Toon posts:

[OSX Lion] Flash hardware acceleration uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik flash hardware acceleration uitschakelen in Lion? Normaliter kan dit via een menu ("settings") door rechts te klikken op een flash filmpje en het simpelweg uit te vinken. Echter, als je op deze manier het settings menu oproept in Lion reageert het op geen enkele manier. Zelfs het menu weg klikken lukt niet. Is er een andere manier om het uit te schakelen?

Ik wil het graag weten omdat de player voor live wedstrijden van eredivisielive.nl niet werkt met hardware acceleration aangevinkt. Tenzij er een alternatief is om het uit te schakelen of er betere flash ondersteuning komt voor Lion, zit ik met een nutteloos abonnement opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 21:28

Step

step@tweakers.net#

Probeer het eens op de site van Adobe, daar kun je vaak je Flash instellingen uitgebreid aanpassen. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hardware acceleratie werkt momenteel helemaal niet onder Lion.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

CrashOne schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:05:
Weet je dat zeker :)
  • Flash Player may cause higher CPU activity when playing a YouTube video. Possibly related to disabled hardware acceleration.
    UPDATE: The final release of Mac OS X Lion (10.7) provides the same support for Flash hardware video acceleration as Mac OS X Snow Leopard (10.6). The previous “Known Issue” suggesting that video hardware acceleration was disabled in Lion was incorrect and based on tests with a pre-release version of Mac OS X Lion that related to only one particular Mac GPU configuration. We continue to work closely with Apple to provide Flash Player users with a high quality experience on Mac computers.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

@Daedalus: dank voor de update! Wist ik inderdaad nog niet :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Step schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:03:
Probeer het eens op de site van Adobe, daar kun je vaak je Flash instellingen uitgebreid aanpassen. :)
Hoe bedoel je precies?
CrashOne schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:05:
Dat werd inderdaad gezegd door Adobe, maar volgens mij hebben ze die statement zelf later weer ontkracht. Feit is dat bij mij het beeld op zwart gaat, waar dat niet gebeurd als hardware acceleration uitstaat. Het lijkt dus toch nog aan te staan en te 'werken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Step schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:03:
Bij de nieuwste installaties van de Flash Player verschijnen die opties netjes in je System Preferences. Tenminste daar staat het bij mij tegenwoordig.

Overigens is Hardware Accelaration niet in te stellen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 21:28

Step

step@tweakers.net#

Je zult bij een flash app ff moeten zoeken denk ik, dit zegt de website:
http://www.macromedia.com...shplayer/help/help01.html

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt dat afwachten wat Apple/Adobe doen de enige optie is. Overigens ontzettend slecht dat die twee hun onderlinge oorlogje blijven uitvechten over de rug van de gebruikers van hun software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:19

RnB

Rechtermuisknop op je flash item en dan hardware acceleration afvinken.

Pardon, dat werkt bij jou dus niet. Dan zou ik het ergens anders zoeken, want hier werkt het wel.. Mss een herinstallatie van Flash player?

[ Voor 53% gewijzigd door RnB op 26-07-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Bij mij werkt Flash ook enorm slecht en net als TS reageert Flash niet als ik rechtermuisknop doe.

Sowieso is op mijn Mac Flash altijd al een probleem geweest. Herinstalls werken niet. Dus andere oplossingen hoor ik graag :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 13:33
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:04:
Het lijkt dat afwachten wat Apple/Adobe doen de enige optie is. Overigens ontzettend slecht dat die twee hun onderlinge oorlogje blijven uitvechten over de rug van de gebruikers van hun software.
Meh, Adobe is lui, sinds zij Macromedia overnamen is er niets meer aan Flash player gebeurt. Ze proberen het naar alle platforms te porten maar uiteindelijk hebben alle platforms het heel slecht. Ze zijn al jaren bezig aan 3D support en brengen updates uit die alleen maar meer bugs met zich meebrengen. Vind het niet gek dat Apple daar niet mee in zee wilt gaan.
Pagina: 1