Mac mini 2011 kopen zelf nieuwe schijven erin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:41
Beste medetweakers,

Even een vraagje ik ben bereid een mac mini server te kopen en die als home server te gaan gebruiken lekker klein en toch heel snel met een I7 erin :D

Alleen wil ik voor thuis wat meer schijfruimte dus is het moglijk dat gewoon de mac mini server 2x 500GB te kopen en dan nog los 2 schijven van 2TB (4TB) te kopen en die schijven om te wisselen? of zit je weer aan speciale firmwares of merken van apple vast?

Dan nog een ander vraagje niet heel erg belangrijk ik wilde 16GB geheugen in die mac mini maar nu kan je bij apple max 8GB bestellen is het mogelijk zelg 2 modules van 8GB te bestellen? of kan het mainbord dat weer niet aan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
Om antwoord te geven op je eerste vraag:

Omwisselen gaat niet lukken, de schijven in de mini zijn 2,5-inch. Jouw schijven zijn - gezien de capaciteit - 3,5-inch.

Het merk of de firmware zullen je niet tegenwerken, het is het formaat van de schijven dat jou nekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Antwoord op de tweede vraag: ja het kán, maar het kost net als voor de MacBook Pro een idiote som geld ...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bij de apple store wel ja. Ik heb gewoon in een andere winkel een goedkope 2,5'' HDD gekocht voor mijn MBP en erin gezet.