Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SBS2011] Importeren van certificaat

Pagina: 1
Acties:

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Een aantal dagen gelezen ben ik begonnen met het installeren van een Small Business Server 2011 Essentials. Alles is tot dusver gelukt, alleen het importeren van het aangeschafte certificaat lukt mij niet. Het certificaat is aangeschaft op eNomCentral (op aanraden van SBS2011 zelf) en betreft een "GeoTrust RapidSSL" certificaat. De aanvraag (CSR) voor het certificaat is gemaakt door SBS2011 zelf en deze is dan ook gebruikt om het certificaat aan te maken. Wat ik geleverd heb gekregen van eNomCentral/GeoTrust is een xxx.crt bestand.

Het probleem is het volgende. Op een zeker moment vraagt SBS2011 Essentials om een PFX-certificaat met een wachtwoord, zie de afbeelding hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/r9ey4x.png

Ik zou echter niet weten waar ik dit bestand en wachtwoord vandaan zou moeten halen en deze is (bij mijn weten) ook nooit aangemaakt. Misschien is dit een nogal stomme vraag, ik heb al veel gegoogled, maar niets nuttigs gevonden. Wat doe ik fout?

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Jij kiest nu voor een bestaand certificaat gebruiken. Als ik jou goed begrijp heb je een nieuwe aangevraagd en dus eerst een request gedaan (krijg je zo'n mooie sleutel die je naar de SSL leverancier stuurd).
Via die wizzard moet je ook weer verder gaan... waarschijnlijk heb je dit gedaan via ISS en moet je aan de rechterkant kiezen voor "Complete certificate request".

• bassie91
Nee, dat is dus het gekke. Ik heb de wizard van SBS2011 gevolgd en met de CSR die ik daar kreeg een certificaat aangevraagd bij eNomCentral. Vervolgens heb ik gekozen voor "De aanvraag later voltooien". Nadat ik het certificaat had aangevraagd, ben ik terug gegaan naar de wizard en heb ik gekozen voor "De certificaat aanvraag voltooien", waarbij ik het verkregen certificaat moet importeren. Dit heb ik gedaan en direct hierna kreeg ik het scherm zoals is te zien in de bovenstaande post.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

bassie91 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:40:
Nee, dat is dus het gekke. Ik heb de wizard van SBS2011 gevolgd en met de CSR die ik daar kreeg een certificaat aangevraagd bij eNomCentral. Vervolgens heb ik gekozen voor "De aanvraag later voltooien". Nadat ik het certificaat had aangevraagd, ben ik terug gegaan naar de wizard en heb ik gekozen voor "De certificaat aanvraag voltooien", waarbij ik het verkregen certificaat moet importeren. Dit heb ik gedaan en direct hierna kreeg ik het scherm zoals is te zien in de bovenstaande post.
Huh, dat is vaag. Een pfx met wachtwoord heb je eigenlijk alleen maar als je een certificaat geëxporteerd hebt.

Kan je hem niet handmatig importen met de MMC "certificates" snap-in?

[ Voor 4% gewijzigd door JanW23 op 27-07-2011 15:46 ]

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een verkeerd key type gekozen.
Opnieuw in je SBS console een key import starten, en dan het type met de hand op .CRT zetten.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 15:55 ]

• bassie91
Probleem is opgelost. Ik zag bij GeoTrust dat ik het certificaat kon "Reissuen". Ik heb een nieuwe aanvraag gemaakt met SBS, gereissued en vervolgens het nieuwe certificaat in de wizard van SBS geimporteerd. Nu vroeg hij niet meer om een PFX-certificaat en het importeren was voltooid.

Toch bedankt voor de hulp!

/edit:
@hmmmpff: Dat was het dus waarschijnlijk! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bassie91 op 27-07-2011 15:57 ]

Pagina: 1