Toon posts:

DHCP van modem en SBS 2008 Conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel ben ik bij een klant bezig die heeft een Speedtouch 780 modem met een KPN lijn. Tijdens de aansluitperiode zijn er problemen geweest en tot de verbazing van mij betaald de klant dan ook al enkele jaren niks voor de internetverbinding, een monteur van KPN heeft het modem geinstalleerd alleen nu wil ik op de speedtouch de DHCP uitschakelen om vervolgens de DHCP te configureren op server 2008 alleen is dit niet mogelijk met de huidige firmware. Ook is het niet mogelijk om de gegevens op te vragen bij KPN want dan krijgen we een verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord dus de modem voorzien van andere firmware is niet mogelijk. Is het mogelijk om 2 dhcp's te hebben in 1 netwerk? Nu krijg ik tijdens de setup van Server2008 de foutmelding dat er al een DHCP draait kan ik dat omzeilen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Met een firewall kan je dhcp blokkeren, sommige managed l2 switches kunnen dat ook.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:26:
Met een firewall kan je dhcp blokkeren, sommige managed l2 switches kunnen dat ook.
je bedoeld dat ik dan in de windows firewall de dhcp van modem moet blokkeren zodat ik de dhcp van de server kan gebruiken?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:11
2e netwerkkaart in de server stoppen, die op auto zetten, en op de andere netwerkkaart de rest van het netwerk aansluiten

Modem --> DHCP --> NIC 1 van server -> Routing and Remote Access -> NIC2 Server DHCP -> clients.

Dat is een supported config.

Even niets...

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11

s3.

Ik heb thuis gewoon op mijn Zyxel modem DHCP draaien en server 2008 in VMWare start ik soms op voor WDS/MDT incl DHCP. Clients die ik aansluit op een switch die na de modem komt, krijgen gewoon het adres toegewezen van de server.

Mocht het niet lukken, dan kun je nog altijd de server direct aansluiten op de SpeedTouch en een 2de NIC installeren op de server. Vervolgens creeër je een andere subnet zodat je de DHCP van de ST isoleert in het 1ste netwerk.

De melding van server 2008 dat er al een DHCP draait heb ik niet eerder gezien, wellicht bedoel je dat het ip address dynamisch is toegewezen en hier een melding van geeft?

Verwijderd

Topicstarter
s3. schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:37:
Ik heb thuis gewoon op mijn Zyxel modem DHCP draaien en server 2008 in VMWare start ik soms op voor WDS/MDT incl DHCP. Clients die ik aansluit op een switch die na de modem komt, krijgen gewoon het adres toegewezen van de server.

Mocht het niet lukken, dan kun je nog altijd de server direct aansluiten op de SpeedTouch en een 2de NIC installeren op de server. Vervolgens creeër je een andere subnet zodat je de DHCP van de ST isoleert in het 1ste netwerk.

De melding van server 2008 dat er al een DHCP draait heb ik niet eerder gezien, wellicht bedoel je dat het ip address dynamisch is toegewezen en hier een melding van geeft?
Als ik met SBS 2008 de wizard internet doorloopt creeerd die zelf de DHCP alleen doet hij dan een check en zegt vervolgens dat er al een dhcp draait

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
SBS 2008 werkt alleen met 1 netwerk kaart.

Leek me stug dat de DHCP van de modem niet kan uitschakelen , bij de 780 model moet dit mogelijk zijn. Je kunt het volgende proberen , config opslaan (word opgeslagen als .ini) deze bewerken en restoren. Kans is groot dat er een optie tussen zit om de DHCP uit te schakelen.
optie 1 : router ertussen , hierop DHCP uitschakelen. Let wel op met de portforwarding
optie 2 : dhcp van modem gebruiken , niet aan te raden ivm DNS. Geen idee om hoeveel clients het gaat , maar je zou vaste ipadressen kunnen instellen op de pc's (met het juiste adres)

[ Voor 55% gewijzigd door marc181982 op 26-07-2011 16:46 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
De KPN firmware op de speedtouch modems staat bijna geen wijzigingen toe. Als het een zakelijke verbinding is kan je wel een ander modem aansluiten, maar dan ook weer alleen als er geen VoiP gebruikt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
marc181982 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:40:
SBS 2008 werkt alleen met 1 netwerk kaart.

Leek me stug dat de DHCP van de modem niet kan uitschakelen. Welk model gaat het?
Anders router ertussen , hierop DHCP uitschakelen. Let wel op met de portforwarding
Er zit Experia firmware van KPN op als je de normale inlaad kan het wel. Alleen hebben wij geen inloggegevens van de ADSL verbinding dit omdat die door KPN is aangesloten en ook nog eens betaald word... er zit wat in de wijkcentrale niet goed en het heeft al erg lang geduurd voordat we eindelijk een werkende verbinding hadden daarom wil ik nu ook geen risico nemen dat we offline gaan.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:04

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tja, het is de reden dat ik bij een klant van me die kantoor aan huis heeft ben overgestapt op een andere provider. Ook TV in combinatie met een zakelijke ADSL verbinding van KPN kan niet, dus zit je vast aan de particuliere verbindingen icm een Experiabox, en daar kun je DHCP dus niet op uitschakelen. (Op oudere modellen ging dat nog wel met wat hacks.)

Tesla Model Y RWD (2024)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:38
Het beste wat je kan doen, is voor de setup tijdelijk een andere LAN modem plaatsen, setup afronden, en dan de DHCP uitschakelen. Alle clients op Fixed IP laten werken.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
De optie met 2 nic's is geen mogelijkheid? las op internet dat meerdere mensen 2 nic's is sbs2008 gebruiken

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan er natuurlijk nog een firewall tussen zetten is meteen extra veilig en het lost je probleem op.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1