Ik open deze draad voor een vriendin om te kijken waar ze staat, in de hoop dat iemand goede raad kan geven. De situatie is als volgt: ze heeft jaren geleden een HP dv9540eb gekocht voor ongeveer 1700 euro. Na een tijd ging (zoals verwacht) de grafische chip stuk en moest het ding vervangen worden. Nogal logisch, bumpgateschandaal met nVidia's GF8xxx-series, zowel de desktop als mobile moest het ontgelden. Het schijnt dat het in de laptop gekoppeld zit aan het moederbord dus ze is ermee gegaan naar een kennis van haar ma die ook voor haar werkt (hij repareert PC's). Alles is gevestigd in België maar voor zover ik weet geldt daar hetzelfde consumentenrecht mbt electronica als hier in NL (Europees geregeld).
De bottomlines:
- toendertijd heeft de man gratis naar haar laptop gekeken. Er is echter geen factuur opgesteld.
- hij heeft alle onderdelen in een doos gegooid en weet niet meer welke van haar zijn. Mijn note: dat is uit te zoeken.
- hij vraagt haar geld als ze alles terugwil. Mijn note: volgens mij mag dit niet.
- de man heeft de laptop 2 jaar achtergehouden als ik het goed heb begrepen. Nu komt dit naar voren nu ze er (weer?) achteraan is gegaan. Mijn note: dame, je bent ziek laat hiermee. Desondanks vind ik het echt een vreemd verhaal en het riekt aan alle kanten.
- ouders houden liever de man te vriend voor business relations dan hun dochter en steken geen moeite in deze case.
Edit: titelfix graag. Het omschrijft alles niet compleet helder!
De bottomlines:
- toendertijd heeft de man gratis naar haar laptop gekeken. Er is echter geen factuur opgesteld.
- hij heeft alle onderdelen in een doos gegooid en weet niet meer welke van haar zijn. Mijn note: dat is uit te zoeken.
- hij vraagt haar geld als ze alles terugwil. Mijn note: volgens mij mag dit niet.
- de man heeft de laptop 2 jaar achtergehouden als ik het goed heb begrepen. Nu komt dit naar voren nu ze er (weer?) achteraan is gegaan. Mijn note: dame, je bent ziek laat hiermee. Desondanks vind ik het echt een vreemd verhaal en het riekt aan alle kanten.
- ouders houden liever de man te vriend voor business relations dan hun dochter en steken geen moeite in deze case.
Edit: titelfix graag. Het omschrijft alles niet compleet helder!