie dus (want jij moet wel langer wachten en zit ondertussen in onzekerheid). Of het in dit geval ook zo is gegaan, geen idee. Ik hoop van wel voor je, maar ik vrees het ergste, zeker als op de verpakking te lezen was dat er een laptop in zat.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 20:51
Lijkt me duidelijk: Jij hebt het aangetekend verstuurd, de postbode of wie dan ook heeft een fout gemaakt door, tegenstrijdig aan hun eigen voorwaarden en overeenkomsten, het toch aan iemand anders te bezorgen, en nu is het kwijt. Geld terug van de verzekering, en iemand die blij is met een (redelijk goedkope) laptop - dat hij er in mag stikken.

Het zou me niks verbazen als er massaal electronica achterovergedrukt wordt bij de postbezorging. Het wordt toch vaak verzekerd, dus geen blijvende schade voor de gedupeerden. Sterker nog, zou me niks verbazen als de verzekering vooral voor onbetrouwbaar postpersoneel bedoeld is.

[/rant]

Verwijderd

Modbreak:Alle berichten over een vermeende diefstal mogen wat mij betreft voorlopig even achterwege blijven. Dat berust zuiver op speculatie en draagt weinig bij aan het topic.

Dit pakket is gisteren aangeboden en als je op tweakers zoekt dan lees je heel vaak dat er geen zak klopt van track and trace. Misschien even een paar dagen geduld hebben voordat je conclusies gaat trekken. Ik denk dat het pakket binnen 2 dagen boven water is. Uiteraard raad ik je aan TNT wel achter de vodden aan te blijven zitten.

• danielkraak
Nou, de laptop bleek bij de overburen te liggen...

Aan de ene kant een flinke opluchting voor mij maar aan de andere kant ben ik hier ook best wel boos om. Ik kan immers morgen weer twintig kilometer gaan rijden naar het postkantoor. Grote kans dat ik daar nog een keer acht euro moet betalen voor het verzenden, omdat de verkoper daar slechts de pakketjes aan TNT geeft en zei dat als er problemen waren ik contact op moest nemen met TNT. Ik heb hem al duidelijk gemaakt aan de telefoon dat ik bij hem de dienst heb afgenomen en dat hij het maar verder met TNT moest uitzoeken, maar daar dacht hij toch echt anders over. Vervolgens ging hij ook nog zeggen dat ik niet door hem heen moest praten, waarna ik hem nog even heb medegedeeld dat hij dat ook constant bij mij deed. :+

Nu ga ik morgenochtend maar eens bellen naar de winkel om te vertellen wat er is gebeurd en of ze de RMA nog accepteren als ik hem nog een keer verzend.

Ik zit nog na te denken wat ik tegen TNT kan doen. Ze hebben immers de bestemming van mijn pakketje zomaar veranderd en het aangetekend verzenden genegeerd. Over die handtekening heb ik wel een theorie. Die postbezorger staat namelijk nogal vaak bij ons in de straat en het is ook een nette buurt en we hebben met alle buren eigenlijk wel goed contact, dus ik denk dat hij zelf die handtekening heeft gezet en hem bij de buren gebracht. Dit had hij natuurlijk niet moeten doen, maar ik wil zijn baan niet op het spel zetten voor zoiets. Ik denk dat ik hem er beter eens op kan aanspreken.

Ik zit eraan te denken om een klacht bij de TNT in te dienen dat mijn pakketje niet traceerbaar is (met de postcode van het bedrijf doet hij het immers niet) en dat het ook niet is aangekomen. Sowieso jammer dat ze pas na 3-5 dagen reageren, want daarmee ga ik die acht euro ook niet terugkrijgen die ik morgen weer moet uitgeven. :(

[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 27-07-2011 21:44 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:27
danielkraak schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:42:
Nu ga ik morgenochtend maar eens bellen naar de winkel om te vertellen wat er is gebeurd en of ze de RMA nog accepteren als ik hem nog een keer verzend.
Zoals hierboven al gemeld: bij een koop op afstand 'herroeping' hoef je enkel binnen 7 werkdagen na aflevering te melden dat je het pakket terugstuurt. Het terugsturen zelf hoeft niet binnen die 7 werkdagen. Als de winkel hierover iets anders zegt, heb je zelfs drie maanden de tijd ;)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-01 17:55
Dan heb jij toch nog veel geluk gehad dat het pakje bij de buren lag.
Maar het hoort inderdaad niet dat ze het daar afleveren.

Ik zou ook zeker een klacht bij TNT indienen want dit kan gewoon niet.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Je geld verhalen bij TNT .. (die 8 euro dus..)

Btw vind ik het zeer vreemd dat uw overbuur met uw familienaam heeft getekend? op een ander adres notabene..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• danielkraak
Overburen hebben niet getekend (nagevraagd). En er is niet met mijn naam getekend. Er is een handtekening geplaatst en onder die handtekening zie je in computerletters mijn achternaam.

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-01 17:55
Icekiller2k6 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:49:
Je geld verhalen bij TNT .. (die 8 euro dus..)

Btw vind ik het zeer vreemd dat uw overbuur met uw familienaam heeft getekend? op een ander adres notabene..
ik denk niet dat de overburen dit hebben gedaan,
maar de bezorger van TNT.

Verwijderd

Het lijkt me zaak om eerst de klantenservice te bellen voordat je opnieuw naar het postkantoor gaat. Het lijkt mij vrij belangrijk dat je even achterhaalt waarom de bestemming van het pakket is veranderd. Wellicht is het niet mogelijk om op dat adres een aangetekende zending te bezorgen. Zorg dat je daar acherkomt en vraag zorg er direct voor dat er een passende oplossing komt als zij een fout hebben gemaakt.

BTW wie zei er iets over geduld hebben? ;)

• danielkraak
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:54:
Het lijkt me zaak om eerst de klantenservice te bellen voordat je opnieuw naar het postkantoor gaat. Het lijkt mij vrij belangrijk dat je even achterhaalt waarom de bestemming van het pakket is veranderd. Wellicht is het niet mogelijk om op dat adres een aangetekende zending te bezorgen. Zorg dat je daar acherkomt en vraag zorg er direct voor dat er een passende oplossing komt als zij een fout hebben gemaakt.

BTW wie zei er iets over geduld hebben? ;)
Haha, ik heb ook geen een keer het woord diefstal gebruikt hoor. De voornaamste reden dat ik dit topic aanmaakte was door die rare actie dat ze het in een keer nodig vonden om het adres te wijzigen. ;)

Maar ik vind sowieso dat TNT mij tegemoet mag komen of in ieder geval excuses aanbieden, want er zijn gewoon debiele fouten gemaakt. En stel dat hij nou wel kwijt was geraakt dan had ik weken op mijn 500 euro kunnen wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 27-07-2011 21:57 ]

Verwijderd

'Stel dat' is niet relevant en daar gaat de TNT ook niets aan doen.

Nogmaals, wellicht stond er een fout in het adres en is er een safety regeling van start gegaan. Stop met het maken van aannames en vraag -liefst zonder ondertoon- wat er is gebeurd en waarom. Als zij zelf aangeven dat ze een fout hebben gemaakt, dan zal men ook wel veel beter meewerken aan een passende oplossing.

• danielkraak
Volgens mij is hij dan niet goed in het systeem terechtgekomen bij hun. Ik weet nog dat ik de vorige avond op de track&trace keek en toen stond er een 0 bij het huisnummer in plaats van 40. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit het probleem is geweest aangezien de postcode gewoon klopte en ze dus zo het juiste nummer hadden kunnen aflezen. Maar misschien was dit het wel. Adres staat wel goed op mijn bonnetje.

Morgen dan misschien toch maar bellen naar de klantenservice. Want zo een internetformulier is ook niks.

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 27-07-2011 22:07 ]

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 22:52
Dan is het nog steeds raar dat er met jouw naam is getekend :S

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• danielkraak
Verderf schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:22:
Dat er voor mij getekend is, bedoel je?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-01 20:52
Verderf schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:22:
Tja, dat zie ik zo vaak.

Laatst nog met GLS gehad. Chauffeur heeft getekend en pakje voor de deur geplaatst....
En ook TNT die ervoor tekend heb ik wel eens @work gezien.
Het gaat vaak goed maar het is niet zoals het moet.

Je zult er zowiezo iets van moeten zeggen anders veranderd er nooit iets.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 27-07-2011 22:31 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Doorzoek ook goed je tuin. De zelfstandige pakketbezorgers van de PTT krijgen betaald per afgeleverd pakket, derhalve willen ze zo snel en zo veel mogelijk bezorgd krijgen. Als een pakket van ons zogenaamd afgeleverd is en er staat een onbekende handtekening, dan vinden we het pakket meestal ergens verstopt in de bosjes van onze tuin terug.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:24
En jij vindt dat dan normaal? Sympathiek van die jongens, dat wel, maar ik vind dat dat niet kan...

Hoe moet ik in hemelsnaam weten dat een pakketje dan tussen de bossen staat? Ik wil dat pakket OF in mijn handen geduwd krijgen OF ik ga het zelf wel even op een postpunt halen, maar niet zo maar ergens onveilig... Mijn handtekening staat er op, of die van mijn vader/broer of gemachtigde buur door middel van een papier wat ik ophang aan mijn voordeur (en die buur is daar dan van op de hoogte), of ik dien klacht in en zeg dat ik mijn pakketje niet heb gehad, ongeacht of ik het heb of niet... Ze moeten het maar goed doen... En als goed ook een beetje ongemak betekent voor de klant, so be it...

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
[...]

Op mijn verzendbewijs staat inderdaad een andere bestemming.
Staat op het verzendbewijs de postcode en huisnummer van de webshop?
Zo niet dan heeft de medewerker in het postkantoor het verkeerd ingevuld.
Klopt het adres wel dan zou ik wel even goed informeren waarom het niet geleverd kon worden op dat adres.

Waar vui zit, zit geen glans!

• danielkraak
Nou ik heb het goed gehad. Vandaag naar het postkantoor gegaan en daar heeft de winkeleigenaar het pakket opnieuw ingescand (de barcode bleef dus hetzelfde). Op dat moment had ik zoiets van: ik wil nu wel een bewijs hebben dat ik het bij u heb afgeleverd. Want stel nou dat de winkeleigenaar het pakketje houdt, dan komt het dus nooit meer aan en staat er in het systeem van TNT dat het gewoon is afgeleverd (eerste aflevering op mijn adres). De winkeleigenaar kon dit niet geven, tenzij ik nog een keer acht euro betaalde. Toen heb ik maar gevraagd of ik mijn pakketje terug kon krijgen en toen ik daarop de sticker zag had ik zoiets van: maar dan kun je me nu wel mooi mijn acht euro terugbetalen, want hij is nooit op het beloofde adres aangekomen. Maar dan moest ik maar naar TNT post gaan zei die. Ik heb daar toen nog wel een lange discussie van gemaakt, maar dat hielp niet... :|

Thuis dus maar eens de klantenservice van TNT gebeld dat het pakketje op het verkeerde adres was afgeleverd. Toen zagen ze dat dat mijn adres was en ze vonden het blijkbaar dus gewoon normaal dat het adres halverwege de zending verandert (ook al is het mijn adres). Ze zeiden toen dat ik naar de winkel moest gaan en vragen waarom het pakketje bij mij was afgeleverd. Toen zei ik dat ik dat al had gedaan, maar ze bleven maar volhouden dat ik langs moest gaan en uiteindelijk hingen ze gewoon de telefoon op.. Iets wat dus al helemaal niet kan.

Het pakketje heb ik overigens nu maar ergens anders op de post gedaan (weer acht euro betaald :*) ), want ik ga die andere *#@&-winkel niet nog een keer betalen.

Ik ben zelf postbezorger bij TNT (nog wel althans) en ik zit er nu aan te denken om mijn baas maar eens te bellen over deze onzin en te vragen of iemand van de pakketservice mij terug kan bellen. Ik ga ook niet meer akkoord met die acht euro terugkrijgen. Ik heb inmiddels flink wat kilometers gereden en heb moeten bellen met hun betaalde klantenservice die me totaal niet heeft geholpen.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou zeggen schrijf een klachten brief waar je de feiten op een rij zet en vraag in iedergeval je 8 euro terug.

Aangezien je zegt dat je de bezorgen niet in problemen wilt brengen, kan je er voor kiezen het gedoe met de handtekening achterwege te laten. Ik zou hem er wel een keer op aanspreken, op zijn minst had ie even een briefje in de bus moeten doen (eventueel zonder logo).... En het zetten van jouw handtekening kan nog wel eens een gevalletje van fraude zijn (wel met de beste intenties denk ik, maar toch)
danielkraak schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:42:
Nou, de laptop bleek bij de overburen te liggen...
Dat kwam dus niet onverwacht
jeanj schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:54:
...
Het gebeurd wel vaker dat ze paketjes bij een ander adres afleveren, en het doodleuk in het systeem afvinken als afgeleverd. Check eens bij de buren, een vriend van me had dat ze het 20 huizen verderop hadden afgeleverd (als zijnde het aflever adres)
Ik geloof wel dat een ander bedrijf was toen, waarbij ze volhielden dat het op zijn adres was afgegeven, bijkbaar kan dit bij alle bezorgdiensten gebeuren.

Wat ik alleen niet snap is, dit gebeurt zo vaak, dat de bedrijven daar niet tegen optreden. Het is inherent aan hoe ze hun bezorgers betalen, het is een soort bonus systeem op eerste bezorging....

[ Voor 68% gewijzigd door jeanj op 29-07-2011 10:36 ]

Everything is better with Bluetooth

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
De postkantoren/agentschappen zijn over het algemeen waardeloos.

Een half jaartje geleden twee Pioneer CDJ-spelers ingepakt voor een servicebeurt en naar het plaatselijk postagentschap gegaan. Daar gevraagd wat het kost om het verzekerd op te sturen met een waarde van 1400 euro. "Dat kost 10 euro" was het antwoord. Ik ging akkoord en kreeg toen de sticker aangereikt om in te vullen... Daarna 10 euro neergelegd op de balie en bij het afrekenen was ik maar 8,61 euro kwijt. Ik vroeg nog of dit wel klopte en het antwoord was dat ik niet moet zeuren als het bedrag lager uitvalt...

Een paar uur later breng ik nog een pakket naar dezelfde postagentschap , ditmaal een simpel basispakketje omdat er geen kostbaarheden inzaten. Ik had 6,75 euro afgerekend en het pakket ging op de stapel.

Vrijwel tegelijkertijd komt de medewerkster die mij met het eerste pakket hielp tevoorschijn en ze vertelde dat ze het e.e.a. had nagezocht en dat ik 12,80 euro moest betalen, of ik even 4,19 euro wil bijbetalen... Haar even uitgelegd dat het zo niet werkt, dat de transactie al enkele uren geleden afgerond was en wat als ik later op de dag niet nogmaals had gekomen voor een ander pakket.

"Ja dan had ik het pakket niet opgestuurd en gewoon achtergehouden", was haar antwoord... Vervolgens pakten ze de dozen op (die ik al had afgerekend) en gooiden ze die naar mij toe, omdat ik niet bij wilde betalen en de politie wilde bellen... Toen ik de winkel niet wilde verlaten, begon dat mens aan mijn kleding te trekken en de littekens van haar nagels staan nog steeds in mijn arm...

De reeds afgerekende pakketten proberen langs te brengen bij een andere postagentschap, maar daar konden ze ze niet opnieuw inscannen en moest ik wederom geld dokken...

De eigenaresse met de gemene nagels is trouwens (niet door toedoen van mij) opgepakt i.v.m. fraude en dergelijke. Intussen zit er weer een andere winkel met postagentschap, dus ik kan weer veilig pakketjes ophalen die daar zijn afgegeven wanneer ik thuis afwezig ben...

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
Dat gedoe met die handtekening komt inderdaad vooral door de hoge werkdruk bij TNT. Zoals je zei, je woont in een nette buurt en in >95% van de gevallen gaat zoiets goed. Niet netjes van de postbode, maar ik zou daar niet teveel werk van maken nu je je laptop terug hebt. Misschien eerder zelf de postbode op aanspreken, zoals je al zei. Dat TNT zelf die laptop naar jou terugstuurt vind ik kwalijker, en ik zou daar een klacht over indienen en je 8 euro terugvragen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Verwijderd

Wat die postbode deed was niet erg netjes van hem, maar heb je geen kennisgeving in je brievenbus gehad?
Daarop staat bijvoorbeeld dat het pakket is afgeleverd op bv nummer ''45'' (overburen).

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 18:37
het aanspreken vand de postbode heeft geen zin, aangezien pakketen worden bezorgd door een andere tak van de posterij. de postbode die jij ziet fietsen of rijden in een kleine bestelwagen heeft alleen poststukken bij zicht die door een brievenbus passen. er zijn verschillende stukken aangetekende post, zo heb je de aangetekend op adres, die door iedereen woonachtig op dat adres mag worden aangenomen, en de aangetekende stukken die op naam en met legitmatie moeten worden uitgereikt. het mag nooit zo zijn dat een aangetekend stuk bij de buren wordt afgeleverd, dat kan namelijk niet worden geverifieerd. en een postbode zou al helemaal niet zelf met de naam van de ontvanger mogen tekenen. dat is strafbaar. ik ben zelf postbode bij TNT en weet uit eerste hand, dat dat strafbaar is op laste van onslag...

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
danielkraak schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:46:
Nou ik heb het goed gehad. Vandaag naar het postkantoor gegaan en daar heeft de winkeleigenaar het pakket opnieuw ingescand (de barcode bleef dus hetzelfde). Op dat moment had ik zoiets van: ik wil nu wel een bewijs hebben dat ik het bij u heb afgeleverd. Want stel nou dat de winkeleigenaar het pakketje houdt, dan komt het dus nooit meer aan en staat er in het systeem van TNT dat het gewoon is afgeleverd (eerste aflevering op mijn adres). De winkeleigenaar kon dit niet geven, tenzij ik nog een keer acht euro betaalde. Toen heb ik maar gevraagd of ik mijn pakketje terug kon krijgen en toen ik daarop de sticker zag had ik zoiets van: maar dan kun je me nu wel mooi mijn acht euro terugbetalen, want hij is nooit op het beloofde adres aangekomen. Maar dan moest ik maar naar TNT post gaan zei die. Ik heb daar toen nog wel een lange discussie van gemaakt, maar dat hielp niet... :|

Thuis dus maar eens de klantenservice van TNT gebeld dat het pakketje op het verkeerde adres was afgeleverd. Toen zagen ze dat dat mijn adres was en ze vonden het blijkbaar dus gewoon normaal dat het adres halverwege de zending verandert (ook al is het mijn adres). Ze zeiden toen dat ik naar de winkel moest gaan en vragen waarom het pakketje bij mij was afgeleverd. Toen zei ik dat ik dat al had gedaan, maar ze bleven maar volhouden dat ik langs moest gaan en uiteindelijk hingen ze gewoon de telefoon op.. Iets wat dus al helemaal niet kan.

Het pakketje heb ik overigens nu maar ergens anders op de post gedaan (weer acht euro betaald :*) ), want ik ga die andere *#@&-winkel niet nog een keer betalen.

Ik ben zelf postbezorger bij TNT (nog wel althans) en ik zit er nu aan te denken om mijn baas maar eens te bellen over deze onzin en te vragen of iemand van de pakketservice mij terug kan bellen. Ik ga ook niet meer akkoord met die acht euro terugkrijgen. Ik heb inmiddels flink wat kilometers gereden en heb moeten bellen met hun betaalde klantenservice die me totaal niet heeft geholpen.
\

Ik heb enige tijd geleden ook iets dergelijks aan de hand gehad waarbij de Postnl bezorger mijn pakket 'ergens' had afgeleverd zonder een bevestigingsbon van een huisnummer. Ik was een paar dagen weg, webshop had het pakket te vroeg verzonden, dus het pakket was zeker niet bij mij persoonlijk afgeleverd. Ook bij mij was mijn naam erbij gekrabbeld en er stond een handtekening die ik niet kon thuis brengen (via Track&Trace). Flink stennis geschopt en direct een klacht ingediend waarbij in 1e instantie de bezorger nog durfde te beweren dat ik wel degelijk voor het pakket getekend zou hebben. Een paar dagen later, nadat ik terloops had aangegeven de bezorger hoogstpersoonlijk uit zijn bus te trekken, kwam het pakket 'ineens' boven water en kwam de bezorger zelfs zijn excuus aanbieden. Dus mijn advies, nergens genoegen mee nemen, klacht indienen en blijven bellen over de status van de klacht en eisen om opheldering. Laat ze maar zweten.

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

^ Toch apart dat je als ontvanger een klacht kan indienen. Standaard kan alleen de verzender dat, omdat die een overeenkomst met PostNL hebben.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Noordvogel schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:12:
^ Toch apart dat je als ontvanger een klacht kan indienen. Standaard kan alleen de verzender dat, omdat die een overeenkomst met PostNL hebben.
Tja, als je maar assertief genoeg overkomt en je niet laat afschepen met een hoop flauwekul. De verzender kan wel als enige een onderzoek starten maar als ontvanger kun je prima klagen hoor.

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
Wat mij in dit topic opvalt is dat niemand de terechte suggestie doet om eens te gaan shoppen bij een andere pakketdienst. Dat is nou net hoe een vrije markt werkt.
Ik bestel af en toe (waardevolle) spullen bij een webshop en die verstuurt uitsluitend via UPS. Tot nu toe nog nooit (knock on wood) een probleem gehad.

• Gomez12
Henk007 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:49:
Wat mij in dit topic opvalt is dat niemand de terechte suggestie doet om eens te gaan shoppen bij een andere pakketdienst. Dat is nou net hoe een vrije markt werkt.
Ik bestel af en toe (waardevolle) spullen bij een webshop en die verstuurt uitsluitend via UPS. Tot nu toe nog nooit (knock on wood) een probleem gehad.
De diensten zijn het probleem niet, enkel de bezorgers (/de manier waarop ze betaald worden).

De diensten hebben zoals ook al in dit topic gepost is veelal gewoon in de regelementen staan dat aangetekend echt aan de persoon gegeven moet worden en dat er getekend moet worden.
Dat de bezorger die regelementen dan gewoon straal negeert...

Straks dien je een klacht in over een PostNL bezorger, week daarna zie je hem in een UPS busje rijden, wat kan je dan concluderen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
UPS heeft daarentegen weer een schandalig dure 0900-lijn. Ook heb ik bij UPS wel gevraagd of er een alternatief adres toegevoegd kon worden, en dat was mogelijk. Toen mijn pakketje echter aankwam was gewoon heel mijn ontvangstadres gewijzigd in het alternatieve adres en wilde de bezorger het niet meer afleveren op mijn adres. Echter had hij de dag ervoor hetzelfde pakket bij mij thuis proberen aan te bieden 8)7.

Geef hier mij maar gewoon PostNL/TNT. Goede bezorger en doet altijd netjes briefjes in de bus :).

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Om ook maar even een duit in het zakje te doen heb ik ook een mooi verhaal.

Ik verwachte een pakketje met een fototoestel en zie een tnt busje voorrijden. Door het raam zie ik de bezorger uitstappen en het pakketje aan het einde van de oprit voor de brievenbus neerleggen.... Ik ben thuis, maar hij neemt de moeite niet om aan te bellen of zelfs het deurtje van de brievenbus open te doen. In plaats daarvan ligt mijn camera nu 20cm van de straat om 11:55. Voor de duidelijkheid, de school die 50 meter verder zit gaat om 12:00 uit. Als ik het niet had zien gebeuren en het pakketje snel was gaan pakken, dan hadden de kinderen in de buurt heel leuk kunnen voetballen met mijn fototoestel. 8)7

Waargebeurd verhaal, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik twee weken later ben gaan bellen waar mijn camera bleef. Ik heb er nu 2.. Niet zo netjes, maar op dat moment speelde mijn geweten niet echt op.

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 17-01 19:23
Wij zagen laatst twee bezorgwagens van een niet nader te noemen pakketdienst met de laadruimte tegen elkaar staan. De chauffeurs waren pakketjes aan het overladen van de ene wagen naar de andere. We hielden even halt omdat het er nogal ruig aan toe ging. De ene gooide pakketjes vanuit de ene vrachtwagen in de laadruimte van de andere wagen. De andere kon zo bij het Nederlandse elftal, pakketten werden met een grote boog van de ene wagen naar de andere geschopt... Bij dat bedrijf gaan wij dus ook geen pakketjes meer versturen...

edit:
Even voor de duidelijkheid: Het ging hier niet om TNT/Post NL

[ Voor 7% gewijzigd door Puch-Maxi op 03-08-2011 01:21 . Reden: Betrof niet TNT/Post NL ]

My favorite programming language is solder.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tuk217 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 01:14:
Om ook maar even een duit in het zakje te doen heb ik ook een mooi verhaal.

Ik verwachte een pakketje met een fototoestel en zie een tnt busje voorrijden. Door het raam zie ik de bezorger uitstappen en het pakketje aan het einde van de oprit voor de brievenbus neerleggen.... Ik ben thuis, maar hij neemt de moeite niet om aan te bellen of zelfs het deurtje van de brievenbus open te doen. In plaats daarvan ligt mijn camera nu 20cm van de straat om 11:55. Voor de duidelijkheid, de school die 50 meter verder zit gaat om 12:00 uit. Als ik het niet had zien gebeuren en het pakketje snel was gaan pakken, dan hadden de kinderen in de buurt heel leuk kunnen voetballen met mijn fototoestel. 8)7

Waargebeurd verhaal, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik twee weken later ben gaan bellen waar mijn camera bleef. Ik heb er nu 2.. Niet zo netjes, maar op dat moment speelde mijn geweten niet echt op.
Dus jij laat de winkel opdraaien voor de nalatigheid van de bezorgdienst? En dan speelt je geweten niet op?
Hoezo is dit nu anders als dat iemand jou pakketje, wat voor de brievenbus lag, had meegenomen? Leg met het onderscheid eens uit?

Testing, one, two ...

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

jeanj schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:28:
Ik zou zeggen schrijf een klachtenbrief waar je de feiten op een rij zet en vraag in ieder geval je 8 euro terug.
Ik zou die brief dan maar niet aangetekend sturen :D

De afgelopen tijd heb ik ook weer veel pakketten met wisselende waarde verstuurd, nooit verzekerd. Ik blijf altijd licht huiverig maar tot nu toe altijd goed gegaan. Ik verstuur meestal in dozen van supermarkten (wijndozen etc) die ik zichtbaar verbouw alsof hetgeen er in zit niet waardevol is. Ik snap dat dat met RMA niet kan, maar tot nu toe *klopt af* is dit voor mij een succesformule.

[ Voor 42% gewijzigd door Wilf op 03-08-2011 01:37 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 15:29
hardware-lover schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 01:22:
[...]

Dus jij laat de winkel opdraaien voor de nalatigheid van de bezorgdienst? En dan speelt je geweten niet op?
Hoezo is dit nu anders als dat iemand jou pakketje, wat voor de brievenbus lag, had meegenomen? Leg met het onderscheid eens uit?
Schijnbaar was het aangetekend, dus verzekerd. Dus TNT moet betalen, niet de winkel. Kost ze alsnog wat manuren..

Homey — Critics are those without skills to create.

• paQ
  • Nu online

paQ

:)

stuur zelfs onverzekerd via UPS. Het komt gewoon altijd aan. punt
en ze komen het ophalen wanneer mij dat uitkomt, ook dezelfde dag nog

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet zo netjes? Gewoon crimineel gedrag. Jij hebt je product ontvangen en omdat jij zo nodig de post een hak wilt zetten moet de winkel een nieuwe camera leveren? Grote kans dat de winkel geen geld terug zal zien van het postbedrijf dus jij benadeeld door jou crimineel gedrag waarschijnlijk ook nog de verkeerde partij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
danielkraak schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:31:
[...]

Een onbekende handtekening, waaronder in blokletters mijn achternaam staat (handtekening is zeker te weten niet van mij of een bekende).

[...]

Het pakket ging eerst richting de shop he, maar halverwege het zendproces vonden ze het in een keer nodig om het naar mij te sturen. Het is echter nooit aangekomen bij mij, terwijl op hun site staat dat het is afgeleverd.
Dit heb ik nu ook al enkele malen meegemaakt. Kijk even in het grote TNT klaagtopic:

joopv in "Het grote 'klaag hier over de TNT/PostNL..."

Bij mij is het zo dat de pakketten wel degelijk op de plaats van bestemming aankomen, al zegt Track&Trace dat het naar mij toegestuurd is, Ik heb daarover gebeld naar het 0900 nummer van TNT hiervoor en men zegt dat het invoer- of scanfouten betreft.

Die T&T is wat mij betreft volslagen waardeloos.

Ik gok er op dat het pakket wel degelijk in de webshop is aangekomen. TNT gaat dat namelijk ook keihard beweren, dat de handtekening van iemand is op het bestemmings adres.

[ Voor 0% gewijzigd door joopv op 03-08-2011 10:14 . Reden: door de feiten achterhaald, niet het hele topic gelezen ]

• RemcoDelft
UPS stond hier pas voor de deur met een aangetekend pakketje voor de buren..... Of ik wilde tekenen... Het pakketje paste gewoon door de brievenbus, dus hij heeft een krabbel "Buren" van me gekregen, en het pakketje zelf door de bus gegooid.
Dus ook UPS gaat langzaam achteruit...

• paQ
  • Nu online

paQ

waarom?
pakket is waar het zijn moet. Alleen moet UPS altijd een handtekening vragen.
(voor ontvangstproces)

nee hoor :) dik tevreden.
Online afhaaltijdstip ingeven, en dat kan op alle tijdvakken zo, als ze maar minimaal een uur lang zijn.
(etenstijd is dus bij mij een vaak gekozen moment :+ )

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
TNT of POSTNL maakt er de normaalste zaak van om aangetekende pakketten bij een willekeurige bewoner in de straat af te leveren en die doodleuk te laten tekenen.
Ik doe het zelf voor buren die pakketten ontvangen en zij doen het voor mij. Normaal vind ik het niet erg als mijn onderbuurman aanneemt. Of de buurman links, die vertrouw ik wel.

Het komt ook voor dat betsellingen in een totaal andere flat worden aangeboden, omdat de postbode in mijn portiek niemand thuis treft en toevallig ook nog een pakket heeft voor een bewoner aan het eind van de straat.

Wanneer komt er nu eens de optie: afleveren op Postkantoor / Agentschap als je een internet bestelling doet?

POSTNL experimenteert trouwens ook met zelf bepalen wanneer je een pakket ontvangt . Dat heb ik nu eenmaal mogen mee maken. Ze proberen dan een keer het pakket af te levere als je niet thuis bent. Je krijgt een kaart met een webadres en code in de bus. Dan kun je met die twee via internet het aflevertijdstip voor de tweede poging bepalen.

In mijn geval klopte de code op mijn kaartje niet met het pakket en kreeg ik alleen foutmeldingen op de website. De TNTPOSTNL helpdesk vertelde dat dat vaker voorkwam en vond uit dat de code op het kaartje niet eens in de buurt kwam van de code op mijn pakket.

There is no place like 127.0.0.1

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Tsurany schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:57:
[...]

Niet zo netjes? Gewoon crimineel gedrag. Jij hebt je product ontvangen en omdat jij zo nodig de post een hak wilt zetten moet de winkel een nieuwe camera leveren? Grote kans dat de winkel geen geld terug zal zien van het postbedrijf dus jij benadeeld door jou crimineel gedrag waarschijnlijk ook nog de verkeerde partij.
Ook al zou de winkel wel geld krijgen van de vervoerder, de manuren die ze erin hebben moeten steken incl het niet kunnen leveren van de betreffende camera aan een andere kant (want: minder voorraad) zal de winkel toch echt zelf moeten betalen in dat geval. Beter kan je een melding hiervan maken naar de winkel zodat die dit terug kan koppelen naar de vervoerder zodat er actie op de bezorger genomen kunnen worden.

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

zaiziks

Da da da

danielkraak schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:46:
(...)
Thuis dus maar eens de klantenservice van TNT gebeld dat het pakketje op het verkeerde adres was afgeleverd. Toen zagen ze dat dat mijn adres was en ze vonden het blijkbaar dus gewoon normaal dat het adres halverwege de zending verandert (ook al is het mijn adres).
(...)
Het wordt een beetje een algemeen post-klaag-topic zo, maar een vergelijkbare situatie heb ik eens meegemaakt. Mijn onderburen waren het zat dat ze pakjes voor mij + de buren kregen (dat was een winkel, wij waren 'natuurlijk' nooit thuis, want werk) en hadden dat doorgegeven aan de toen nog TNT. Die gingen vervolgens alle pakjes bezorgen bij de winkel ernaast en veranderden in hun systeem ook het adres waar onze pakjes naartoe moesten.

Toen dat drie, vier keer voorkwam en verhaal ging halen op het postkantoor kwamen we er ook niet uit, dus toen ben ik naar de politie gestapt. Normaal doen die ook weinig/niks met dit soort zaken, maar het was rustig en dus had ik geluk. Aangifte gedaan vanwege artikel 201 van het Wetboek van Strafrecht, zij gaven dat door aan het lokale distributiecentrum en sindsdien kon ik netjes mijn pakjes op het postkantoor ophalen (wat voor mij ook veel handiger was).
Volgens mij staat het WvS nog altijd boven de algemene (bezorg)regels en voorwaarden die TNT stelt, ook voor aangetekende post..

La la la la la la la la la

• RemcoDelft
TheMe schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:33:
Wanneer komt er nu eens de optie: afleveren op Postkantoor / Agentschap als je een internet bestelling doet?
Als naam opgeven "Alleen Huisadres" schijnt te werken. Ik weet alleen niet hoe je je dan moet identificeren op het postkantoor...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Wildfire

Joy to the world!

TheMe schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:33:

[..]

PostNL heeft die optie al tijden: PakjeGemak. Maar de webshop moet er dan wel gebruik van maken, Alternate bijvoorbeeld doet dit. Pakje gaat dan gewoon meteen naar je postkantoor/-agentschap en je krijgt een bericht per mail dat het voor je klaar ligt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zie dat je een Macbook te koop hebt op V&A. Als ik die nu koop, en ik haal hetzelfde trucje met jou uit, heb ik dus een Macbook en 700,- terug. En het mooiste van dat alles, ik heb ook nog eens een schoon geweten.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gelukkig is hij gestopt met zijn rechtenstudie :)
Pagina: 1