Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:45
Beste medetweakers,

Vandaag kreeg ik mijn bestelde pc in onderdelen toegestuurd, en na een uur of wat puzzelen en zoeken op internet kwam ik er nog niet echt uit:
Als ik een sataschijf in de aerocool sixth element behuizing monteer, kan ik deze eigenlijk niet aansluiten middels een (normale) sata kabel.
De kast kan dan namelijk niet meer dicht, nou ja, kan wel, maar dan kniekt of buigt de gehele stekker aansluiting.

Ik heb hier een foto van gemaakt ter ondersteuning:
Afbeeldingslocatie: http://www.zandvlietwebconsultancy.nl/sata_kabel_aerocool_sixth_element.jpg

De bocht in de satakabel is nog lang niet scherp genoeg om het zijpaneel te monteren.

Als ik de harde schijf op een andere manier probeer te monteren, dan steekt de schijf ruimschoots (enkele cm's) uit de gehele behuizing.

Nu hoorde ik van een maatje dat er ook sata kabels met een haakse aansluiting bestaan, daar had ik nog nooit van gehoord en deze worden naar mijn weten niet standaard met een moederbord meegeleverd.

Waarom zouden fabrikanten de aansluiting zo krap maken dat je het resultaat krijgt zoals in m'n foto te zien is?
Of ligt het toevallig aan deze kast?
De harddisks dienen 'dwars' in de kast gemonteerd te worden, dus de aansluiting voor de kabel zit (letterlijk) tegen het rechter zijpaneel aan.

M'n laatste zelfbouwpc dateert wel van een jaar of 6 geleden, maar dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Nu moet ik dus morgen op zoek naar van die haakse aansluitingen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SATA kabels met haakse connectoren zijn tegenwoordig heel standaard, bij vrijwel ieder moederbord krijg je ze wel (dus moeilijk zijn ze niet te vinden).
Waarom zouden fabrikanten de aansluiting zo krap maken dat je het resultaat krijgt zoals in m'n foto te zien is?
Hoe compacter de kast, hoe minder materiaal er nodig is, hoe goedkoper het ding te produceren is.

[ Voor 43% gewijzigd door TERW_DAN op 26-07-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=971530

here you go

[ Voor 61% gewijzigd door FreeLighting op 26-07-2011 21:41 ]

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:45
Bedankt voor de reacties en de plaatsen waar ik aan de 'haakse' kabeltjes kan komen.

Het ging mij er alleen meer om, dat ik mij verbaasde over het feit dat 'normale' kabels eigenlijk niet passen, terwijl dat nergens vermeld werd.
Vooral omdat ik nog nooit van haakse sata kabels had gehoord :)

Inmiddels ben ik mij er van bewust dat ik waarschijnlijk niet echt met de tijd ben meegegaan :+

@Terw_dan:
De rest van de kast vind ik totaal niet-zo-compact mogelijk en de voorkant van de kast heeft een aparte puntvorm.
Hadden ze wat mij betreft beter daar op kunnen bezuinigen ipv een krap interieur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 22:13
Het is ook maar net wat voor sata-kabels je gebruikt... de haakse werken natuurlijk goed in zo'n omgeving, maar er zijn ook "gewone" die een heel korte connector hebben (zonder borgclip). Maarja, die moet je ook maar net in huis hebben.
Pagina: 1