Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:46

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van een 1215N, standaard uitgerust met 2 X 1GB DDR 3 geheugen. Omdat ik de hardeschijf toch wel aldoor hoor ratelen en het geheugen toch amper wat kost zit ik er aan te denken om 4GB geheugen te kopen.

In de pricewatch is 1 latje van 4GB geheugen goedkoper dan 2 van 2GB, echter mis je dan het voordeel van 2 bankjes die gelijktijdig kunnen lezen en schrijven.

Mijn vraag is nu: In hoeverre maakt dit in 2011 bij normaal gebruik echt nog uit? Met 1 X 4GB kan ik er namelijk nog eens een keer 4 bij gooien, terwijl ik anders met 2 X 2GB nu alweer vol zit qua bankjes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zou eerst maar eens uitzoeken hoeveel geheugen er max in kan... misschien is 4gb wel de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:07

Releases

Ja maar!

4GB is de max, dus 2x2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MsG schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:16:
In de pricewatch is 1 latje van 4GB geheugen goedkoper dan 2 van 2GB, echter mis je dan het voordeel van 2 bankjes die gelijktijdig kunnen lezen en schrijven.
Daar hebben bankjes niet zo heel veel mee te maken, het gaat om de modules (of sloten, net hoe je het wil bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik lees dat de 1215N wel 8 GB aankan. Dus als ik 1 x 4 neem gaat dat niet enorm slechter dan 2 x 2? Als dat wel meevalt kies ik namelijk liever 1 X 4.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 1 module heb je slechts singlechannel. Als dat genoeg bandbreedte geeft maakt het niet zoveel uit, anders kan eea vertragen. Maar goed, dat is makkelijk te testen, bench het ding zoals je hem nu hebt. Trek er 1 module uit en bench nog een keertje en kijk of je grote verschillen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Dual channel is op zich wel een plus in performance, maar of je dat ook merkt in zo'n trage EEC pc.... dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:20
nvm :X

[ Voor 94% gewijzigd door GENETX op 27-07-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Weet je zeker dat er nu 2x1 in zit? Volgens de Asus-site zit er één SO-Dimmslot in en kan er maximaal 4 GB in.

Het gaat hier overigens om een Atom 525. Dus van Dual-Channel is geen sprake in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ja heb hem open gehad, 2 X 1 GB.

Hmm dual channel kent ie niet? Dan koop ik gewoon 1 X 4 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
met 1x4 kun je er alsnog later nog 4 gb bij doen.
Pagina: 1