Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 17:20
Ik wil op marktplaats een laptop van HP kopen, de 8440p. Ik heb aan de verkoper gevraagd hoe het zit met de garantie. De laptop heeft nog garantie en de verkoper heeft geen aankoopbewijs. Hij legt mij uit dat je bij fabrieksgarantie geen aankoopbewijs nodig hebt.

Voordat ik een beslissing neem over het kopen, eerst even hier te raden gaan, want als er garantie op zit, wil ik weten hoe de vork precies in de steel zit.

Want op een aankoopbewijs staat de datum van aanschaf en normaliter is dat dan de ingangsdatum van de garantie. Verkoper zegt hier het volgende over:
In het systeem kan je precies zien wanneer de computer in gebruik is genomen dus is de preciese datum te zien.
Hoe zit het als ik de harde schijf wil vervangen voor een SSD. Met een schone installatie verdwijnt dan de datum van in gebruik neming en dus de garantie?

Iemand die hier iets meer over kan vertellen?

Of werkt het meer zoals deze link van HP? Je zoekt dan aan de hand van een serial de garantie op (nog een link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat werkt alleen zo als de verkoper de laptop direct bij HP heeft gekocht. Als hij hem bij de mediamarkt vandaan heeft gehaald ben je overgeleverd aan de coulance van HP. Tenzij je op een andere manier kan bewijzen bij de mediamarkt dat de laptop nog in garantie valt.

Dit hoort trouwens in Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24
Garantie gaat volgens mij op Serie nummer. ieder serie nummer heeft een fabricage datum. Dat is de garantie datum. Eventueel met paar maanden extra.

Als je laptop een half jaar op voorraad heeft gestaan, dan is volgens het serie nummer de garantie dus al een half jaar in gegaan. De Factuur datum op de factuur, das de werkelijke ingang van de garantie voor jouw.
je kan het SN opvragen en daarmee bij de HP website een garantie check uitvoeren.

Dus zonder aankoop factuur heb je inderdaad garantie, alleen die kan een stuk korter zijn, dan jij graag zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Daarnaast kennen de pc's afaik een "born on date" dus zouden ze instaat moeten zijn om dat wel te achterhalen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 17:20
Waar staat de serial van de laptop normatiler? Ik neem aan op de achterzijde. In ieder geval ga ik daar ter plekke de serial controleren.

De verkoper geeft aan dat de laptops rechtstreeks gekocht zijn bij HP. Ik vermoed dat het hier om een inboedel van een failliet bedrijf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04
Onderop op een sticker, je kan direct de garantie nakijken via http://h10025.www1.hp.com...eInput?cc=nl&lc=nl&dlc=nl
Pagina: 1