Onweersbeestje dood in scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een onweersbeestje tussen mijn scherm gekropen afgelopen week. Nu is het beest ongeveer midden op het scherm dood gegaan en blijft daar zitten. Hij zit nu al ongeveer 3 dagen op de zelfde plek en sinds gister is er ook een lichte schuine streep over het beestje heen gekomen. Ik weet niet wat die streep is een soort beschadiging van het scherm ofz.
Nu vraag ik mij af wat ik moet doen om het beestje te verwijderen en te zorgen dat het scherm niet verder beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Dat is klote. Het scherm uit elkaar halen lijkt mij dan wat er moet gebeuren. Wat voor scherm is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Proberen hem er uit te schudden. Werkt dat niet is het of lang wachten tot hij hopelijk verdwijnt of het scherm uit elkaar halen, hoewel dat waarschijnlijk erg lastig zal zijn. Heb zelf ook een scherm waar er twee van in zitten, zitten er nu al een jaar of 4 in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je bent niet de eerste op GoT die zoiets overkomt.
Heb je voordat je dit topic maakte de search al eens gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikheetkoen schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:00:
Dat is klote. Het scherm uit elkaar halen lijkt mij dan wat er moet gebeuren. Wat voor scherm is het?
Je kan het scherm niet openmaken. Behalve als je een xps 16 of glossy MBP hebt. Dan kan je de glasplaat verwijderden.

Maar reken maar dat je last krijgt van stof als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:40:
[...]

Je kan het scherm niet openmaken. Behalve als je een xps 16 of glossy MBP hebt. Dan kan je de glasplaat verwijderden.

Maar reken maar dat je last krijgt van stof als je dat doet.
Als het beestje erin kruipt, kan stof er dan niet ook bij?

Ik had laatst mijn Samsung 930BF uit elkaar omdat de voeding het begeven had. Toen was het ook makkelijk om dat plastic laag eraf te halen met het frame en al
Dan kan je het er makkelijk zachtjes afblazen en alles weer terugschroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet. Met een laptop gaat dat je echt niet lukken. Met de meeste desktops zit de 'plastic laag' ook vastgelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een laptop en er zitten ook nergens schroefjes of iets in het scherm, dus open maken gaat niet lukken denk ik. Ik het al geschud enz.. maar het beest blijft zitten waar hij zit. Die doorzichtige streep bij het beestje lijkt ook steeds groter te worden.
Kan ik er verder echt niks aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Het komt wel eens voor dat de LCD bezel (waar je tegenaankijkt als je laptop open staat voor je neus) vastgelijmd zit aan het scherm. Dit kan je dus verwijderen met enige voorzichtigheid.

Maar dit heeft weinig nut, want als het beestje in je scherm zit krijg je het er simpelweg niet meer uit.
De witte vlek die rond het beestje ontstaat is het gevolg van het 'druk' die onstaat door het beestje, dit verdwijnt weer als de druk weg is. (Hetzelfde effect ontstaat als je zelf voorzichtig met je vinger op het scherm drukt)

Mocht je nog garantie hebben op je laptop zou ik overwegen om hem op te sturen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar schiet je niets mee op. Het paneel zelf zit dicht tenzij je een MBP glossy of studio xps 16 hebt, of een andere laptop met een glasplaat ervoor (dat is niet hetzelfde als een glossy scherm!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog garantie. Nou dan ga ik maar de laptop maar proberen op te sturen.
Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik hoop dat garantie voor je gaat werken aangezien garantie geld voor fouten in productie verwijtbaar aan de fabrikant.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Inderdaad, dit zal geen garantie-geval worden.
Het is geen (productie-gerelateerd) defect aan het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ongedierte zomaar mijn scherm in kan lopen dan vind ik dat wel een constructiefout (of ontwerpfout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

W1LL3M schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:49:
Als ongedierte zomaar mijn scherm in kan lopen dan vind ik dat wel een constructiefout (of ontwerpfout)
En hoe verwacht jij dan dat het apparaat z'n warme lucht kwijt gaat raken? Onderin een laatje leggen die jij 1x per uur opentrekt zodat de warme lucht weg kan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scherm moet in verbinding staan met lucht als deze uitzet. Gok ik

Edit: wat de persoon hierboven zegt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ik heb er nog altijd eentje zitten :(

Je moet ze eruit duwen als ze nog leven, als ze 1x dood zijn...
Heb proberen open te doen, maar was plots vast gelijmd dan met compressor overal geblazen maar dat helpte niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dimitri_Jetair schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:42:
ik heb er nog altijd eentje zitten :(

Je moet ze eruit duwen als ze nog leven, als ze 1x dood zijn...
Heb proberen open te doen, maar was plots vast gelijmd dan met compressor overal geblazen maar dat helpte niet :(
't Is dat er een paar steekwoorden tussen zitten waaruit ik kan opmaken wat je bedoelt.. maar verder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had ooit hetzelfde. Ik heb mijn (Samsung) monitor destijds simpelweg via garantie om kunnen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

AzzKickah schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:50:
[...]

En hoe verwacht jij dan dat het apparaat z'n warme lucht kwijt gaat raken? Onderin een laatje leggen die jij 1x per uur opentrekt zodat de warme lucht weg kan? 8)7
Nou, door geleiding aan de achterkant lijkt me, waar het metaal de warmte aan de lucht afgeeft. In ieder geval niet aan de voorkant of tussen de verschillende lagen van je lcd-panel, daar stroomt echt geen lucht voor koeling hoor!

edit: en voor luchtdrukverschillen heb je ook oplossingen waar geen ongedierte door past, in de vorm van een klein rubbertje dat werkt als ventiel.

[ Voor 12% gewijzigd door W1LL3M op 05-08-2011 12:54 ]

Pagina: 1