Op zoek naar een laptop met 2 hardeschijf mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-04 23:14
Ik ben al een tijdje opzoek naar een laptop met 2 harde schijven (of iig de mogelijkheid om er een extra hardeschijf in te hangen). Dit omdat een laptop de enige pc in huis zal zijn en ik toch graag van de snelheid van SSD wil genieten en van de opslagcapaciteit van een conventionele schijf.

Nergens is duidelijk te zien dat die mogelijkheid erin zit. Heb ook in de pricewatch gefilterd maar dat gaf geen gewenst resultaat.

Is er iemand die weet hoe ik ik dit makkelijk kan zien of achterkomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De pricewatch filter lijkt inderdaad niet erg goed te werken, hoewel een selectie van 17" + 2e HDD filter volgens mij wel een redelijk goed resultaat geeft.

Een optie die ikzelf erg interessant vind is het gebruiken van de optical drive bay voor een tweede hardeschijf uitbreiding. Wat stof om door te lezen hierover is het volgende artikel uit 2009 maar waarschijnlijk is er ook wel recentere info over te vinden: http://forum.notebookrevi...ng-optical-bay-caddy.html.

Als dit zou werken ben je niet meer zo beperkt in je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Luit schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:30:
Een optie die ikzelf erg interessant vind is het gebruiken van de optical drive bay voor een tweede hardeschijf uitbreiding.
Dat heb ik met mijn laptop ook gedaan. De HDD heb ik omgewisseld voor een SSD, en de HDD in een caddy in de optical bay gezet. Let er wel op dat je (afhankelijk van je chipset) waarschijnlijk een pata optical bay hebt, er zit dus een pata-sata converter in de caddy. Dit betekent dat je hiervan niet kunt booten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Vrijwel alle 17" laptops geven de mogelijjheid tot een 2e harde schijf. Je moet alleen wel asus en sony vermijden omdat er geen bracket word meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Ik heb eens naar jullie optie gekeken maar dit betekend dat mijn DVD-rom plaats moet maken voor een harde schijf. Of een laptop met 2 opticalbays hebben.

@Darkstone:
Dit staat dan slecht/ niet aangegeven want ik kan daar maar weinig tot niks over vinden bij de A-merken. alleen Acer heeft voor een redelijke prijs 2 harde schijven maarja dat wil ik mezelf ook weer niet aandoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:39
Over die filter heb ik al eens een mailwisseling gehad met een medewerker van tweakers. Na 2 maltjes waar wel een reactie op kwam hield het ineens op. Niet belangrijk genoeg denk ik.

Maargoed:

http://tweakers.net/price...0Jwx5QBxQ6LmV56b6jf-rfX8D

Zo moet ie ;)

EDIT:

Overigens zou ik even bij BTO en xnotebooks kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door KnoxNL op 27-07-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

astie schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:50:
@Darkstone:
Dit staat dan slecht/ niet aangegeven want ik kan daar maar weinig tot niks over vinden bij de A-merken. alleen Acer heeft voor een redelijke prijs 2 harde schijven maarja dat wil ik mezelf ook weer niet aandoen
Klopt. Maar het is wel mogelijk. Ik kan er niet een bedenken waar het niet kan behalve misschien de MBP 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Het is me nu een stuk duidelijker geworden. Bedankt allemaal voor de reacties.

Hier kan een slotje op wat mij betreft.
Pagina: 1