Ipad als terminal client gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefgerm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 08:50
Beste mede tweaker,

Mijn baas heeft een ipad 2 gekocht. Daarmee wil hij kunnen inloggen in het bedrijfsnetwerk zodat hij een windows omgeving krijgt. Ik heb al wat zitten googlen maar kan niet echt duidelijk iets vinden hoe ik dit het este kan doen.
kan dit met Vmware? of zijn er nog eenvoudigere manieren? het moet dus Geen remote desktop zijn dat je een bestaande computer overneemt maar echt via de server.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Citrix XenDesktop / XenApp of Vmware View, maar voor 1 of 2 ipads is dat vast een beetje teveel van het goede :)
Als je een terminal server hebt kun je daar wellicht ook naar toe connecten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:48
terminal server en rdp client voor de ipad zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 18:59
het moet dus Geen remote desktop zijn dat je een bestaande computer overneemt maar echt via de server.
Die snap ik niet helemaal...Je wilt via RDP met een server connecten? Of moeten de Netwerkshares beschikbaar zijn? Of wil je baas Windows Apps op zijn Ipad laten draaien?

Voor TS zou RDP client kunnen (http://itunes.apple.com/n...r/id317062064?mt=8)...dan moet je wel geen smartcard authentication gebruiken natuurlijk, want dat gaat niet werken (Smartcard Authentication via RDP werkt trouwens helemaal niet op MacOS...).

vWorkspace van Quest zou ook kunnen, maar daarvoor geldt hetzelfde als de Citrix apps...beetje overkill voor 1 of 2 ipads...(http://www.quest.com/vworkspace/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik de Juniper JunOs Pulse om een VPN op te zetten naar ons bedrijfsnetwerk en de RDesktop van Hana Mobile voor de RDP. Het enige lastige is de muisemulatie !
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefgerm
Oaquasis schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:49:
[...]

Die snap ik niet helemaal...Je wilt via RDP met een server connecten? Of moeten de Netwerkshares beschikbaar zijn? Of wil je baas Windows Apps op zijn Ipad laten draaien?
Ik bedoel daarmee dat ik niet een bestaande computer wil overnemen maar een virtuele omgeving via de server krijg. en ja ik wil via rdp met de terminal server connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefgerm
Opgelost:
Ik heb het programma PocketCloud Pro gebruikt om in te loggen en krijg mijn eigen werk omgeving. En thuis moet ik even een vpn verbinding opzetten en inloggen en hij werkt.

Bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 99% gewijzigd door steefgerm op 27-07-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat ik mij afvraag, werkt dat allemaal lekker? ik kan begrijpen dmv Remote desktop op je ipad dat je even iets simpels doet, maar echt werken?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefgerm
@fietsbel:

Wij hebben voor de ipad gekozen omdat het makkelijk is voor onderweg. We willen het gaan gebruiken met ipm viewer(inventor). Dus omdat we toch al een ipad hebben wou ik ook kijken wat de verdere mogelijkheden zijn. We zijn ook nog aan het kijken voor een hoes met toetsenbord zodat je evt ook nog snel en makkelijk een e-mail kunt versturen.

En dan nu het antwoord op je vraag: Het werkt goed alleen een normale pc is wel iets prettiger omdat je daar ook een muis bij hebt en een groter scherm. Dus als je er een muis op kan aansluiten (zonder jailbrake) zou het prima werken.

[ Voor 25% gewijzigd door steefgerm op 27-07-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTap is naar mijn mening één van de beste applicaties die ik heb getest. Zeker gezien de "gestures" die je kunt maken met de extra functies en alle mogelijkheden voor verschillenden muis standen.

Zeker een aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefgerm
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:52:
iTap is naar mijn mening één van de beste applicaties die ik heb getest. Zeker gezien de "gestures" die je kunt maken met de extra functies en alle mogelijkheden voor verschillenden muis standen.

Zeker een aanrader!!
Bedankt ga gelijk even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefgerm
Zit nu op Itap en ziet er inderdaad mooier uit bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 10:58
Wij maken gebruik van 2X applicationserver, deze is tot 3 gebruikers gratis (zowel client als desktop).
Komt als een add on bovenop RDP van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf maak ik gebruik van LogMeIn Ingnition voor het op afstand inloggen.
Werk prima
Pagina: 1