Arcade-kasten, waar koop je ze en wat kosten ze?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.659 views sinds 30-01-2008

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

Booster

Superuser

Topicstarter
Yo Allemaal,

Ik was vandaag weer eens in een fanatieke bui, en toevallig had ik enorme zin in...

Virtua Racing! :)

Dus ben ik wat gaan zoeken naar ROMs en een emulator maar dat mocht niet baten.

Nou ben ik enorm benieuwd...
Heeft een van jullie een arcade kast thuis? (niet noodzakelijk Virtua Racing natuurlijk, maar mag ieder spel zijn)

En wat kost zo'n kast nou in hemelsnaam nieuw en tweede hands bijvoorbeeld?

Tis natuurlijk een beetje fanta om zelf zo'n kast te kopen denk ik, maar ik vind het wel leuk om te weten :)

Mzzlz,
Booster.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
vaak bij zwarte markt of opkoop beurzen..

Verwijderd

Als je zo'n kast wil hebben die ook in speel hallen staan dan ben je wel een paar duizend gulden kwijt.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

cash tek

hebben geen website dacht ik, maar staan wel in de gouden gids volgens mij

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik heb het over ouwe kasten natuurlijk he, geen nieuwe...

Virtua Racing is uit 1992 overigens. En pak even een compacte kast, dus niet de deluxe-versie :)

Die Cash Tek, is dat ook 2de hands of nieuw?

edit:
Tek is met een K, niet met een C...

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op maandag 19 maart 2001 22:29 schreef Booster het volgende:
Ik heb het over ouwe kasten natuurlijk he, geen nieuwe...

Virtua Racing is uit 1992 overigens. En pak even een compacte kast, dus niet de deluxe-versie :)

Die Cash Tek, is dat ook 2de hands of nieuw?

edit:
Tek is met een K, niet met een C...
volgens mij beide,is gewoon een exploitant/importeur

ik heb er ook over gedacht om er 1 te kopen, de kast die ik heel graag zou willen hebben i sal een oudeje van Capcom: Alien VS Predator :9~ die kast is geil, sidescrolling beat em up, zoals he tcapcpm beaamt, 3 spelers vet bruut :9 :9~

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12-2025
Helaas stopt Capcom met het maken van arcade kasten... alleen nog maar console games. :/

Als je informatie wilt over arcade kasten of op zoek bent naar zo'n kast moet je de (nederlandse) nieuwsgroepen voor arcade games maar in de gaten gaan houden. (Maar reken er wel op dat je flink wat geld kwijt bent voor zo'n kast. Tweede hands is soms zelfs nog duurder dan nieuw. >_<)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000

tazzman

a real boardmonkey

Een redelijk moderne flipperkast uit 1992 kan al gauw 2550,00 kosten (Star Wars kast bv). Ik vrees dat een arcade kast ook niet erg veel goedkoper zal zijn.

Waarschijnlijk zijn ze toen ook van F 1,- naar F 2,50 gegaan omdat die kasten gewoon enorm duur zijn om te kopen/huren.

Hmmm op mijn verlanglijstje:

1. Star Wars flipperkast. (F 2550,00)

2. De complete G-LOC kast! (360 graden free motion)... ik durf niet te vragen hoeveel die kost.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

misschien geen echt antwoord op je vraag maar ik heb ergens in de jaren 80 gelezen dat een nieuwe outrun kast destijds rond de 20.000 lag. als je thuis wil gamen is een jammaboard misschien wel een optie, een vriend van mij heeft er net een gekocht met 2 games erbij, tegek!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 07:40 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
volgens mij beide,is gewoon een exploitant/importeur
Ah, ik zal eens kijken of ik iets van ze kan vinden ofzo
ik heb er ook over gedacht om er 1 te kopen, de kast die ik heel graag zou willen hebben i sal een oudeje van Capcom: Alien VS Predator :9~ die kast is geil, sidescrolling beat em up, zoals he tcapcpm beaamt, 3 spelers vet bruut :9 :9~
:) Enig idee wat jou kast kostte dan?
Op dinsdag 20 maart 2001 08:20 schreef rarzie het volgende:
Als je informatie wilt over arcade kasten of op zoek bent naar zo'n kast moet je de (nederlandse) nieuwsgroepen voor arcade games maar in de gaten gaan houden. (Maar reken er wel op dat je flink wat geld kwijt bent voor zo'n kast. Tweede hands is soms zelfs nog duurder dan nieuw. >_<)
Ja, het is zo verdomde jammer dat het zoveel geld kost... Echt goddamn jammer...

Heb je zo wat nieuwsgroepen voor me? Ik heb hier even geen newsreader bij de hand dus ik kan ook niet zoeken (bij Deja wel, maar daar kan ik niet zien welke nieuwsgroepen ook door mijn eigen provider aangeboden worden)
Op dinsdag 20 maart 2001 11:30 schreef beatmaster het volgende:
misschien geen echt antwoord op je vraag maar ik heb ergens in de jaren 80 gelezen dat een nieuwe outrun kast destijds rond de 20.000 lag. als je thuis wil gamen is een jammaboard misschien wel een optie, een vriend van mij heeft er net een gekocht met 2 games erbij, tegek!
20.000 is opzich niet heel veel voor die tijd (gezien de mogenlijkheden van de kast).

Maar wat is een jammaboard? Ik ben namelijk helemaal niet thuis op arcade-gebied (but I just LOVE Virtua Racing :))

Verwijderd

ik heb een hele oude superman flipper kast gehad.

voor 125 gulden verkocht. vet zonde. er was geen ruimte meer voor en werdt niet veel op gespeelt. maar toch jammer.

misschien is het wel een colectors item. misschien wel veel geld waard. ach ja

hmmm......... die goede oude tijd

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-01 17:43

Blamm

Niet meer Smart

Op Ricardo, iBazar of Marktplaats staan er wel eens te koop.

Kosten wel superveel!

* Blamm wil wel weer eens naar zo'n arcadehal...:9~

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 12:13 schreef jons het volgende:
hmmm......... die goede oude tijd
Exactly my thought :)

Ik zal wel es gaan kijken op iBazar enzo...

Nog mensen met gave arcade-ervaringen oid? :)
Ik zit te popelen :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

G-LOC! Ik weet niet of ze hem nog steeds bij Fortuna in Utrecht hebben staan maar dat ding was retestraf. Afterburner maar dan met 360 graden vrijheid.. dus op z'n kop, op z'n kant, voor over.. achter over.. het kan allemaal.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou persoonlijk interesse hebben in de volgende kasten:
- Afterburner (Sega)
- OutRun (Sega)
- G-Loc (Sega)
- Operation Wolf/Thunderbolt (Taito)
- 1943
- Thunderbird (Sega, met helicopter)
- Neogeo systemen (Snk)
- Terminator 2

Zijn allemaal wel grote kasten, maar ontzettend berestoer gedaan..

IBazar heeft er een aardig stapeltje staan!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ja, maar wat kost zo'n ding nou zo ongeveer, plusminus, doe eens een gok wat ik zou het echt retegaaf vinden om zo'n ding te hebben. :9~ :9~

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
daytona!!!!!

zelden zo'n kick meegemaakt toen ik voor de eerste keer het spel speelde (hoe slecht de saturn conversie ook was, zelfs die vond ik tof), tis trouwens nog steeds een gaaf spel.

ook wel erg gaaf vind ik die the Lost World kast van sega, schitterend geluid.

Maar ja, sega is en blijft mijn favoriet.
Zoveel leuke herinneringen aan die arcade kasten (galaga , mjam)

helaas is het allemaal wel uitgestorven in nderland, glock 360 vind je niet meer bij foruna hoor, staat niks meer (alleen maar van die walgelijke gokkasten)

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:00
Prijzen van zo'n flipperkast vallen wel mee, die Terminator kast van fl 850,- :9

Lijkt me echt bruut om een Daytona USA kast thuis te hebben, bruut racen dat!! Zal idd wel een godsvermogen (lees zeer vette pc) kosten :(

Flickr | Lego collectie

• Acolyte57
  • Laatst online: 22-12-2025

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik wil die originele Virtua Cop machine hebben :).

En als dat niet kan, dan graag Operation Thunderbolt of Operation Wolf :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Ben ik de enige die zich afvragt waarom er bij ibazar tussen

Home > Uitgaan Vrije Tijd > Hobby > Speelautomaten

Allemaal golfspullen staan (ballen, schoenen, clubs, outfits etc) en kart spullen ook al.

:?

edit:

Maar dit spant de kroon
http://www.ibazar.nl/voirobjet.cgi?codeobjet%3dLC251218LC837678

:) misschien maar aanschaffen voor dat 10,- kun je vast wel voor meer kwijt :)

Verwijderd

Ik heb vroeger bij een speelautomatenhandel gewerkt en daar verkochten ze wel een oude videospellen (zoals Donkey Kong etc.). Veel van die dingen zijn ondertussen naar Oost-europa vertrokken. Veel materiaal dat hier niet meer up-to-date was is daar naartoe gegaan.

Misschien moet je eens contact op nemen met een speelautomatenfirma of ze nog oude spullen verkopen (degene waar ik voor werkte is overigens ondertussen op de fles). Een grote jongen op dit gebied in Nederland is bv. Janshen & Hahnrats (= Fair Play speelhallen) in Kerkrade (http://www.janshen-hahnraths.nl/)

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 05:07 schreef funksngrooves het volgende:
Ben ik de enige die zich afvragt waarom er bij ibazar tussen

Home > Uitgaan Vrije Tijd > Hobby > Speelautomaten

Allemaal golfspullen staan (ballen, schoenen, clubs, outfits etc) en kart spullen ook al.

:?

edit:

Maar dit spant de kroon
http://www.ibazar.nl/voirobjet.cgi?codeobjet%3dLC251218LC837678

:) misschien maar aanschaffen voor dat 10,- kun je vast wel voor meer kwijt :)

"haalt ook pizza" LOL!!!!!!:D:D:D:D:D:D

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 22 maart 2001 09:57 schreef Matje_Power het volgende:
Ik heb vroeger bij een speelautomatenhandel gewerkt en daar verkochten ze wel een oude videospellen (zoals Donkey Kong etc.). Veel van die dingen zijn ondertussen naar Oost-europa vertrokken. Veel materiaal dat hier niet meer up-to-date was is daar naartoe gegaan.

Misschien moet je eens contact op nemen met een speelautomatenfirma of ze nog oude spullen verkopen (degene waar ik voor werkte is overigens ondertussen op de fles). Een grote jongen op dit gebied in Nederland is bv. Janshen & Hahnrats (= Fair Play speelhallen) in Kerkrade (http://www.janshen-hahnraths.nl/)
gatverdamme wat een kote site is dat zeg :r:r

gewoon in 1 keer paf fullscreen, daar heb ik echt een teringhekeln aan, heb em meteen gekilled, hoezo aso

Verwijderd

Voor de inhoud van de betreffende site ben ik dus niet verantwoordelijk ;)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 22 maart 2001 10:58 schreef Matje_Power het volgende:
Voor de inhoud van de betreffende site ben ik dus niet verantwoordelijk ;)
dat snap ik, maar ik denk ik waarschuw maar even naar andere mensen die ook nieuwsgierig zijn naar de site :)

het is dus een popup site, die meteen full screen pakt, maar dan ook echt full screen

• Acolyte57

Acolyte57

Ja, en zodra je 1 (één) link verder gaat, dan geeft ie weer normaal beeld :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 22 maart 2001 12:11 schreef Acolyte57 het volgende:
Ja, en zodra je 1 (één) link verder gaat, dan geeft ie weer normaal beeld :)
hmm zover ben ik niet eens gegaan

zodra een sit ebij mij full screen popupped, dan doe ik task manager en kill ik em

• Acolyte57

Acolyte57

Je gaat naar een site om info te krijgen... hij doet iets wat je designmatig fout vind, dus dan stop je maar met info zoeken?

Spijt me, maar klinkt niet echt snugger :)

Ik vind full screen popups ook irritant, maar als de info die ik zoek er gewoon staat dan moet het maar...

Verwijderd

ik zou wel tekken tag tournement wille hebben !

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 22 maart 2001 18:53 schreef Acolyte57 het volgende:
Je gaat naar een site om info te krijgen... hij doet iets wat je designmatig fout vind, dus dan stop je maar met info zoeken?

Spijt me, maar klinkt niet echt snugger :)

Ik vind full screen popups ook irritant, maar als de info die ik zoek er gewoon staat dan moet het maar...
dit is geen designfout, maar gewoon irritant, ik vind een gewone popup irritant, maar die klik ik gewoon weg, heb je de site ook bezocht??

hij overroeld gewoon alles, enige manier is idd, o piets klikken, maar als iets zo prominent tevoorschijn komt, dan hoeft het voor mij niet meer, ik vind dat nogal agressief, en dan ben ik al geweest.

• Acolyte57

Acolyte57

*shrug* Ik denk dat mijn tolerantie-niveaus dan iets hoger liggen dan bij jou :)

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ontopic plz, want het design van die site is niet echt boeiend in dit forum :)

Ik ben wel benieuwd naar die G-Loc eigenlijk, want dat ken ik niet echt... Iemand een linkje?

• Leader98
  • Laatst online: 01-01 20:56
In onze kelder staat nu een Terminator 2 Arcade kast. Gekocht via Marktplaat.nl voor een prikkie omdat ie defect was. Voeding vervangen en nieuw CMOS batterijtje en het ding loopt weer als nieuw!

Plaatjes op http://www.t2arcade.tk

Op Marktplaats staan vaker leuke arcade kasten en een gewone jamma kast kost weinig en als je er dan een JPAC oid in hangt kan je alle games via een oude pc en Mame spelen...

http://www.insertcoin.nl/ is ook een handige URL als je meer over arcade kasten wilt weten.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
haha wel vet cool .. beetje oud topic alleen :P

Nice kast i must say :P

• pep_82
  • Registratie: November 2000
Bruut hoor, lijkt me gewoon kicken om zo'n ding in de huiskamer te hebben staan. Toch maar eens een kast in elkaar zetten, pctje met mame, monitor :P

• Leader98
  • Laatst online: 01-01 20:56
Gewoon doorzetten en kopen die hap. Levert je veel plezier op en het staat nog cool ook!
En die T2 kast komt niet thuis maar op kantoor :)

Verwijderd

geef mij maar arcade kastje van House of the death 2.. DAMN... die game heb ik echt veel gespeeld... zo veel pieken ingedaan nie normaal HAhahzhzh:D Lang leefuh Huis of de dooduh 2 !!!!

Galaga arcade kast lijkt me ook vetttt!!! Ken iemand die orginele PACMAN kast thuis heeft staan en een street fighter Kazzzt... maar jah wat wil je hij iz eigenaar van Flash in nijmegen en uh nog wa huiZiezZ... :D (vruger hadden ze daar kei veel game kastuh hij heeft de vette titelz thuis staan)

grtZzz

Verwijderd

@ BootjeuhZz:
tipje: www.leerjeeigentaal.nl ;)

Ik heb zelf een Popeye flipperkast.. echt gaaf.
Heb hem ooit via ibazar gekocht voor FL 500,-

Verwijderd

ik heb een droom:

4 hydro thunder kasten in mn kamer

hier is trouwens een lijstje van prijzen:

http://www.arcade-equipment.com/html/driving_games.html

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 12:24 ]

Verwijderd

Ik gooi hem toch maar dicht, omdat het al zo'n oud topic is (2001). Een nieuw topic over Arcade kasten met een informatieve startpost is natuurlijk altijd welkom, zolang het maar geen simpel opsomtopic wordt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.