HP-laptop in 912784 stukjes, enkel HDD's retour na reparatie

Pagina: 1
Acties:

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik open deze draad voor een vriendin om te kijken waar ze staat, in de hoop dat iemand goede raad kan geven. De situatie is als volgt: ze heeft jaren geleden een HP dv9540eb gekocht voor ongeveer 1700 euro. Na een tijd ging (zoals verwacht) de grafische chip stuk en moest het ding vervangen worden. Nogal logisch, bumpgateschandaal met nVidia's GF8xxx-series, zowel de desktop als mobile moest het ontgelden. Het schijnt dat het in de laptop gekoppeld zit aan het moederbord dus ze is ermee gegaan naar een kennis van haar ma die ook voor haar werkt (hij repareert PC's). Alles is gevestigd in België maar voor zover ik weet geldt daar hetzelfde consumentenrecht mbt electronica als hier in NL (Europees geregeld).

De bottomlines:
- toendertijd heeft de man gratis naar haar laptop gekeken. Er is echter geen factuur opgesteld.
- hij heeft alle onderdelen in een doos gegooid en weet niet meer welke van haar zijn. Mijn note: dat is uit te zoeken.
- hij vraagt haar geld als ze alles terugwil. Mijn note: volgens mij mag dit niet.
- de man heeft de laptop 2 jaar achtergehouden als ik het goed heb begrepen. Nu komt dit naar voren nu ze er (weer?) achteraan is gegaan. Mijn note: dame, je bent ziek laat hiermee. Desondanks vind ik het echt een vreemd verhaal en het riekt aan alle kanten.
- ouders houden liever de man te vriend voor business relations dan hun dochter en steken geen moeite in deze case.

Edit: titelfix graag. Het omschrijft alles niet compleet helder!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
- hij vraagt haar geld als ze alles terugwil. Mijn note: volgens mij mag dit niet.
Op zich zijn onderzoekskosten niet ongebruikelijk, alleen dient dit wel van te voren aangekondigd te worden. Hoeveel vraagt 'ie? Anders gewoon betalen en eisen dat je 'm in ingeleverde staat terug krijgt.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Volgens mij is dat niet gebeurd, zie 't ontbreken van enige vorm van factuur. Het precieze bedrag weet ik niet btw.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:02
Heb je de harddisk terug of nog niet? Dat is een beetje onduidelijk.

Verder is het idd een wazig verhaal, maar goed, als je na zo lang ineens de laptop terug wilt.. mjah. En om eerlijk te zijn: zie het als een wijze les. Een defecte laptop van deze serie levert een keer 50 eur op, maar dan houd het ook snel op. Ik zou zeggen, jammer dan, en een leer voor de volgende keer.

Dat die man het ding half incompleet in een doos mikt is niet netjes, maar na 2 jaar vind ik niet meer dat je daar nog een punt van kan maken. (wees blij dat ie 'm uberhaupt nog zover heeft....)

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 26-07-2011 17:08 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ze heeft de twee HDD's terug.

Die videochip was defect, de rest vd laptop was nog prima in orde afaik.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 19:43
En wat is de intensie nu ?.

Het klinkt als de handige buurman in belgie die er wel even naar kon kijken, vervolgens kon die er niks mee en heeft hij nooit de moeite genomen het weer in mekaar te zetten.

Ook heeft hij nooit de moeite genomen contact op te nemen om het terug te sturen ?.
Of een afspraak te maken het op te halen ?.
En wat vraagt hij als geld ?.
Zet hij het voor dat geld weer helemaal in elkaar ?.

En @ DJSmiley levert 50 euro op ?.
Als je de Chip weer bak't met een handgasbrandertje of in de oven werkt hij gewoon weer voor xxxxx tijd.
En zijn ze in nette staat zeker 250 300 euro waard.
Inclusief de Remote en 2 HDD's.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 26-07-2011 19:22 ]

Pagina: 1