PC loopt vast als ik MPC afsluit

Pagina: 1
Acties:

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Sinds overschakeling naar windows 7 heb ik volgende ambetant probleem:

Als ik een film zie met MPC-HD en ik sluit af tijdens de credits of in de helft, kan het wel eens voorvallen dat pc gewoon vast zit. Niks werkt nog, geen cltralddel, alleen reboot.

Ik heb al volgende dingen geprobeerd:

Update MPC-HD tot laatste versie en update videodrivers.

Ik ben niet zeker maar ik ben vrij zeker dat het meer gebeurd bij high definition materiaal.

Hardware problemen zou ik raar vinden aangezien ik op XP nooit problemen hiermee gehad heb.

Is er tooltje dat mij meer kan vertellen wat er juist gebeurd op de moment dat de pc vasthangt? Of andere hulpmiddelen om dit probleem op te lossen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Klinkt een klein beetje alsof er iets verkeerd gaat bij het in/uitschakelen van dxva?

Maar voor dat iemand ook maar echt iets zinnigs kan zeggen... wat zijn de specs van je pc? En ben je er zeker van dat alle drivers van het systeem juist geinstalleerd zijn? Chipset drivers etc?

Wat je wel alvast zou kunnen proberen, mits je genoeg cpu-kracht hebt, is dxva uitschakelen en mpc de film puur op de cpu laten draaien. Krijg je dan last van dezelfde vastlopers?

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 26-07-2011 17:56 ]

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Intel Core 2 Duo E6750 2.66
4GM RAM
Radeon HD 3870

Ik zal is proberen DXVA af te zetten enkele dagen, pc kan het aan, maar dan durft er soms eens een schokje zijn als hij bv een achtergrondtaak start.