KAKU Dimmer icm 230V Dimmer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 15:15

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Om tijdens mijn vakantie het idee te wekken dat er iemand thuis is wil ik de plafondverlichting in de woonkamer automatisch schakalen dmv van kllik aan klik uit.

Ik wil graag een Klik-Aan Klik-Uit dimmer (ACM-300) samen gebruiken met een 'normale' Jung dimmer. Dan zou ik de verlichting in de woonkamer ook vanaf de bank iets zachter kunnen zetten...

Nu is op deze Jung dimmer een dimbare12volt trafo tbv halogeen verlichting aangesloten.

De KaKu dimmer werkt op 230v. Ik zal dus een extra nul-draad moeten trekken naar de kaku dimmer. Achter de kaku dimmer wil ik in serie mijn normale dimmer plaatsen.

Is dat technisch mogelijk? Of moet ik gewoon voor een kaku schakelaar kiezen en hierachter mijn dimmer plaatsen?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:49
Vaak werken dimmers met een diac/triac en snijden ze de fase aan. Ik denk niet dat het goed gaat werken als je ze achter elkaar zet maar je kunt het allicht proberen. Als het niet werkt kun je altijd nog een kaku schakelaar kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door jbhc op 27-07-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Pak een schakelaar, twee dimmers achter elkaar gaat niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 15:15

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik was er al bang voor. Dan pak ik de ACM-1000 (een schakelaar dus)

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41

DOV

Had hier ongeveer hetzelfde probleem, een KAKU schakelaar/dimmer inbouw had ik achter een 12v trafo voor halogeen gezet. De lampjes "snapten" het signaal niet en begonnen te knipperen/vaag doen.

Toen heb ik de HDR-105 besteld, dat is een dimmer op 12volt met KAKU en dat werkt perfect. Alleen deze is wel erg groot dus heb ik alles onder de grond aan elkaar moeten breien. En er zit nu geen vaste schakelaar meer op alleen een KAKU dimmer dus.