Ik wil op marktplaats een laptop van HP kopen, de 8440p. Ik heb aan de verkoper gevraagd hoe het zit met de garantie. De laptop heeft nog garantie en de verkoper heeft geen aankoopbewijs. Hij legt mij uit dat je bij fabrieksgarantie geen aankoopbewijs nodig hebt.
Voordat ik een beslissing neem over het kopen, eerst even hier te raden gaan, want als er garantie op zit, wil ik weten hoe de vork precies in de steel zit.
Want op een aankoopbewijs staat de datum van aanschaf en normaliter is dat dan de ingangsdatum van de garantie. Verkoper zegt hier het volgende over:
Iemand die hier iets meer over kan vertellen?
Of werkt het meer zoals deze link van HP? Je zoekt dan aan de hand van een serial de garantie op (nog een link).
Voordat ik een beslissing neem over het kopen, eerst even hier te raden gaan, want als er garantie op zit, wil ik weten hoe de vork precies in de steel zit.
Want op een aankoopbewijs staat de datum van aanschaf en normaliter is dat dan de ingangsdatum van de garantie. Verkoper zegt hier het volgende over:
Hoe zit het als ik de harde schijf wil vervangen voor een SSD. Met een schone installatie verdwijnt dan de datum van in gebruik neming en dus de garantie?In het systeem kan je precies zien wanneer de computer in gebruik is genomen dus is de preciese datum te zien.
Iemand die hier iets meer over kan vertellen?
Of werkt het meer zoals deze link van HP? Je zoekt dan aan de hand van een serial de garantie op (nog een link).