Weergave van andere monitor op eigen PC

Pagina: 1
Acties:

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik ben op zoek naar een oplossing om de monitor van een andere pc te bekijken, op mijn eigen monitor.

Pc’s/monitoren komen ongeveer 3m uit elkaar te staan.
Zoek alleen geen rdp/remote support tool en ook geen KVM eigenlijk, omdat ik de andere pc niet wil gaan besturen dus alleen weergave.
Zijn er bijv. monitoren icm videokaart waarvan ik met een druk op een ‘source’ knop van weergave kan veranderen en dmv zelfde knop weer terug kan naar mijn eigen monitor? Of zijn er andere mooie oplossingen?

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Japie Gijs schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:51:
Ik ben op zoek naar een oplossing om de monitor van een andere pc te bekijken, op mijn eigen monitor.

Pc’s/monitoren komen ongeveer 3m uit elkaar te staan.
Zoek alleen geen rdp/remote support tool en ook geen KVM eigenlijk, omdat ik de andere pc niet wil gaan besturen dus alleen weergave.
Zijn er bijv. monitoren icm videokaart waarvan ik met een druk op een ‘source’ knop van weergave kan veranderen en dmv zelfde knop weer terug kan naar mijn eigen monitor? Of zijn er andere mooie oplossingen?
Je geeft het antwoord zelf al... als je ene pc een DVI heeft, en je andere een vga (of wat dan ook), dan kan je met vrijwel elk modern scherm wisselen met je ingangen. Mits je monitor uiteraard meerdere ingangen heeft!

Simpel dus.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En dan kan je een VGA/DVI splitter gebruiken voor het signaal van de pc die je op twee monitoren wilt bekijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 12:09
JanW23 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:08:
[...]

Je geeft het antwoord zelf al... als je ene pc een DVI heeft, en je andere een vga (of wat dan ook), dan kan je met vrijwel elk modern scherm wisselen met je ingangen. Mits je monitor uiteraard meerdere ingangen heeft!

Simpel dus.
idd. Elke monitor met 2 of meer ingangen heeft een ingebouwde KVM switch (alleen dan zonder "k" of "m" :P )
Waarom gebruik je die niet?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Japie Gijs
ChojinZ schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:28:
[...]

idd. Elke monitor met 2 of meer ingangen heeft een ingebouwde KVM switch (alleen dan zonder "k" of "m" :P )
Waarom gebruik je die niet?
Wil ik wel gebruiken :) , maar wist niet dat het op die manier kon en dus zo makkelijk was. Dan even op zoek naar een videokaarten met 2x dvi en schermen met 2x dvi

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 16:02

ResuCigam

BOFH

Japie Gijs schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:33:
[...]
Wil ik wel gebruiken :) , maar wist niet dat het op die manier kon en dus zo makkelijk was. Dan even op zoek naar een videokaarten met 2x dvi en schermen met 2x dvi
Je snapt hem nog niet helemaal: je hebt een scherm met een DVI en een VGA (of HDMI maar dat is lastiger) ingang nodig, dan sluit je pc1 aan op DVI en pc2 op VGA. Je hebt dus geen videokaart(en??) nodig met 2 keer dvi. En er zullen weinig computer schermen bestaan met 2 DVI ingangen.

We do what we must because we can.

• Japie Gijs
ResuCigam schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:48:
[...]

Je snapt hem nog niet helemaal: je hebt een scherm met een DVI en een VGA (of HDMI maar dat is lastiger) ingang nodig, dan sluit je pc1 aan op DVI en pc2 op VGA. Je hebt dus geen videokaart(en??) nodig met 2 keer dvi. En er zullen weinig computer schermen bestaan met 2 DVI ingangen.
Ok. VGA kan ook, zat een beetje aan kleurenverschil te denken, maar dat is nu eigenlijk niet van toepassing omdat het geen 2 schermen constant naast elkaar zijn, klein verschil is dus niet echt merkbaar.
Videokaarten omdat het andersom ook moet, dus heb deze opzet 2x nodig, voor 2 pc's.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:49
Japie Gijs schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:52:
[...]

Ok. VGA kan ook, zat een beetje aan kleurenverschil te denken, maar dat is nu eigenlijk niet van toepassing omdat het geen 2 schermen constant naast elkaar zijn, klein verschil is dus niet echt merkbaar.
Videokaarten omdat het andersom ook moet, dus heb deze opzet 2x nodig, voor 2 pc's.
Je snapt em nog steeds niet helemaal... niet 'vga kan ook'... het kan vrijwel alleen icm met vga. Het gaat 9 van de 10 keer juist niet werken met 2xdvi of 1x dvi en 1xhdmi omdat die aansluitingen meestal van dezelfde aansturing gebruik maken. VGA is een ander protocol (analoog vs digital) en dat zal dus altijd apart zijn van de digitale aansluitingen en daardoor zou je kunnen switchen.

Overigens wordt er gesteld dat iedere monitor een kvm switch heeft... maar dat geld niet voor alle monitoren. Als ik bijvoorbeeld de dvi aansluiting op mijn monitor gebruik dan kan ik onmogelijk de vga aansluiting gebruiken... ik kan niet switchen, sterker nog, behalve helderheid e.d. kan ik vrij weinig anders instellen als ik de digitale aansluiting gebruik.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

MicGlou schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:38:
[...]

Je snapt em nog steeds niet helemaal... niet 'vga kan ook'... het kan vrijwel alleen icm met vga. Het gaat 9 van de 10 keer juist niet werken met 2xdvi of 1x dvi en 1xhdmi omdat die aansluitingen meestal van dezelfde aansturing gebruik maken. VGA is een ander protocol (analoog vs digital) en dat zal dus altijd apart zijn van de digitale aansluitingen en daardoor zou je kunnen switchen.

Overigens wordt er gesteld dat iedere monitor een kvm switch heeft... maar dat geld niet voor alle monitoren. Als ik bijvoorbeeld de dvi aansluiting op mijn monitor gebruik dan kan ik onmogelijk de vga aansluiting gebruiken... ik kan niet switchen, sterker nog, behalve helderheid e.d. kan ik vrij weinig anders instellen als ik de digitale aansluiting gebruik.
Hij bedoeld dat hij op die ene pc ook 2 monitoren wilt aansluiten. 1 monitor om te "monitoren" maar je hebt natuurlijk ook 1 monitor nodig als je je pc wilt besturen waar je muis en toetsenbord staat.
Dan heb je inderdaad een videokaart nodig met 2x dvi (1 verlopen naar vga) of 1dvi en 1vga.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 12:09
ResuCigam schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:48:
[...]

En er zullen weinig computer schermen bestaan met 2 DVI ingangen.

Die zijn er ontzettend veel. Alleen wel in het duurdere segment. Maar als je een IPS paneel koopt is er in 80% van de gevallen een 2e dvi port aanwezig.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Japie Gijs
Volgens mij is het nu wel duidelijk :)
Nu zit ik alleen met het probleem dat het wel dikke game pc's moeten worden en de videokaarten die ik op het oog heb zijn niet meer voorzien van een vga aansluiting. Dus eigenlijk moet ik wel zeker weten of er tussen DVI+DVI wel te switchen is of niet.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:44
DVI --> vga converter = klaar.

Not rocket science.

• Japie Gijs
KnoxNL schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:06:
DVI --> vga converter = klaar.

Not rocket science.
De videokaart heeft dan toch niet door dat die converter erop zit? Ziet dat dus niet als andere uitgaande source..

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:44
Japie Gijs schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:27:
[...]

De videokaart heeft dan toch niet door dat die converter erop zit? Ziet dat dus niet als andere uitgaande source..
En ik moet na een zware lunch niet op got reageren want dan lees ik niet goed.

-1 voor mij ;w

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:49
Japie Gijs schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:27:
[...]

Jawel, de videokaart en/of monitor kan uiteraard detecteren of er om een analoog of digitaal signaal gevraagd wordt. Als je de VGA-adapter gebruikt worden alleen de analoge signalen aangesproken... dat is eigenlijk ook de enige reden dat er DVI-I bestaat, anders had het allemaal DVD-D geweest

Maar om iedere discussie hierover uit te sluiten... om welk type monitor gaat het precies?

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 27-07-2011 14:34 ]

Pagina: 1