port forwarding op een prepaid internet verbinding??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

eerste post op het tweakers forum dus hopelijk doe ik alles goed :/

het verhaal is dus dat ik voor een amateursradiozender werk, en ik moet nu een systeem opzetten om via prepaid internet op locaties uit te kunnen zenden... het systeem werkt als volgt:
geluidsinput gaat naar een programmatje genaamd simplecast, dit programma maakt er het juiste formaat van en stuurt het door naar icecast, icecast upload dit naar het internet als een stream, deze open ik op een PC bij de radiostudio, en vanaf daar kan ik het dus weer uitzenden.
Heel leuk en aardig en het werkt allemaal via normaal internet, dus met kabel of wifi. maar het probleem is dat voordat dit geupload kan worden naar het internet ik de poorten 8000-8001 moet openen, wat in normaal internet niet zo moeilijk is. echter kan ik met prepaid internet nergens in een router of iets dergelijks komen en zegt de technische service van t-mobile doodleuk dat ze de poort niet voor me gaan open zetten zonder daar enige reden voor te geven...

de vraag is dus of dat iemand van jullie weet hoe ik kan port forwarden op een prepaid dongel?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik denk dat je de wereld moet omdraaien en kiezen voor een VPN oplossing vanaf je mobiele locatie naar je zend locatie. Dan kun je alle poorten gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie, ik heb nu een andere opzet gekozen, en nu werkt het systeem wel

iig, hartelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zou je de nu werkende opzet kunnen beschrijven?
Hebben andere er ook iets aan namelijk.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor de late reactie, uiteraard wil ik de opzet beschrijven:
De laptop op locatie krijgt het geluidssignaal binnen, en verzend dit via simplecast naar de server. Eerst stond de server op mijn laptop en moest ik dus mijn poorten open zetten binnen de dongel. Ik heb nu de server op de computer in de studio geinstalleerd waardoor het signaal pas vanaf de pc in de studio word geupload op het internet. in de studio heb ik wel een vaste verbinding waardoor ik daar wel kan port forwarden en het probleem dus niet mee heb op mijn dongel.

ik hoop dat ik er nog mensen mee kan helpen en als iemand hier nog vragen over heeft kan je altijd even PM'en

Mvg,
Martijn v. Wijngaarden