De M4 ontbreekt trouwens op de pagina met energieverbruik reviews: Corsair Force 3 en Force GT-ssd's getest.
De grafiekjes over performance degradatie schitteren ook door afwezigheid.
De feiten.
De M4 is even snel als de Vertex 3 in de trace-based benchmarks.
De M4 is €30 goedkoper volgens jullie eigen scorekaart ofwel 15%.
De M4 scoort 4 sterren bij prestaties. De vertex 3 5 sterren.
Beide SSD's zijn 5 sterren waar bij het onderdeel 'prijs' .
Ik kan maar een reden bedenken dat de vertex 3 meer sterren waard is dan de M4. En dat is deze aanname:
Ik begrijp dat het heel simpel is om te zeggen "X en Y zijn even snel. Maar X kan data comprimeren en is dus sneller". Maar hoe meer ik erover nadenk. Hoe anterechter ik die bewering vind. Het is jammer dat de NAS performance toolkit geen nullen kan schrijven.
Het gaat mij trouwens niet perse om de score, maar ook om het feit dat de vertex 3 word aangeraden. Ik betwijfel dat je het verschil tussen de vertex 3 en M4 kunt merken behalve voor de meest zware gebruiker. In verreweg de meeste gevallen zou ik de gebruiker aanraden die 15% in zijn zak te houden.
De grafiekjes over performance degradatie schitteren ook door afwezigheid.
De feiten.
De M4 is even snel als de Vertex 3 in de trace-based benchmarks.
De M4 is €30 goedkoper volgens jullie eigen scorekaart ofwel 15%.
De M4 scoort 4 sterren bij prestaties. De vertex 3 5 sterren.
Beide SSD's zijn 5 sterren waar bij het onderdeel 'prijs' .
Ik kan maar een reden bedenken dat de vertex 3 meer sterren waard is dan de M4. En dat is deze aanname:
Kortom, jullie gaan er blijkbaar automatisch vanuit dat het gebruikmaken van comprimeerbare data ervoor zorgt dat het prijsverschil van 15% word overbrugd. En ik kan niet anders dan het daar niet mee eens zijn: bij random data maakt het geen knal uit of je nullen of random data schrijft.De Vertex 3 en de Force GT hebben echter concurrentie van de C400, die als Crucial M4 voor slechts 170 euro over de toonbank gaat. Met name in onze trace-based benchmarks komt de ssd erg goed uit de verf. Dat komt omdat de trace-based benchmarks incomprimeerbare data genereren, waar de Vertex 3 en Force GT enige hinder van ondervinden. Normaliter is een deel van de data namelijk wel comprimeerbaar. Een nadeel van de M4 is wel dat ze pas erg laat het trim-commando toepast, waardoor de prestaties voor langere tijd lager uit kunnen vallen dan verwacht.
Ik begrijp dat het heel simpel is om te zeggen "X en Y zijn even snel. Maar X kan data comprimeren en is dus sneller". Maar hoe meer ik erover nadenk. Hoe anterechter ik die bewering vind. Het is jammer dat de NAS performance toolkit geen nullen kan schrijven.
Het gaat mij trouwens niet perse om de score, maar ook om het feit dat de vertex 3 word aangeraden. Ik betwijfel dat je het verschil tussen de vertex 3 en M4 kunt merken behalve voor de meest zware gebruiker. In verreweg de meeste gevallen zou ik de gebruiker aanraden die 15% in zijn zak te houden.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 21:39 ]