Hallo, allemaal. Ik heb een nu een tijdje het probleem dat wanneer ik 4 reepjes van 1GB in mijn mobo stop mijn systeem ineens enorm instabiel is. Problemen zijn gewoon random vastslaan van mijn systeem. Dit kan uren duren of soms na enkele minuten, idle of niet.
Met 3 reepjes heb ik totaal geen problemen. Het maakt ook niet uit welke combinatie van geheugen of welke slots ik gebruik, het probleem blijft hetzelfde. Ik heb het met meerdere reepjes geprobeerd dus het geheugen kan ik uitsluiten. Het geheugen werkt immers op een andere bak zonder enkele problemen.
Ook een moederbord zelf kan ik vrijwel uitsluiten omdat ik een vervangend zelfde moederbord van een tweaker heb overgenomen welke het zelfde probleem vertoont. Ik denk eerder dat dit aan de timings ligt of een te lage voltagelevering. Ik weet dit alleen niet 100% zeker.
Mijn configuratie is als volgt:
Asus P5K SE
Intel Core 2 Duo E8400
2x1GB Corsair XMS2 DDR2 PC2-6400 (CM2X1024-6400)
2x1GB GEIL PC2-6400 DDR2-800
ATI Radeon HD4870
2x Hitachi Deskstar, 1x Maxtor DiamondMax.
Geheugen draait momenteel op timings van (Auto) 5-5-5-18 en een voltage van 1.9V.
Ik heb het DRAM voltage net veranderd van 1.8V naar 1.9V omdat de Corsair modules op 1.9V horen te draaien en de GEIL modules op 2.0V. Ik heb het voltage al eens eerder hoger gezet met een ander setje, maar dit wilde dus niet werken.
Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.
EDIT: Net weer vastgeslagen op 1.9V. Heb er maar tijdelijk 1GB uitgehaald...
Met 3 reepjes heb ik totaal geen problemen. Het maakt ook niet uit welke combinatie van geheugen of welke slots ik gebruik, het probleem blijft hetzelfde. Ik heb het met meerdere reepjes geprobeerd dus het geheugen kan ik uitsluiten. Het geheugen werkt immers op een andere bak zonder enkele problemen.
Ook een moederbord zelf kan ik vrijwel uitsluiten omdat ik een vervangend zelfde moederbord van een tweaker heb overgenomen welke het zelfde probleem vertoont. Ik denk eerder dat dit aan de timings ligt of een te lage voltagelevering. Ik weet dit alleen niet 100% zeker.
Mijn configuratie is als volgt:
Asus P5K SE
Intel Core 2 Duo E8400
2x1GB Corsair XMS2 DDR2 PC2-6400 (CM2X1024-6400)
2x1GB GEIL PC2-6400 DDR2-800
ATI Radeon HD4870
2x Hitachi Deskstar, 1x Maxtor DiamondMax.
Geheugen draait momenteel op timings van (Auto) 5-5-5-18 en een voltage van 1.9V.
Ik heb het DRAM voltage net veranderd van 1.8V naar 1.9V omdat de Corsair modules op 1.9V horen te draaien en de GEIL modules op 2.0V. Ik heb het voltage al eens eerder hoger gezet met een ander setje, maar dit wilde dus niet werken.
Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.
EDIT: Net weer vastgeslagen op 1.9V. Heb er maar tijdelijk 1GB uitgehaald...
[ Voor 7% gewijzigd door Phi op 27-07-2011 18:21 ]