Kopieren naar netwerkschijf / pc hapert

Pagina: 1
Acties:

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wanneer ik bestanden draadloos kopieer naar mijn netwerkschijf hapert mijn muis/laptop. Deze schokt dan en werken op de laptop is dan eigenlijk niet meer te doen. Gehaalde snelheden variëren tussen 1 en 2 MB/s tijdens het kopiëren, wat ook succesvol uitgevoerd wordt. Wanneer ik dezelfde bestanden naar een usb schijf kopieer is er geen probleem.

Laptop is een Dell XPS17 van begin dit jaar (Win7 Home Premium), router is een standaard "B-Box2" van Belgacom en de netwerkschijf is van WD, de MyBook met blauwe ringen.

Met mijn vorige laptop had ik niet voor zover ik me herinner. Iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken om dit op te lossen?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Open eens taakbeheer en kijk of het daadwerkelijk CPU gebruik is waardoor je laptop hapert. Zo ja, eerst eens kijken naar de laatste driver voor je netwerkkaart. Tussen de 1 en 2 MB/s is niet heel raar voor wireless G overigens.

• Rafael
  • Niet online
CPU gebruik blijft constant, ongeveer 4 à 5 % op dit moment...

Edit: Dit is vreemd en hopelijk niet al te dom: ik heb net eens geprobeerd met een tweede muis die hier nog lag en deze schokt niet. Via touchpad had ik nooit getest, maar dan is het ook niet. Beide muizen zijn Microsoft Mobile Mouse 4000 op 2,4 Ghz. De ene wordt dus gestoord als mijn wifi fel(ler) gebruikt wordt en de andere niet, of kraam ik nu helemaal onzin uit? Wifi kanaal 11, volgens router 2.462 Ghz. Ga eens proberen op kanaal 1, 2.412 Ghz.

Edit2: dit had ik dus zelf ook kunnen oplossen precies... Wifi kanaal staat op 1 en het probleem is weg. Zeer vreemd aangezien de muis op 10 - 20 cm van de ontvanger staat (usb poort zijkant laptop) en toch storingen onderging. Hopelijk geen problemen met interferentie met buren nu :+

[ Voor 105% gewijzigd door Rafael op 27-07-2011 00:13 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ok, dat is ook het voor het eerst dat ik zoiets hoor ;) Maar je bent niet de enige:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=332436

Mogelijk helpt het kanaal net dat beetje. Anders een bluetooth muis?

• Rafael
  • Niet online
Ik had zoiets ook niet verwacht en ook niet bij stilgestaan dat zoiets kon. Best lullig eigenlijk.

Zit Bluetooth ook niet in ongeveer dezelfde frequentie? Nu goed, zolang dit blijft werken zo is het prima, maar toekomstgericht wil ik wel eens kijken naar een bluetooth variant.