Hallo Allemaal,
Als eerste wil ik zegge ik ben echt een complete beginner (noob) op dit gebied ik weet dat het allemaal mogelijk is. Maar ik weet absoluut niet hoe het werkt en hoe ik het moet aanpakken daarvoor zou ik graag van jullie hulp willen. Ik ben absoluut niet te lui om dingen zelf uit te figulieren en zelf te programmeren etc. Dat is juist leuk
en ik wil graag heel veel bijleren op dit gebied 
Maargoed nou hetgeen waar het om gaat !
We hebben thuis nou een belkin routertje die het niet doet met meer dan 4 draadloze apperaten xD En voor de rest hebben we 2 tv's en 4 laptops, internet is van ict concepts we hebben 20 up en down (word 50mbit). Nou wil ik graag een goed betrouwbare server/netwerk waarbij de volgende de dingen mogelijk worden :
Ik weet niet wat voor software/ hardware hier voor geschikt is en nodig is maar alle hulp/informatie is welkom !!!
Alvast bedankt,
mvg
Peter (H)
Als eerste wil ik zegge ik ben echt een complete beginner (noob) op dit gebied ik weet dat het allemaal mogelijk is. Maar ik weet absoluut niet hoe het werkt en hoe ik het moet aanpakken daarvoor zou ik graag van jullie hulp willen. Ik ben absoluut niet te lui om dingen zelf uit te figulieren en zelf te programmeren etc. Dat is juist leuk
Maargoed nou hetgeen waar het om gaat !
- We hebben wel backup hdd's maar die gaan zo nu en dan kapot en dat is altijd gekl**t. dus willen we graag een grote en uitermate betrouwbare data opslag systeem bouwen dit is de hoofdnoot van het systeem (ook al gaat er een hdd kapot dat toch de data niet weg is)
- Ook willen we op de laptops geen os meer draaien maar dat juist op de server draaien en dat de laptop alleen nog clients zijn
- Automatisch downloaden van data (torrent).
- Agenda/mail server. (ook extern te benaderen en mobiel)
- Een soort van google docs maar dan op eigen server (ook extern te benaderen en mobiel)
- Website server voor het bedrijf van mijn moeder
- Streamen van films/foto's naar de televisie toe.
- Applicaties kunnen draaien op de tv's en kunnen internetten
- Daarnaast mijn ouders willen graag de tv shows etc kunnen opnemen en later kunnen terugkijken en ze ook opslaan op hdd enzo.
Ik weet niet wat voor software/ hardware hier voor geschikt is en nodig is maar alle hulp/informatie is welkom !!!
Alvast bedankt,
mvg
Peter (H)
[ Voor 3% gewijzigd door pwghost op 26-07-2011 15:01 ]