Toon posts:

Probleem met draadloos netwerk (Nas/onkyo/ps3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb de volgende situatie thuis, waar ik echt helemaal niet meer uitkom:
ik heb een draadloze router van sitecom die prima werkt. In mijn huis netwerk zit een laptop, PS3 en Onkyo txnr609 netwerk receiver. Mijn laptop wordt prima herkent op de onkyo receiver en de ps3 als media apparaat zodat ik mijn mp3's kan spelen vanaf mijn laptop op de ps3 en de onkyo. Dat werkt prima.
Nu heb ik een seagate nas 110 gekocht en aangesloten op dit netwerk. Mijn laptop herkent de Nas zonder problemen en ik kan via een ip adres ook in de Nas komen.

Echter, het grote probleem is dat mijn Onkyo en de PS3 weigeren de Nas te herkennen, op de onkyo heb ik een dlna optie waardoor ik verbinding kan leggen met netwerkapparaten, echter die geeft geen resultaat voor de Nas maar vind wel mijn laptop. De ps3 herkent ook alleen mijn laptop als mediaserver, ook nadat ik deze opnieuw heb laten zoeken bijft de Nas onvindbaar. Ik kom er niet uit wat ik fout doe of wat er fout zit.

Omdat mijn laptop de nas wel herkend als schijf in het netwerk vraag ik mij af waar het fout gaat? kunnen jullie mij helpen?

De volgende instellingen op de nas staan op disabled overigens:
UPnP Port Forwarding for Web Access & FTP
NFS service
FTP service
ik heb ze op enabled gezet maar dat haalt niets uit. (ik heb ook geen idee wat het betekent)

verder op de nas instellingen: Network mode staat op dhcp client

ik ben een behoorlijke digibeet en hoop dat dit genoeg info is voor jullie; alvast dank!

Verwijderd

Topicstarter
Om het allemaal weer wat ingewikkelder te maken, nadat ik bovenstaande schreef, viel mijn internet verbinding spontaan weg.
Mijn Ps 3 herkent nu, nadat mijn router en modem opnieuw heb opgestart, mijn laptopook ineens niet meer.
De onkyo herkent nog wel mijn laptop in het netwerk. mijn Nas blijft onzichtbaar voor de onkyo en de ps3, maar mijn laptop vind hem wel nog steeds....
ik snap er helemaal niets meer van...alle hulp is zeer welkom.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Heb je voor DLNA media service nodig!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
't werkt niet , dus ja...met laptop is het geen probleem, maar onkyo en PS3 werken toch echt niet.

• lier
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:06:
't werkt niet , dus ja...met laptop is het geen probleem, maar onkyo en PS3 werken toch echt niet.
Volgens mij ben je met je laptop gewoon via Samba verbonden (maar ik kan het verkeerd hebben).

Kijk anders even hier naar...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Frogmen
  • Niet online
Een NAS is niet per definitie ook een media server of DLNA server hetgeen je laptop wel is met windows media player. Daarom werkt het niet. Je laptop ziet de NAS wel als netwerkschijf is een windows network share (SAMBA op linux). Kijk of je NAS wel geschikt is als DLNA server.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Beiden bedankt voor de uitleg, ik begrijp nu wat het probleem waarschijnlijk is en waar ik het moet zoeken om het op te lossen.
Pagina: 1