Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 13:23
Is het mogelijk om alleen je agenda te synchroniseren en niet ook nog eens je email?
Ik heb al aardig zitten googlen en ook hier op het forum rondgesnuffeld maar kan de vraag ook nergens terug vinden.

De reden dat ik dit wil is dat mijn exchange agenda op het werk compleet is bijgewerkt, inclusief eventuele privé afspraken. Het zou ideaal zijn als ik dit continu kan synchroniseren zonder dat ik wordt lastig gevallen met mail van het werk. Uiteraard kan ik dit gewoon negeren maar mijzelf kennende is de verleiding dan te groot om toch te gaan kijken, waardoor ik dan toch met het werk bezig ben op momenten dat ik dat helemaal niet zou moeten zijn.

Ook in de instellingen heb ik al zitten zoeken. Ik had de hoop dat het aanmaken van een exchange koppeling via de android agenda de mogelijkheid zou bieden om alleen mijn agenda te synchroniseren en niet mijn email. Maar ook dan wordt mijn email account aangemaakt. Er is een optie om de tijd aan te geven (hoever terug je wil synchroniseren) maar helaas staat hier ook geen optie bij dat mail helemaal niet gesynchroniseerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op mijn HTC Hero (Android 2.1 met bijbehorende HTC Sense) zit onder Settings > Accounts & Sync > Exchange Active Sync (account is reeds aanwezig tenslotte) gewoon de mogelijkheid om met behulp van vinkjes aan te geven wat ik wil synchroniseren. Ik heb daar alleen de Calendar aangevinkt en de rest niet. Werkt uitstekend.

[edit]
Welke telefoon en welke Android-versie?

[ Voor 7% gewijzigd door Harm op 27-07-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TricTrac
Telefoon is een Samsung Galaxy S2 (2.3.3).
Die opties die jij noemt heb ik ook. Ik heb daar echter niet de mogelijkheid om het synchroniseren van email uit te zetten.

Ik kan hier naar accountinstellingen of ik kan het synchroniseren van contactpersonen, agenda en taken aan of uit zetten. Maar dus niet het synchroniseren van email uitzetten.
In de exchange accountinstellingen heb ik volgens mij ook niet de mogelijkheid om het uit te zetten. Als ik de synchronisatie periodes aanpas gaat dat volgens mij voor zowel email als agenda's tellen. En dat laatste wil ik nou juist niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TricTrac
Niemand die ooit al eens hetzelfde gewild heeft of uberhaupt weet of het kan wat ik wil?
Email blijft op het moment nog steeds gesynchroniseerd worden, ook met de instellingen zoals hierboven beschreven..

[ Voor 39% gewijzigd door TricTrac op 28-07-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Even een refresh van dit topic. Heb precies dezelfde vraag. Ik wil wel mijn agenda syncen, maar niet mijn e-mail. Ik krijg dit ook niet voor elkaar op een Samsung Galaxy S Plus. Heeft iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348180

Ik heb dit probleem op mijn Galaxy , ik kan de mail wel uitzetten in de synchronisatie. Als je dat doet synchroniseert ook je agenda niet meer. Het was al vreemd dat bij het toevoegen van een Exchange account waar je aan kan geven wat je wilt synchroniseren en daar alleen agenda neerzet komt er geen agenda bij. Die komt er pas bij als je je mail synchroniseert. Wie weet meer?
Pagina: 1