Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2007] Reeds ontvangen mail doorsturen extern adres

Pagina: 1
Acties:

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Onlangs is het bedrijf waar ik werk bedrijf overgegaan naar Exchange 2007. Aangezien Thunderbird niet kan omgaan met MAPI en onze systeemanalist te stom is om IMAP in te schakelen was ik tot voor kort gebonden aan Outlook 2007. Nu heb ik middels een 'regel' en een aangemaakt gmail-account een manier gevonden om alle binnenkomende mails om te leiden naar mijn gmail-account en deze dan met Thunderbird te checken. Alles weer bij het oude dus.

Het probleem is nu dat ik de mails die ik al heb ontvangen niet in mijn gmail-account en dus niet in Thunderbird te zien krijg. Is er een manier in Exchange of Outlook om (het liefst met behoud van het adres van de afzender, zoals bij omleiden/redirect het geval is) de mails naar mijn gmail-account te sturen? In Exchange krijg ik het niet voor elkaar en in Outlook kan het alleen met de e-mails als bijlage (daar heb ik dus niets aan om het overzichtelijk te houden) of een voor een de mails door te sturen. Aangezien ik daar een dagtaak aan zou hebben zou ik het op prijs stellen als iemand een tip voor me had.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Forward rule ook op al bestaande items laten gelden.

Maar los daarvan: mag je dat ook doen? Ik kan me zo voorstellen dat je baas er wellicht helemaal niet blij mee gaat zijn dat jij bedrijfsmail gaat lopen doorsturen naar je prive gmail account.

Wat dat betreft geldt mogelijk hetzelfde voor de door jou gewenste IMAP toegang. Helemaal zonder SSL gaan jouw domain credentials cleartext over de lijn heen - een paar keer sniffen en ik heb je domain account en een beetje handige jongen krijgt zo vanzelf toegang tot de rest van je bedrijfsnetwerk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SamPatterson
Dank je voor je antwoord. Ik ben met Exchange best wel een newbie en ik heb na lang zoeken die forward rule gevonden. Kun je mij stap voor stap uitleggen hoe ik die forward rule toepas op bestaande items?

Verder boeit het me niet zoveel of het mag of niet. Er worden toch alleen maar onzinmails en nutteloze updates verstuurd. Niks geheims en het kennisniveau op ons kantoor houdt wel aardig op bij het opstarten van Windows en Word of Excel. Soms zit er iets bij waarbij je moet aangeven dat je het hebt ontvangen, vandaar dat ik het toch wil gebruiken, anders had ik het al lang links laten liggen. Voor de duidelijkheid: ik werk niet op een kantoor waarbij de mail belangrijk is bij mijn werkzaamheden.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SamPatterson schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:06:
Dank je voor je antwoord. Ik ben met Exchange best wel een newbie en ik heb na lang zoeken die forward rule gevonden. Kun je mij stap voor stap uitleggen hoe ik die forward rule toepas op bestaande items?
Rules heb je aangemaakt in outlook toch ?
Als het goed is heb je daar ook een knopje 'Run Rules Now' (ik heb Engelse Outlook 2010).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• SamPatterson
Ja kan allebei. Ik heb de rules aangemaakt terwijl ik was ingelogd in Exchange (zo'n OWA gebeuren). Bij OWA zie ik geen "Run rules now". Op mijn laptop heb ik ook Outlook 2007 en daar krijg ik een foutmelding als ik de rules wil uitvoeren. Hij kan bestaande items momenteel niet herleiden zegt ie.
Weten jullie nog een manier hoe dit wel kan (met redirect)? Of moet ik me beperken tot doorsturen zonder behoud van afzender?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

sus

is druk :+

SamPatterson schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:06:
Verder boeit het me niet zoveel of het mag of niet.
Toch is het bij ons reden voor ontslag, of ik het nou boeiend vind of niet. Ik zou hier nog eens over nadenken wat de gevolgen kunnen zijn.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Wil je niet dat het kan, zet je het als bedrijf toch uit, dat kan prima met exchange.

Ik denk niet dat het een discussie waard is of het wel of niet mag, TS kan prima voor zichzelf beslissen. Ontslag enz. lijkt me niet echt discussie waardig voor de vraag die wordt gesteld.

Overigens zou ik geen oplossing weten via OWA, maar via Outlook zelf zou je de regel opnieuw kunnen aanmaken en alsnog kunnen laten uitvoeren?

http://www.technipages.co...mail-in-outlook-2007.html

Nederlands: http://office.microsoft.c...laccount-HA010227668.aspx

[ Voor 40% gewijzigd door Oid op 27-07-2011 23:02 ]

• SamPatterson
Oid, die link had ik inderdaad gevonden via google, maar het werkt blijkbaar niet met omleiden/redirect, want dan krijg ik de eerder genoemde foutmelding. Als het niet anders kan dan moet ik me maar beperken tot het doorsturen (zonder behoud van adres van de afzender), maar ik was juist op zoek naar een manier om de afzender te behouden. Bedankt voor het meedenken in elk geval.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat is er nou mis met gewoon outlook gebruiken en de echte systeembeheerder bij jullie zijn werk laten doen? Ik sta er van te kijken dat jij uberhaupt met je vingers aan die exchange server mag komen...

Verwijderd

jimbo123 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:42:
Ik sta er van te kijken dat jij uberhaupt met je vingers aan die exchange server mag komen...
Volgens mij weet hij niet helemaal het verschil tussen Exchange en OWA... geen paniek dus :)

• SamPatterson
Klopt ja. Zoals gezegd, ik ben nogal nieuw met het hele gebeuren. Wat ik als Exchange bestempelde is in werkelijkheid dat OWA gebeuren. Ik vind het allemaal nogal omslachtig, vandaar het misverstand.

Jimbo, het probleem is dat ik Thunderbird prefereer boven Outlook en niet 2 verschillende clients wil gebruiken. En om elke keer op webmail in te loggen vind ik helemaal irritant, vandaar mijn vraag. Maak je geen zorgen om onze Exchange server, ik heb alleen toegang tot OWA.
Pagina: 1