Problemen met ADSL snelheid: Modem moet aan blijven staan *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04 14:07
Hallo,

Ik weet niet of ik deze vraag op het juiste forum stel, maar ik doe een gooi.

Ik heb ADSL van KPN, 8MB/1MB.
Doorgaans haal ik krap 7 down, dit accepteer ik doordat ik aanneem dat er verliezen zullen zijn.

Nu haal ik sinds een week of 5 ongeveer maximaal 3,5MB.

De oorzaak hiervan bleef onduidelijk.
Toen mijn ouwe modem deze week een vervanger kreeg in de vorm van een Experiabox gaf dit geen enkel verschil.

Ik gaf aan iedere avond mijn modem uit te zetten en volgens KPN zit hier de kneep.

Ze zeiden letterlijk:" Hartelijk dank voor uw reactie. KPN maakt gebruik van lijnbewaking. Dit houdt in dat wanneer er een verbrekende verbinding geconstateerd wordt de snelheid afgeknepen wordt om zo een stabiele verbinding te creëeren. Aangezien u uw modem elke avond uit zet ziet de lijn dit als een verbrekende verbinding. De modems van KPN zijn gemaakt om 24 uur per dag, zeven dag per week aan te staan.

Op dit moment wordt de lijn afgeknepen op 4 Mb. Ik zal dit vrijgeven zodat de aankomende drie nachten de lijnbewaking omhoog zal schakelen. Merkt deze echter weer een verbrekende verbinding dan ben ik bang dat hij weer terug zal gaan naar 4 Mb. Ik verzoek u het modem de aankomende vier dagen niet zelf uit- en aan te zetten als dit niet nodig is.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Wat moet ik hier nu van geloven?

groet, Ries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-07 19:13
Dat is gewoon DLM :) en dat werkt precies zoals KPN in het mailtje schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Het werkt inderdaad zoals de KPN zegt, er zit DLM op de lijn. Laat je modem een week aan zonder verbrekingen dan gaat ie vanzelf omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 11:29

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het verhaal van KPN is inderdaad helemaal waar.

Door het gebruik van Dynamic Line Management (DLM) moet het modem inderdaad altijd aan staan omdat zoals KPN dit ook aangeeft anders een disconnect gezien wordt. Deze disconnects worden door DLM gezien als 'storing' waardoor de lijn zal worden teruggeschroefd in snelheid om deze stroringen te verhelpen.

Ik vrees zelf dat er nog veel meer mensen zijn die hun modem uitschakelen als ze deze niet nodig hebben, waardoor er veel meer lijnen zijn welke veel te laag intrainen. Echter merkt vrijwel niemand dit, omdat ze geen idee hebben hoe snel de lijn daadwerkelijk intraint, en hoe snel deze eigenlijk zou moeten zijn.

Iets als in de trend van: "Ik heb internet van ..., hoe snel? Geen idee ik heb internet van ... en daar betaal ik ... voor en dat werkt..."

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Grappig. Nooit geweten dat dit bestond, weer wat geleerd :Y)

Aansluitende vraag: weet iemand welke providers dit kunstje nog meer gebruiken?
En geldt / kan dit alleen voor ADSL of ook voor kabel?

Vraag is geenszins bedoeld als topickaping oveirgens, meer als mogelijkheid tot infovergaring voor het nageslacht :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 27-07-2011 16:13 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
The Eagle schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:13:
^^ Idem hier.
Mijn moeder bijvoorbeeld heeft d'r modem/computer/randapparatuur allemaal op 1 stekkerblok staan: met 1 knop is alles milieuvriendelijk uitgeschakeld. Erg jammer dat KPN daar op deze manier mee omgaat, het kan toch niet moeilijk zijn om te detecteren dat iemand zelf een modem langere tijd uitschakeld, en hem dan gewoon op maximumsnelheid te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

The Eagle schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:13:

Aansluitende vraag: weet iemand welke providers dit kunstje nog meer gebruiken?
En geldt / kan dit alleen voor ADSL of ook voor kabel?

Vraag is geenszins bedoeld als topickaping oveirgens, meer als mogelijkheid tot infovergaring voor het nageslacht :)
Ben ik ook erg benieuwd naar. Zo leer je elke dag weer wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:55

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Alle DSL providers moeten dit imho, anders is er een instabiele lijn met vele verbrekingen.
En TS, je hebt een abonnement TOT 8Mbit. Als je voip hebt, kan KPN zelfs je snelheid tot 360KB/s laten lopen, mocht dat het stabielste zijn.

Wel grappig dat er nog mensen zijn die 's avonds hun modem uitzetten. Ook leuk als je voip hebt lopen, mis je de sip sync.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 21:20
Mmm, zet mijn modem altijd uit als ik op vakantie (3 weken) ga i.v.m. brandgevaar. Betekent dus dat ik daarna elke keer moet bellen, omdat ze mijn lijn hebben afgeknepen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

kKaltUu schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:31:
Alle DSL providers moeten dit imho, anders is er een instabiele lijn met vele verbrekingen.
En TS, je hebt een abonnement TOT 8Mbit. Als je voip hebt, kan KPN zelfs je snelheid tot 360KB/s laten lopen, mocht dat het stabielste zijn.

Wel grappig dat er nog mensen zijn die 's avonds hun modem uitzetten. Ook leuk als je voip hebt lopen, mis je de sip sync.
Of in het begin gewoon helemaal niet door hebben dat ze via voip onbereikbaar zijn als het modem uit staat. Dan gaat er pas een lampje branden als mensen melden dat men het grootste deel van de dag onbereikbaar is op de vaste lijn |:(
Je zult toch ook eens een modem hebben hangen dat een paar watt verstookt, guttegut.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Okay, duidelijke antwoorden, bedankt.
Ik heb geen voip, dus daar merk ik niets van, gewoon een splittertje er tussen.

En het gaat mij niet om die 10 Watt, kwestie van gewoonte om apparaten uit te schakelen die niet worden gebruikt.
Idem met de staande bij van de tv.

Zo vermijd je toch een eventueel optredende kortsluiting en fik or whatever.

Dus het komt er op neer dat ik hem aan moet laten staan en zodra hij een keertje uit is geweest ik weer een weekje moet wachten totdat de volle snelheid terug is.

(Of even moet bellen, want na 3 uur deed hij het weer normaal..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-nvm- ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 27-07-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 11:41

Robtimus

me Robtimus no like you

kKaltUu schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:31:
Moet je dan niet je abonnement gratis kunnen downgraden tot het laagste abonnement dat op of boven je technische max ligt? Met andere woorden, als er onder het 8Mbps abonnement alleen nog een 4Mbps abonnement is, dat je dan naar dat abonnement kunt downgraden? Want feitelijk had het 8Mbps abonnement nooit afgesloten kunnen worden als zij niet eens in de buurt van die snelheid kunnen komen. Tenzij het het laagste abonnement is natuurlijk.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gewoon aan laten staan idd. Op het moment dat die dingen met bosjes spontaan in de fik vliegen zal je dat vrij snel wel ergens horen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Anoniem: 316512 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:53:
[...]
Wat is precies de reden dat je de stroom zo vaak onderbreekt?
Je quote het antwoord op je vraag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 316512 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:53:
[...]
Wat is precies de reden dat je de stroom zo vaak onderbreekt?
Dat schrijft hij in dezelfde post : 8)7 :P
kwestie van gewoonte om apparaten uit te schakelen die niet worden gebruikt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wootism schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:56:
[...]

Je quote het antwoord op je vraag |:(
Ik zie het. Overheen gelezen. :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

rrrrrrrrr schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:51:
Dus het komt er op neer dat ik hem aan moet laten staan en zodra hij een keertje uit is geweest ik weer een weekje moet wachten totdat de volle snelheid terug is.
Overigens vind ik die tijd veel te lang. De systemen zouden binnen een paar uur al moeten kunnen zien dat de verbinding weer stabiel is op de lage snelheid, en dan proberen of hij ook stabiel is op de gewone snelheid.

Dus:
1) verbinding is een tijd instabiel / weg; downgraden
2) verbinding komt terug - start monitoren
3) verbinding is een tijd stabiel - upgraden
3a) verbinding valt weer weg -> downgraden
3b) verbinding blijft stabiel -> prima, houden zo

Om stabiliteit beter te garanderen zullen zowel 3) als 3b) een bepaalde periode van minstens meerdere minuten moeten bevatten.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:55

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Robtimus schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Moet je dan niet je abonnement gratis kunnen downgraden tot het laagste abonnement dat op of boven je technische max ligt? Met andere woorden, als er onder het 8Mbps abonnement alleen nog een 4Mbps abonnement is, dat je dan naar dat abonnement kunt downgraden? Want feitelijk had het 8Mbps abonnement nooit afgesloten kunnen worden als zij niet eens in de buurt van die snelheid kunnen komen. Tenzij het het laagste abonnement is natuurlijk.
IPB basis is 8Mbit, daar zit niets onder. Als iemand IPB Extra heeft, en hij kan de snelheid niet halen, blijft het op Extra. Hier zitten naast internetsnelheid overige opties aan die klanten willen behouden.

[ Voor 11% gewijzigd door kKaltUu op 27-07-2011 17:10 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
De DLM bewaakt de lijn een aantal dagen, als deze om de zoveel uur moet schakelen kost dit een hoop moeite, tijd en geld. en als je lijn het een moment 8 is 2 uur later 4 en 2 uur later weer 8 werkt dat niet dan kan hij beter in 3-4 dagen tijd kijken wat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Is dit nieuw dan bij KPN?
Omdat ik voorheen altijd mijn modem uitzette als ik slapies ging doen.

's morgens was hij gewoon direct op toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
DLM zit er al jaren op, het kan zijn dat je lijn voorheen beter was(oxidatie of iets) en dat het daardoor geen problemen gaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

kKaltUu schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:09:
[...]

IPB basis is 8Mbit, daar zit niets onder. Als iemand IPB Extra heeft, en hij kan de snelheid niet halen, blijft het op Extra. Hier zitten naast internetsnelheid overige opties aan die klanten willen behouden.
Ik zei ook niet automatisch, alleen gratis ;)
Uthog schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:14:
De DLM bewaakt de lijn een aantal dagen, als deze om de zoveel uur moet schakelen kost dit een hoop moeite, tijd en geld. en als je lijn het een moment 8 is 2 uur later 4 en 2 uur later weer 8 werkt dat niet dan kan hij beter in 3-4 dagen tijd kijken wat het beste is.
Hoezo zou het moeite, tijd of geld moeten kosten als dit automatisch gebeurt? Natuurlijk zijn er initiele kosten om dit op te zetten, maar daarna doet het systeem alles. De vraag is dan wel of KPN zin heeft om deze investering te doen, en het antwoord is waarschijnlijk nee.
Verder is minuten of uren misschien inderdaad te kort, maar een week vind ik toch te lang.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
DLM heeft ongeveer 3-4 nachten nodig om te kunnen schakelen, soms gebeurd dit inderdaad sneller maar ga maar uit van 3-4 nachten.

Het kost heel veel tijd moete en geld om te DLM zo te maken dat deze om de zoveel uur al schakelt. En de DLM werkt nu gewoon goed geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocinoki
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-04-2020
Heb zelf bij dit DLM verhaal juist het gevoel dat als je weinig download de snelheid automatisch naar beneden geschroefd word en bij intensiver gebruik de snelheid juist weer omhoog gaat,en het kan toeval zijn maar dat is mij nu al een paar keer opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Nee de DLM kijkt puur naar de lijn zelf of jij nou zit te downloaden of niet, als je lijn niet stabiel genoeg is ga je een stapje omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Robtimus schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Ze kunnen het juist goedkoop aanbieden door niet te veel verschillende pakketten te maken. Maar ik weet niet of je het topic gelezen hebt, het is hier niet eens aan de orde, dat staat al in de eerste post :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Als je snelheid bij KPN tussen de 300KB en de 8 Mb zit is het basis tussen de 8 en de 20 is extra en tussen de 20 en 40+ is premium.

ADSL is bij iedere provider tot X snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Meer dan 20MB gaat toch nooit lukken met ADSL?

Ik heb iig mijn modem aangelaten en heb nu ongeveer 6MB down...

Ik kreeg nog antwoord op de vraag aan kpn of het modem helemaal nooit meer uit mocht dat dit tijdens de vakantie geen probleem was, hehe, gelukkig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Adsl 2+ kan tot 20 Mb, VDSL2 wat KPN levert kan in theorie tot 100 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwonder me altijd over de figuren die zich in de KPN winkel voor laten lichten dat KPN ADSL het 'beste internet' is en het vervolgens niet erg vinden dat ze maar 11/20 mb halen, want ze hebben wel het 'beste internet'. Vind ADSL sowieso een rip off, als je kijkt naar kabel, waar de beloofde snelheid wel gehaald wordt en de prijzen goed zijn (mits je al een vaste aansluiting hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Kabel is niet overal leverbaar, ADSL ook niet maar dat is op meer plekken leverbaar. En sommige mensen willen nu eenmaal bij ADSL blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als kabel niet leverbaar is heb je geen optie inderdaad, maar wat is volgens jou dan een reden om 'nu eenmaal bij ADSL te willen blijven'? Ik snap dat een niet-tweaker niet gaat overstappen als de verbinding goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Vertrouwd, Mensen die al jaren een vaste telefoon hebben en die internet er bij willen zuller sneller geneigd zijn naar bijv KPN te gaan omdat dat nou eenmaal vertrouwd voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Uthog schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 07:02:
Nee de DLM kijkt puur naar de lijn zelf of jij nou zit te downloaden of niet, als je lijn niet stabiel genoeg is ga je een stapje omlaag.
Da's niet helemaal waar.

Nou ja, het downloaden in zichzelf is inderdaad geen factor, maar meer activiteit kan het wel degelijk beinvloeden.

DLM kijkt naar een aantal factoren. Het aantal onderbrekingen is daar een van. Een ander is de hoeveelheid frames die gestuurd of ontvangen worden waar iets mis mee is. Een groot aantal duidt namelijk op een slechte verbinding, en dan is 't goed om de snelheid omlaag te schroeven zodat dat beter wordt.

Als jij dus de hele dag hard zit te downloaden heb je meer dergelijke errors en dus een grotere kans dat je lijn omlaag geschroefd wordt.

Maar laat wel duidelijk zijn: DLM is bedacht om te zorgen dat jij een stabiele, goed functionerende internetverbinding hebt. Niet om je af te knijpen. Dat gebeurt in sommige gevallen wel, maar dat is een middel en geen doel op zich.
rrrrrrrrr schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:58:
Meer dan 20MB gaat toch nooit lukken met ADSL?

Ik heb iig mijn modem aangelaten en heb nu ongeveer 6MB down...

Ik kreeg nog antwoord op de vraag aan kpn of het modem helemaal nooit meer uit mocht dat dit tijdens de vakantie geen probleem was, hehe, gelukkig... ;)
Een enkele onderbreking is inderdaad geen probleem. Je kunt dus rustig je modem uitzetten als je 3 weken weg gaat. Als de onderbreking echter vaak voorkomt ziet het systeem dat als een teken van een slechte lijn en zal 't, in stappen, je snelheid verlagen. Als je vervolgens je modem aan laat staan gaat 'ie het omgekeerde doen: in stappen om hoog totdat 'ie merkt dat de kwaliteit weer slechter wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 28-07-2011 16:58 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372687

Aanvulling: Je kunt voor jezelf vrij eenvoudig zien of DLM de verbinding heeft 'geknepen'. Wanneer je min of meer opeens de helft van de snelheid haalt die je in het verleden hebt gehaald is het vaak de DLM. Er zijn meer oorzaken te vinden, maar vaak DLM.

Voor zo ver ik weet grijpt DLM in wanneer er in een bepaalde tijdseenheid veel CRC-errors voorkomen. Voor een aardige uitleg over HEC, FEC en CRC errors zie hier

Wanneer je vermoedt dat DLM in heeft gegrepen is het raadzaam je eigen bekabeling eerst uit te sluiten, dus aansluiten op ISRA, twisted pair ipv plat telefoonsnoer, geen verdeeldoosjes, alleen een spitter aansluiten wanneer je op het zelfde aderpaar nog een PSTN/ISDN aansluiting hebt, etc.

Je kunt met ADSL voor jezelf vaak redelijk nagaan of je een goede verbinding hebt. De verhouding Attenuation Downstream / Attenuation Upstream moet ruweg 2/1 zijn, Noise Margin +/- 6db en de Attenuation Downstream/13.81 (in het geval van PSTN, ISDN heeft wat hogere demping) geeft daarbij een redelijk indicatie van de afstand naar de centrale. In het geval van VDSL is het een stuk lastiger te controleren, kanalen voor up- en downstream zitten door elkaar.

Er zijn verschillende kwaliteitsniveaus in te stellen. Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn er op het WBA netwerk twee niveaus, SC (Standard CRC-level) bij enkel internet en LC (Low CRC level) wanneer er hogere eisen aan de stabiliteit worden gesteld, zoals bv met IPTV.
Wanneer de lijn altijd stabiel is geweest maar je vermoed dat DLM opeens ingrijpt kan het zijn dat er een andere kwaliteitsniveau is ingesteld. Je kunt dus wel nagaan dat wanneer je een IPTV dienst over het WBA netwerk afneemt er hogere eisen worden gesteld aan o.a. je eigen aansluiting.

Ga in elk geval er niet automatisch van uit dat omdat het altijd goed heeft gewerkt het bij jou op locatie allemaal goed moet zijn. Het heeft immers aan de andere kant van je ISRA ook altijd goed gezeten!

Opzoek naar leesvoer? KPN Wholesale heeft een prachtige PDF, beschrijving van DLM op pagina 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Zodra er IPTV op de lijn zit word de DLM op High Quality gezet, zolang het alleen IPB of internet is word die ingezet op Internet Quality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Vossie-nl, bedankt voor de pdf, ik heb het onderdeel doorgelezen.
Hetgeen ik er uit begrijp is dat de snelheid/stabiliteit met name belangrijk ik voor TV aansluitingen.

Ik kan me voorstellen dat dit hinderlijk kan zijn als er gaten vallen.

Misschien is het niet te doen voor kpn om 1 en ander te scheiden want ik neem geen TV signaal van hen af, dus hoeven ze daar geen rekening mee te houden.

Wat me wel weet tegen de borst stuit is zijn de wisselende verhalen van de medewerkers van de helpdesk.

De een geeft aan dat 4MB echt maximaal is voor mijn wijk en een dag later geeft een ander aan dat er buurtgenoten zijn met 4, 5, of 6MB.

En voor een 'niet tweaker' zoals ik is het geen belemmering om over te stappen naar iets anders hoor...

Kabel is geen optie, want die heb ik niet, misschien aan het glas als er een leuke aanbieding komt, maar ach, 8MB is voor mij tot nu toe voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Als je geen TV afneemt dan zet KPN je op een ander DLM profiel dan kan de lijn meer gebruiken.

Maar zet je DM open wil je wat vragen via prive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Maar zet je DM open wil je wat vragen via prive
Huh?

Maar het lijkt goed te komen, hier mag van mij een slotje op.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1407531015.png

(Wel heel erg hoog ineens.. :) )

[ Voor 58% gewijzigd door rrrrrrrrr op 29-07-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Zou ik nog boven de 10 komen of niet? 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1407680136.png
Pagina: 1