Externe USB 3.0 harde schijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisJan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12-2013
Enige weken geleden heb ik een Medion PC gekocht die 2x USB 3.0 aansluitingen heeft.
Zodra ik mijn externe Medion 2TB USB 3.0 harde schijf op de USB 3.0 aansluiting van de PC koppel, wordt de verbinding met mijn draadloze netwerk na enige seconden verbroken. Zodra ik de externe harde schijf afkoppel, wordt de verbinding weer automatisch hersteld.
Medion om een oplossing gevraagd: zij geven aan dat dit probleem wordt veroorzaakt doordat USB 3.0 nog wat "kinderziektes" heeft en adviseert om voorlopig alleen de USB 2.0 aansluitingen te gebruiken.
Als ik de externe harde schijf op USB 2.0 koppel, zie ik echter ook dat het draadloze netwerksignaal slechter wordt en soms wordt de verbinding ook verbroken.
Hopelijk is dit een bekend probleem en heeft iemand hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zorg ervoor dat je alle drivers up-to-date hebt, evt ook de laatste bios.
Meer kan je niet doen lijkt me.

Wel een vreemd probleem. Gelukkig heeft mijn bak hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkstar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02-2022
Welk model schijf heb je?
Welk model computer heb je?
Wat heb je allemaal aangesloten qua ranapparatuur?
Heb je gekeken bij de fabrikant of er driver updates zijn voor deze PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisJan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12-2013
De PC is een Medion Akoya PC P5308D en de externe harde schijf een Medion 2TB USB 3.0 type MSN 5003 7906. De door Medion website geleverde WLan- en USB 3.0-drivers hebben - na installatie - geen verbetering gegeven. Als randapparatuur heb ik alleen maar het toetsenbord, de muis en de externe harde schijf aangesloten.