Toon posts:

Twijfel over abonnementskeuze sim-only

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers,

Na 2 jaar ups en downs ga ik eindelijk weer studeren (yay), en na een...aanvaring met mn huidige telefoon zal ik toch aan een nieuwe moeten, kan ik meteen aan de smartphone. Na lang zoeken (danku Tweakers.net) is mijn oog gevallen op de HTC Desire S, redelijk betaalbare smartphone met toch redelijk wat toeters en bellen.

Grootste probleem natuurlijk is het vinden van een abonnement, wat met het gigantische aanbod nou niet bepaald een makkelijke opgave is. Allerlei tips zijn me om de oren gevlogen; ga voor de acties van Hi waar je een Desire S bij krijgt, koop en los toestel en sluit een sim-only abo af bij Ben/Simyo/Simpel, ga eens kijken bij The Phone House, prepaid en dan met internet blocks o.i.d, etc etc.

En na lang googelen en abonnementen bekijken kom ik er toch écht niet uit, en aangezien ik op Tweakers.net al veel vaker netjes en goed ben geholpen met technische zaken kom ik ook nu weer de Tweaker community vragen om advies.

Waar ik vandaag het meest op gezocht heb is sim-only abonnementen. Mij is vertelt dat dat zelfs met een los gekochte telefoon, desnoods 2de hands, erbij vaak nog goedkoper is dan een abbo afsluiten met telefoon erbij, zeker aangezien ik niet denk meer dan 150-200 belmins en smsjes per maand op te maken. Ben is mij bijv. aangeraden, mocht ik namelijk mijn belgedrag verkeerd inschatten dan zou ik de volgende maand mijn abonnement kunnen verhogen of verlagen of gewoon helemaal afsluiten mocht ik er niet tevreden mee zijn. Alleen dan lees ik weer op Tweakers dat de service van Ben niet bepaald je-van-het is.

M.a.w twijfel alom. Ik heb alvast contact gelegt met iemand die zijn HTC Desire S wil verkopen voor €270,- wat mij een hele mooie prijs lijkt. Ik hang namelijk nog steeds wel meer naar sim-only, zeker als ik die telefoon voor die prijs kan krijgen. Heb dan alleen geen idee welke provider ik zou moeten nemen. Al die acties vind ik nou ook niet heel duidelijk. Dan ook nog dat gedoe met de stijgende internettarieven van KPN... Het is me allemaal wat :P

Ben benieuwd wat anderen in gedachten hebben, alvast bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik pas je titel even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Filter op 1 jaar 2 jaar (12 maanden korting bij een 2-jarig abonnement)

Hyves Sim-Only Prijs p/mnd

Hyves Sim-Only 50 2 jaar 50 minuten/sms'jes/internet van 15,00 voor 11,25

Hyves Sim-Only 250 2 jaar 250 minuten/sms'jes/internet van 20,00 voor 15,00

Hyves Sim-Only 500 2 jaar 500 minuten/sms'jes/internet van 30,00 voor 18,75

Hyves Sim-Only 750 2 jaar 750 minuten/sms'jes/internet van 40,00 voor 20,00

met onbeperkt internet erbij !

Hyves is van T-mobile, niet het beste netwerk, maar goed dit is voor een dubbeltje op de eerste rij tenzij je naar kpn of vodafone gaat .. maar dan betaal je ook meer , dat is jouw keuze die je moet maken !

je zou ook eens op bellen.com kunnen kijken !

Ben eht met je eens dat het een jungle is qua abo's maar hoop dat je op deze manier een zetje in de goede richting krijgt ! dit is een voorbeeld maar er zullen ongetwijfeld meer (betere ...? ) alternatieven zijn !

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20
Pricewatch: sim-only of abonnementen

Breng je eigen belgedrag (voor jezelf) in kaart. Dan kun je aan de hand daarvan bepalen wat erop aansluit.
Met je eigen eisen kun je het enigszins beperken.

Maar daarna is het toch een persoonlijke keuze.

-Bereik: hangt af van de plaats, dus bij de een kan het slecht zijn, maar bij de andere super. Kijk waarbij het op die plaatsen waar jij vaak komt goed geregeld is.
-helpdesk: sommige maken er gebruik van, anderen niet
-etc. etc.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, thanks. Wilde dat in eerste instantie niet in de topic zetten aangezien ik ook nog open sta voor andere opties. Heb die 2de hands Desire S toch nog niet gekocht :P

@ anderen:
Ik heb inderdaad al rondgeneust op de Pricewatch en dat zal ik zeker blijven doen. Grootste probleem is dat, aangezien ik straks weer naar school ga en flink onder de mensen ben, mn belgedrag gaat veranderen. Beetje lastig inschatten :P Ben zelf nu vooral erg benieuwd naar Ben, en hoe slecht/goed dat daadwerkelijk is (heb nu van beide kanten verhalen gehoord, lekker duidelijk), aangezien je daar je abo makkelijk kan aanpassen en het een 0 maanden contract is. 2 Jaar ergens aan vastzitten...hmm.

Overigens, hoe zit het met het overzetten van je huidige nummer? Ik lees namelijk vanalles over het omzetten van je nummer van het ene naar het andere abonnement, maar ik heb zelf nu Telfort prepaid, geen abonnement. Ik hoop dat ik daar ook gewoon mn nummer van kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:47
http://www.hollandsnieuwe.nl/?promoId=holEnwe/
wel gelijk 1jaar of 2 jaar maar wel vodafone netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:10:
[...]
Overigens, hoe zit het met het overzetten van je huidige nummer? Ik lees namelijk vanalles over het omzetten van je nummer van het ene naar het andere abonnement, maar ik heb zelf nu Telfort prepaid, geen abonnement. Ik hoop dat ik daar ook gewoon mn nummer van kan houden?
Indertijd kon ik zonder problemen mijn Telfort prepaid nummer meenemen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat je bij het 175 belmins geen hoger datalimiet kan krijgen. 275 Belmins/smsjes is gewoon teveel voor mij, onzinnig geld uitgeven.

Vind ik ook jammer van Ben en SimYo, tussen 100 en 250 belmins zit zo'n groot gat. Maar bij SimYo zit je tenminste niet vast aan een jaar of 2 jaren contract, en zit je ook op een goed netwerk. Hmm, hang nou sterk naar SimYo, maar met dat gezever met die datalimieten... Moeilijk Moeilijk
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:13:
[...]

Indertijd kon ik zonder problemen mijn Telfort prepaid nummer meenemen naar een andere provider.
Ohhh mooi, bedankt, hoef ik me daar in ieder geval niet druk om te maken :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 10:58 ]

Pagina: 1