Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
hallo,

ik ben van plan windows 7 (professional) op de laptop van mijn pa te installeren, nu ging ik op zoek naar de drivers hiervoor aangezien ik toch zeker wil zijn (windows update vertrouw ik niet helemaal voor drivers, bovendien gaat dat zeker niet werken zolang de lan/wifi driver niet geinstalleerd is), echter kan ik alleen de drivers voor windows xp/vista vinden.

het model laptop is de msi er710 (MS-171B): http://www.msi.com/product/nb/ER710.html#/?div=Overview
de enige link (http://www.laptop-driver....tebook-drivers-windows-7/) waar ik drivers van windows 7 vond linkt die drivers naar de site van msi, die mij echter redirect naar de homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Je kunt volgens mij de vista drivers gewoon gebruiken.

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Of bij de fabrikant zoeken naar de reference drivers, vaak werkt dit zonder problemen (soms zelfs beter) maar kan het zijn dat je speciefieke functies mist (bij audio drivers in-/outputs e.d.)

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 26-07-2011 14:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
@elrobbo: ik zal dat proberen als ik niets anders vind
@dukebox: je bedoelt gewoon van elk onderdeel appart de drivers opzoeken&downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
bertp1 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:45:
@dukebox: je bedoelt gewoon van elk onderdeel appart de drivers opzoeken&downloaden?
Alleen als dat nodig is, denk dat Windows 7 bijna alles wel goed zal installeren. Daarna windows update draaien, eventueel de laatste drivers van de fabrikant site installeren (voor videokaart ed) en als je dan nog wat mist de Vista driver van de msi site proberen.

/edit: Heb je de Upgrade Advisor trouwens ook al gedraaid?

[ Voor 21% gewijzigd door Nielson op 26-07-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:51:
[...]
Alleen als dat nodig is, denk dat Windows 7 bijna alles wel goed zal installeren. Daarna windows update draaien, eventueel de laatste drivers van de fabrikant site installeren (voor videokaart ed) en als je dan nog wat mist de Vista driver van de msi site proberen.

/edit: Heb je de Upgrade Advisor trouwens ook al gedraaid?
ok bedankt, en ik had een check gedaan en alleen de bluetooth service zou problemen kunnen opleveren in windows 7, en aangezien dat toch niet gebruikt wordt is dat dus geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Als ik zoek op je bluetooth module (MS6837D) zou dit de Windows 7 driver moeten zijn.
Pagina: 1