Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dulghar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-07 20:58
Weet iemand ook, hoe je een eigen gemaakt script kan uitvoeren, voordat de windows setup start?
Ik heb momenteel een unattended installatie gemaakt van Windows 7, alleen ik wil dat er eerst een bevestiging wordt gegeven of je het zeker wilt. Dat je niet per ongeluk de installatie van het netwerk boot en deze meteen de hele boel opnieuw installeert.

Nu heb ik bij een oud werkgever gezien dat het mogelijk moet zijn om een soort van menu te presenteren waarin je kun kiezen welke versie je wilt installeren. Hierna wordt een mooie unattended installatie uitgevoerd.

Iemand een idee hoe dit te realiseren is zonder gebruik te maken van WDS, MDT of SCCM? Het moet een gratis oplossing betreffen waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-07 23:07
En hoe start je deze unattended installatie op?

Bij WDS krijg je gewoon een keuze, en je kan daar zeggen dat deze moet geauthoriseerd worden. Dan kan je niet per ongeluk booten in dit menu.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:41

Grvy

Bot

WDS is gratis...

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dulghar
Windows Server alleen niet ;)

Mijn installatie wordt nu vanaf USB-stick uitgevoerd en straks hopelijk via PXE boot.

In Windows PE heb ik het wel voor elkaar om een script uit te voeren. Volgens mij moet het dan ook wel mogelijk zijn om ervoor te zorgen dat niet meteen setup.exe uitgevoerd wordt, maar eerst je eigen script.
Of denk ik te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-07 23:07
dulghar schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:30:
[...]

Windows Server alleen niet ;)

Mijn installatie wordt nu vanaf USB-stick uitgevoerd en straks hopelijk via PXE boot.

In Windows PE heb ik het wel voor elkaar om een script uit te voeren. Volgens mij moet het dan ook wel mogelijk zijn om ervoor te zorgen dat niet meteen setup.exe uitgevoerd wordt, maar eerst je eigen script.
Of denk ik te makkelijk?
Als mensen al booten met een USB stick , dan willen ze toch een OS install starten? Of ben ik hier verkeerd in. Je moet al heel wat handelingen doen om "per ongeluk" een nieuw os te installeren. Indien ze dat toch doen, was het niet beter dat ze deze usb stick noiet hebben dan?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dulghar
tc982 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:05:
[...]

Als mensen al booten met een USB stick , dan willen ze toch een OS install starten? Of ben ik hier verkeerd in. Je moet al heel wat handelingen doen om "per ongeluk" een nieuw os te installeren. Indien ze dat toch doen, was het niet beter dat ze deze usb stick noiet hebben dan?
Daar heb je zeker een punt. Dit is dan ook voornamelijk een test. De bedoeling is dat er straks een menu komt waarin je kunt kiezen tussen Windows 7 voor de nieuwere machines en Windows XP voor de oude. En aan de hand van de keuze wordt de juiste netwerkmap gekoppeld en setup uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Netwerkmap koppelen? Setup uitvoeren?

ga nou eerst [google=operating system deployment] en kijk eerst even wat bij welk OS het beste past.
Sowieso ga je dan al geen Win7 installs meer redden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dulghar
alt-92 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:12:
Netwerkmap koppelen? Setup uitvoeren?

ga nou eerst [google=operating system deployment] en kijk eerst even wat bij welk OS het beste past.
Sowieso ga je dan al geen Win7 installs meer redden.
Na veel Googlen en veel proberen heb ik mijn vraag hier pas gesteld. Heb dus wel zeker research van te voren.

Uiteindelijk heb ik nu inderdaad een WinPE booten vanaf USB. Daar wordt mijn eigen tool opgestart welke een netwerkkoppeling maakt en daarna, afhankelijk van de gekozen installatie de betreffende setup opent.

Lijkt goed te werken. Nu alleen nog m'n PE via PXE kunnen booten vanaf de linux bak. Maar dat zal ik niet hier moeten vragen.
Pagina: 1