Internet en VLan

Pagina: 1
Acties:

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18
Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in het Vlan gebeuren, maar ondanks veel leeswerk en voordat ik probeer te experimenteren wou ik toch even volgende vraag stellen.
Ik heb volgende opstelling binnen mijn netwerk

Switch boven: Dlink DGS-1210-16 met daaraan een router (in bridge) DIR 655 (draadloos boven)
Switch onder: Dlink DGS-1210-16 met ervoor een Linksys 4200 (draadloos onder en dient als hoofdrouter).

Omdat we sinds kort een digicorder hebben staan en deze niet via de router aan onze modem kunnen hangen (wegens anders geen mogelijkheid tot verschillende extra functies) vroeg ik mij af of er een mogelijkheid bestaat om bijv de 1ste 4poorten van de Switch die beneden staat in een Vlan te plaatsen en de andere poorten in een andere Vlan maar dan wel met de bedoeling om de modem op poort1 aan te sluiten, de digicorder op poort 2 aan te sluiten en de Linksys op poort 3 aan te sluiten (op zijn WLan poort), en vervolgens poort 1 van de linksys router door te lussen naar een poort op het 2de VLan gedeelte van mijn 1ste switch.

Op die manier hoop ik dat de eerste 4 poorten van mijn switch zich gedragen als een switch die voor mijn router staat en hoop ik dat de andere poorten van mijn switch zich gedragen als zijnde achter de router te staan, maar wel toegang blijven behouden tot het internet. Is dit mogelijk (voordat ik begin te experimenteren en mijn netwerk verknoei :) )?