Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb op dit moment mijn pc scherm en tv aangesloten op de pc en 2 gebruikersaccounts aangemaakt.
Ik wil op 1 account mijn pc scherm hebben met een resolutie van 1680x1050 en op het andere account heb ik XBMC geïnstalleerd en die wil ik automatisch op mijn tv hebben als ik inlog met een resolutie van 1920x1080.
Alleen als ik de resolutie op 1 account veranderd dan gebeurd dit ook op het andere account.

Ik heb uren lopen zoeken maar kan nergens een manier of programmaatje vinden die deze mogelijkheid heeft , er is wel een programma ervoor maar die werkt niet op Windows 7. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Zijn de toestcombi windowstoets+P geen optie om te schakelen tussen schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je Windows 7 Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CabezaDelZorro
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2024
Als dit niet standaard in Windows 7 zit (en dat kan maar zo nu ik er over nadenk), dan is het afhankelijk van je grafische kaart. "Vroeger" op windows XP had je TVTool, maar dat wordt al een hele tijd niet meer gesupport. Ik heb toen zelf voor XP ook nog een tooltje geschreven die met een druk op de knop schakelde tussen twee zelf gemaakte profielen. Wederom XP only, en alleen voor NVidia graphics cards.

Ik zie op de NVidia site trouwens dat ze tegenwoordig een mooie driver API hebben die ontwikkelaars in staat stelt gemakkelijk tegen de driver en de GPU aan te programmeren. Ik vermoed dat een ontwikkelaar met deze API zo'n tool zou moeten kunnen maken voor een NVidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CabezaDelZorro schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:06:
Als dit niet standaard in Windows 7 zit (en dat kan maar zo nu ik er over nadenk), dan is het afhankelijk van je grafische kaart. "Vroeger" op windows XP had je TVTool, maar dat wordt al een hele tijd niet meer gesupport. Ik heb toen zelf voor XP ook nog een tooltje geschreven die met een druk op de knop schakelde tussen twee zelf gemaakte profielen. Wederom XP only, en alleen voor NVidia graphics cards.

Ik zie op de NVidia site trouwens dat ze tegenwoordig een mooie driver API hebben die ontwikkelaars in staat stelt gemakkelijk tegen de driver en de GPU aan te programmeren. Ik vermoed dat een ontwikkelaar met deze API zo'n tool zou moeten kunnen maken voor een NVidia kaart.
Het zou gewoon moeten werken, de instellingen staan in je user profile namelijk. Alleen moet je dan wel een versie hebben die hoger is dan 7 Home. Andere oplossing is misschien een tool als Ultramon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op dit moment windows 7 professional MSDN een een nvidia GTX260 , hoe ik de instellingen ook zet op 1 account het andere account neemt ze automatisch over.

Ik zal het eens proberen met UltraMon

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CabezaDelZorro
De instellingen over bijvoorbeeld je achtergrond en dergelijke staan in je user profile, maar de resolutie en het output scherm zijn volgens mij gewoon systeem instellingen. Overal waar ik zoek staat dat het standaard niet mogelijk is. Dan moet er dus een tool voor zijn/gemaakt worden.

Ik ga er van uit dat UltraMon via commandline in je start-up gezet zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CabezaDelZorro
Voor het geval UltraMon niet werkt of geld kost (ken de applicatie wel van naam, maar zelf nooit gebruikt). Heb ik hier nog een link naar een ander forum waar iemand een app gepost heeft:

http://www.autohotkey.com/forum/topic2185.html

Volgens mij klinkt dat precies zoals jij het hebben wil.

Ok, hier is de link naar de officiele website van de tool:

http://www.entechtaiwan.com/util/multires.shtm

Het is wat gedateerd, maar heb het even op Windows 7 getest en het lijkt te werken. Ik denk dat ik dit maar eens in mijn start-up script ga zetten op een gedeelde machine op de zaak. Irritante kippige collega's die de kleine lettertjes niet kunnen lezen en zo nu en dan de resoluties aanpassen |:(.

[ Voor 41% gewijzigd door CabezaDelZorro op 27-07-2011 22:17 ]

Pagina: 1