Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Packard Bell Chopin boot problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een oud systeempje gekregen waar ik een beetje mee kan rommelen, deze werd weg gedaan omdat deze niet meer opstartte! Nou wil ik op dit systeem OpenSuSe installeren.

Eerst heb ik geprobeerd dit systeem op te starten met een oude harde schijf waar windows XP op staat, maar zodra ik in het menu kies om Windows XP Home Edtion te starten dan reboot de computer zichzelf steeds, ik was dus eerst bang dat de IDE controller misschien stuk zou zijn! Maar de DVD speler werkt wel gewoon want ik kan de DVD van opensuse booten en installeren, de hardeschijf hoor je dan gewoon lekker ratelen! Totdat ik plots een installatie error krijg en opsuse afsluit.

Bios werkt gewoon
Booten lukt vanaf DVD speler
Hardeschijven worden herkent

Ik snap niet echt wat hier mis mee moet zijn! Misschien iemand een idee? Ik zal vanmiddag thuis even de complete specs posten va het systeem, enigste wat er als type opstond was Packard Bell Chopin Red met een serial number

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:25:
Eerst heb ik geprobeerd dit systeem op te starten met een oude harde schijf waar windows XP op staat, maar zodra ik in het menu kies om Windows XP Home Edtion te starten dan reboot de computer zichzelf steeds
Dat zou heel goed verklaard kunnen worden doordat de oude installatie gebruik maakt van andere drivers. Je kunt niet zomaar een HDD met een installatie in een ander systeem duwen en verwachten dat het werkt ;)

Je zegt ook dat je een error krijgt. Wat voor error krijg je dan? Lijkt mij wel handige info om even te vermelden.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Linux gaf alleen installatie error voor zover ik weet en ik werd gelijk teruggegooid naar de textbased installatie, kreeg geen duidelijk error code of zoiets dergelijks! Kijk er straks nog even goed naar maar ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie vandaar deze post.

Dat van die drivers klopt, maar met de oorspronkelijke hardeschijf deed deze computer hetzelfde! Ik ga straks even kijken of ik met een USB stick opensuse live kan draaien en installeren!

Voor de duidelijkheid; Ik snap dat het een vaag probleem is maar dat is ook de reden dat ik deze vraag hier in het tweakers forum stel. Ik heb al heel wat gegoogled maar zonder duidelijke error messages is het lastig zoeken :( Ik heb al heel wat systeempjes gehad die er veel erger aan toe waren maar als je weet waar het probleem zit kom je er vaak wel uit! Dit systeem heeft ergens een probleem maar alles werkt gewoon zoals het hoor!!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 09:04 ]