ik heb deze howto gevolgd om mrtg aan de gang te krijgen op een CENTOS 5.6 bak:
http://www.cyberciti.biz/...traffic-grapher-tutorial/
het gaat echter fout als 'cfgmaker' een config hoort uit te spugen voor alle ip adressen want hij lijkt enkel de eerste eth 'alias' te pakken (eth0:1).
als ik dit zou hebben:
eth0 192.168.1.1
eth0:1 192.168.1.4
eth0:5 192.168.1.5
dan maakt hij in de mrtg.cfg alleen een entry aan voor: 192.168.1.4
bv:
als ik doe:
dan krijg netjes zoiets als:
deze ip adressen zijn enkel een voorbeeld.
maw, snmp lijkt alle interfaces en aliases goed te zien maar cfgmaker is duidelijk in de war.
ik heb nu ongeveer alle howto's gelezen die ik kon vinden en als het goed is zou cfgmaker gewoon alle ip adressen er uit moeten kunnen pikken maar toch gebeurd het niet.
iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
ik heb het met deze snmpd.conf geprobeerd:
http://www.cyberciti.biz/...traffic-grapher-tutorial/
het gaat echter fout als 'cfgmaker' een config hoort uit te spugen voor alle ip adressen want hij lijkt enkel de eerste eth 'alias' te pakken (eth0:1).
als ik dit zou hebben:
eth0 192.168.1.1
eth0:1 192.168.1.4
eth0:5 192.168.1.5
dan maakt hij in de mrtg.cfg alleen een entry aan voor: 192.168.1.4
bv:
# cfgmaker --global 'WorkDir: /var/www/mrtg' --output /etc/mrtg/mrtg.cfg public@localhost
code:
1
2
3
| Target[localhost_2]: 2:public@localhost: SetEnv[localhost_2]: MRTG_INT_IP="192.168.1.4" MRTG_INT_DESCR="eth0" etc... |
als ik doe:
# snmpwalk -v 1 -c public localhost IP-MIB::ipAdEntIfIndex
dan krijg netjes zoiets als:
code:
1
2
3
4
| IP-MIB::ipAdEntIfIndex.192.168.1.4 = INTEGER: 2 IP-MIB::ipAdEntIfIndex.192.168.1.1 = INTEGER: 2 IP-MIB::ipAdEntIfIndex.192.168.1.5 = INTEGER: 2 IP-MIB::ipAdEntIfIndex.127.0.0.1 = INTEGER: 1 |
deze ip adressen zijn enkel een voorbeeld.
maw, snmp lijkt alle interfaces en aliases goed te zien maar cfgmaker is duidelijk in de war.
ik heb nu ongeveer alle howto's gelezen die ik kon vinden en als het goed is zou cfgmaker gewoon alle ip adressen er uit moeten kunnen pikken maar toch gebeurd het niet.
iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
ik heb het met deze snmpd.conf geprobeerd:
code:
1
2
3
4
| com2sec local default public group MyRWGroup any local view all included .1 80 access MyRWGroup "" any noauth exact all all none |
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who