Toon posts:

Geluid loopt voorop met het beeld probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is:

BD speler Sony BDp S350
Receiver Sony HT-SS2300
TV Samsung UE558000 LED LCD

Als ik de BD speler regelrecht op de TV aansluit en het geluid uit de speakers van de TV laat spelen, is er geen probleem.
Nu, als ik mijn blu-ray speler dat met een HDMI kabel naar de versterker gaat en de Receiver gaat weer met een HDMI naar de tv om het beeld te weergeven. Het geluid en beeld worden in de versterker van elkaar gescheiden. Het geluid loopt op het beeld vooruit. Zeker als ik de optie 24P in mijn blu-ray speler aanzet. Ik heb al de optie A.V SYNC (Synchronizes audio with video output) op 20 gezet = (200ms)

(staat wel in de handleiding van receiver *This fuction are not work when- (Signals witch samling frequency of more than 48 kHz is input.
En - (the multy channel Linear PCM signals are received via an HDMI IN jack.Nu zat ik zo te denken, een optische kabel daar zit een vertraging in vergeleken met HDMI. Als ik nu eens de Blu-ray speler regelrecht aan de tv koppel.
En een optische kabel van mijn blu-ray speler naar de Receiver laat gaan voor het geluid. zit er dan een vertraging in het geluid met deze opstelling?
Dan heb ik kans dat alles compenseerd, en dat het geluid wel gelijk zal lopen met beeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 19:18 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of je kijkt of je versterker audio-delay kan instellen .... zogenaamde Lip-sync. Komt vaker voor omdat het beeld 2 keer geprocessed word en je geluid dus maar 1 keer.

[ Voor 47% gewijzigd door redfoxert op 27-07-2011 19:06 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:04:
Of je kijkt of je versterker audio-delay kan instellen .... zogenaamde Lip-sync. Komt vaker voor omdat het beeld 2 keer geprocessed word en je geluid dus maar 1 keer.
Heb ik gedaan op 20 gezet (200 ms) maar dan loopt het met 24p aan nog niet goed, ik moet dan eerst 24p uitzetten dan loopt alles wel goed.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Hoe kom je aan die 200ms? Is dat gewoon een gok? Want het is altijd wel zoeken naar hoe veel delay de TV precies heeft. Kan me haast niet voorstellen dat je meer dan 200 ms nodig hebt. Tot op heden was het Digital Natural Motion van Philips de "traagste" software welke voor 200 ms delay zorgde. Samsung met 200ms delay is nieuw voor mij.

Beeld en geluid splitsen kan werken, maar grote kans dat het geluid nog steeds eerder is. Processen van geluid gaat nu eenmaal sneller dan het beeld. Plus over optisch ga je maximaal DTS en Dolby Digital 5.1 halen, toch zonde als je over HDMI LPCM kan behalen. Wat je ook nog kan proberen is rechtstreeks naar de TV met HDMI en dan de S/PDIF uitgang van de TV verbinden met de receiver. Echter is het maar de vraag wat de TV allemaal doorstuurt via die uitgang. Grote kans dat dingen als Dolby Digital wel willen lukken, ook in 5.1. Maar DTS gaat veelal maar tot 2.0.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Jammer dat je alles van Sony hebt behalve je TV, die met de oplossing van FeaR sowieso 5.1 DTS door kan geven aan je receiver (mits goede model TV uiteraard).

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:14:
Hoe kom je aan die 200ms? Is dat gewoon een gok? Want het is altijd wel zoeken naar hoe veel delay de TV precies heeft. Kan me haast niet voorstellen dat je meer dan 200 ms nodig hebt. Tot op heden was het Digital Natural Motion van Philips de "traagste" software welke voor 200 ms delay zorgde. Samsung met 200ms delay is nieuw voor mij.

Beeld en geluid splitsen kan werken, maar grote kans dat het geluid nog steeds eerder is. Processen van geluid gaat nu eenmaal sneller dan het beeld. Plus over optisch ga je maximaal DTS en Dolby Digital 5.1 halen, toch zonde als je over HDMI LPCM kan behalen. Wat je ook nog kan proberen is rechtstreeks naar de TV met HDMI en dan de S/PDIF uitgang van de TV verbinden met de receiver. Echter is het maar de vraag wat de TV allemaal doorstuurt via die uitgang. Grote kans dat dingen als Dolby Digital wel willen lukken, ook in 5.1. Maar DTS gaat veelal maar tot 2.0.
Kan niet hoger dan 200 ms instellen, en ja helaas is dat zo dat deze nieuwe samsung vertraagd is.
Dus dan dan is dat ook geen optie met de optische kabel, dan moet ik maar de 24P uitzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 19:25 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:18:
Jammer dat je alles van Sony hebt behalve je TV, die met de oplossing van FeaR sowieso 5.1 DTS door kan geven aan je receiver (mits goede model TV uiteraard).
Dus bepaalde Sony TV's geven wel DTS 5.1 door? Ben benieuwd hoe lang dat nog is. De oude 9000-serie van Philips deed dat ook, maar dat is er met een firmware update uit gehaald. Schijnt dat DTS nogal lastig doet met het doorvoeren van hun signaal door de TV.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie het al op 1 of andere manier zet mijn receiver alle DTS , DD om naar PCM
En als er PCM wordt uitgevoerd dan werkt de A.V SYNC
Wel vreemd voordat ik de receiver een reset gaf de display wel DTS aan enz en nu niet meer alleen maar PCM met iedere DTS of DD

Ik heb hier een handleiding misschien of iemand weet waarom mijn receiver alles om zet naar PCM

http://support.sony-europ...ite=odw_nl_NL&m=HT-SS2300

Er staat dat ik DEC.PRI in moet stellen op DEC auto om als er een DTS of DD signaal is dit als origineel uit te voeren automatisch

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 22:40 ]

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb op mijn samsung tv glas uit en die gaat naar de glas in van de versterker. nu heb ik geen delay.

dus van BD met hdmi naar tv, dan glas naar versterker..de tv laat alles door dus je heb gewoon dts/dolby etc.

-edit-

Verwijderd

Topicstarter
nike schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:42:
ik heb op mijn samsung tv glas uit en die gaat naar de glas in van de versterker. nu heb ik geen delay.

dus van BD met hdmi naar tv, dan glas naar versterker..de tv laat alles door dus je heb gewoon dts/dolby etc.
Ik kan alleen HDMI Coax en optisch kabel in mijn receiver

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

"Glas" is optisch ;). Alleen zal er in goedkopere optische kabels een glas zitten maar een plastic fiber. Als de TV dus DTS en Dolby Digital 5.1 doorvoert kan dat een leuke manier zijn om geluid in sync te laten lopen. Al is niet elke audio out gesynched met het beeld, maar veelal wel. Enige wat je dan dus niet hebt is LPCM (reeds gedecodeerde HD Audio).

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:56:
"Glas" is optisch ;). Alleen zal er in goedkopere optische kabels een glas zitten maar een plastic fiber. Als de TV dus DTS en Dolby Digital 5.1 doorvoert kan dat een leuke manier zijn om geluid in sync te laten lopen. Al is niet elke audio out gesynched met het beeld, maar veelal wel. Enige wat je dan dus niet hebt is LPCM (reeds gedecodeerde HD Audio).
Grote kans dat dingen als Dolby Digital wel willen lukken, ook in 5.1. Maar DTS gaat veelal maar tot 2.0.
Zeggen ze hierboven.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ook gezien wie dat postte? Dat was ik ;) Waarom mij op mijn eigen post wijzen?

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd als ik dvd afspeel geeft het wel DD en DTS op de display, en BD wordt als PCM weergeven.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd als ik dvd afspeel geeft het wel DD en DTS op de display, en BD wordt als PCM weergeven.
Ow ja nu zie ik het ook dat jij het was die dat melde. 8)7
Maar ik wil geen DTS 2.0 maar DTS 5.1 en als dat niet kan dan heb je niet veel aan Optische

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al opgelost, er zat toch een functie in de blu-ray speler zelf om het geluid met t/m 120 ms te laten vertragen.
Dus nu is het opgelost.Dus nu hoefd de receiver het niet te doen, wat ook niet ging omdat het alle audio omzet naar pcm 5.1. En met PCM stream kan de functie in de reciever niet werken met de ms in de receiver zelfte vertragen.
Pagina: 1