Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilde H
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-07-2011
4 jaar geleden een kant en klare game pc gekocht en deze trekt het niet meer dus heb ik besloten voor het eerst zelf een pc te gaan bouwen. Dus heb al heel wat doorgelezen op Tweakers en informatie gevraagt bij winkels.
En het enige waar ik nu dp vastloopt en de knoop niet kan doorhakken is de videokaart.

Wat bestelt is:
550 watt voeding Artic Cooling Fusion 550R
Processor Intel i5 2500k (volgens best buy guide) incl koeler.
Moederbord P8Z68-V (volgens best buy guide)
pc geheugen Corsair Vengance 4x4GB 1600 Mhz
HHD WD Caviar Black WD5002AALX 500TB 3.5" SATA-600 7200 tpm buffer: 32 MB
SSD Moet maandje wachten ivm geld (opstellen volgens best buy guide)
Scherm LG 32Inch full HD

Nu dus alleen nog een goede videokaart, ik ben zelf al zo lang aan het vergelijken en zoeken dat ik er gestrest van wordt. Zoveel dezelfde typen van verschillende merken met allemaal andere specificaties (zucht)

Mijn budget is rond de 200 (maxx €230 als het echt uitmaakt)
Ik dacht eerst aan een MSI N560GTX-Ti Hawk (volgens best buy guide) maar ik ga niet 2 videokaarten kopen. Nu twijfel ik tussen de:
Sapphire HD6870 Toxic Link: http://azerty.nl/8-2963-3...-toxic-hd-6870-grafi.html

Sapphire HD6950 Link: http://azerty.nl/8-2963-4...adeon-hd-6950-dirt3-.html

Nvidia of Ati maakt mij niks uit daar heb ik geen voorkeur voor, dat is gewoon zo gekomen ik graag wil weten of het die 30 euro het waard is. Of dat jullie meschien voor dat geld een andere videokaart aanraden.

En de pc wordt vooral gebruikt voor gamen, speel nu meestal CoD Black Ops, BC2 en Starcraft 2 (zal leuk zijn om deze eens op vol te kunnen spelen) en einde dit jaar natuurlijk MW3 en Battlefield3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321896

Als ik jou was zou ik een 6950 reference kopen en deze met een dualbios proberen te unlocken naar een 6970.

dat zou betekenen dat je AMD/ATI's single-gpu topmodel hebt.

tegenover een mid-high end range van amd/nvidia.

Oh, en ik denk dat je beter voor een 1TB WD black kunt gaan. Die zijn toch net een stukje sneller.

Maar ik had voordat ik hier een 5870 crossfire setje begon te draaien een gtx460 1gb en die draaide 1920*1200 ook die games die je daar noemt op max, dus ik denk niet dat het zo heel veel uit zal maken.

De 6950 is gewoon wat meer futureproof.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 321896 op 26-07-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilde H
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-07-2011
Heey bedankt voor de informatie, heb even uitgezocht hoe dat zit met het unlocken. Daar had ik nog nooit van gehoord.
Dan moet ik eerst een kaart vinden die dus al ergens een poosje op de plank ligt, omdat alle nieuwe chips niet te unlocken zijn om dat die extra dingen er niet op zitten.
Iemand die weet welke kaart ik waar moet bestellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 11:06

JanW23

Mine mine mine mine

Hilde H schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:40:
Heey bedankt voor de informatie, heb even uitgezocht hoe dat zit met het unlocken. Daar had ik nog nooit van gehoord.
Dan moet ik eerst een kaart vinden die dus al ergens een poosje op de plank ligt, omdat alle nieuwe chips niet te unlocken zijn om dat die extra dingen er niet op zitten.
Iemand die weet welke kaart ik waar moet bestellen dan?
Ik denk dat je dan een oudere op marktplaats moet gaan zoeken... Trouwens... een normale 6950 is ook al super hoor! Het valt maar te bezien hoe je voeding het uithoud als het een 6970 zou worden. :)

Ik zou lekker voor de Gigabyte gaan... 870Mhz en nette prijs! pricewatch: Gigabyte GV-R695OC-1GD

[ Voor 17% gewijzigd door JanW23 op 27-07-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Deze vraag hoort thuis in [BBG aanschaf] Videokaarten. Het is niet toegestaan om voor dergelijke vragen een eigen topic aan te maken.

Dit topic gaat daarom op slot.

Dit topic is gesloten.