80mm Fans naar binnen of buiten gericht in Silverstone LC20

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb laatst mijn pc onderdelen in een silverstone LC20 case gebouwd. Deze biedt aan de achterkant (lees waar de poorten van je motherboard zitten) een optie tot het inbouwen van 2 80mm fans en 1 aan de zijkant. Deze heb ik inmiddels aangeschaft om mijn pc toch een beetje te koelen. Nu vraag ik me af, moet ik de fans naar binnen of buiten richten? Het lijkt me dat ik ze aan de achterkant laat afvoeren, maar aan de zijkant dan?

Je kan namelijk koude lucht invoeren, maar ook warme lucht afvoeren... Wat is jullie idee hierbij?

Ps. dit is de indeling van de case: http://www.silverstonetek...oduct.php?pid=85&area=usa

[ Voor 8% gewijzigd door Ferra op 26-07-2011 18:40 ]

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Ik heb die twee 80mm fan naar buiten laten blazen met de Nexus silent fan. De zijkant heb ik dicht laten maken ( een bierviltje aan de binnenkant erop geplakt ). Ik had maar 2 stille fan's :)
Je kunt daar een derde fan plaatsen en die ook naar buiten laten blazen. De koude lucht wordt automatisch aan de voorkant aangezogen en over het moederbord geleidt.

[ Voor 4% gewijzigd door Blord op 26-07-2011 19:02 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als de zijkant op je processor richt kan het handig zijn daar een intake van de maken. Achterin zou ik sowieso naar buiten laten blazen.

Edit: Alhoewel, gezien naar de layout lijkt beiden naar buiten blazen het beste, je gaat geen airflow creëren op dat punt.

[ Voor 35% gewijzigd door Tsurany op 26-07-2011 19:04 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N