Implementatie van permissions / taken per pagina of functie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 20:45
Ik wil graag verschillende groepen gebruiken om de rechten uit te delen en heb daarvoor onderstaande tabellen gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.tonymarston.net/php-mysql/rbac-04.png
Hierdoor kan ik taken per groep verdelen en een gebruiker in meerdere groepen zetten als dit nodig is.

Nu zit ik alleen met stap 2: Hoe ga ik die taken implementeren?
Als ik bijvoorbeeld wil dat bijvoorbeeld de Admin groep toegang wil geven op de pagina waar de logging wordt weergegeven moet ik dus op één of andere manier deze pagina aan een taak koppelen.
Nu kan ik de pagina's in de database zetten en deze linken aan een taak in de 'Tasks' tabel.

Maar het kan ook zijn dat het niet om een pagina maar om een functie gaat, bijvoorbeeld een knopje voor de admin om een user te bannen. Dit wordt een stukje lastiger om in de database te zetten.

Ik zit hier al een tijdje over te denken, maar kom niet echt op een oplossing. Ik vrees dat het echt te simpel is, maar ik heb gewoon even een andere kijk erop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Google / wiki termen: RBAC of ACL's

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij