Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:28
Beste medetweakers,

Ik heb sinds kort een HP dc7700 omgetoverd tot mijn mediacenter onder de TV, ik heb het gewoon met de live CD geïnstalleerd dus als ik de pc aanzet dan start het gelijk op en hoef ik dus niet eerst naar windows etc.

Alles werkt perfect ik heb gewoon full HD op de HDMI kabel en ik kan op via mijn server een film streaken naar de TV nu heb ik 1 probleem als de film start krijg ik een pop upje met de mededeling no sound! en ja dat is idd waar. Nu heb ik al op internet gezocht naar oplossingen maar echt eruit kwam ik niet ik snap er helemaal niks van.

Weet iemand hoe ik in de linux omgeving kom en het geluid kan installeren of waar ik de driver voor de geluidskaarten kan downloaden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Waar heb je precies op gezocht?
Wat heb je geprobeerd?
Wat ging er fout?
Kreeg je foutmeldingen?

Owja, wat jij "de linux omgeving noemt" wordt meestal "terminal" of "console" genoemd:
http://poravim.com/forum/...erminal-in-xbmc-live.html

Met de hand drivers bij installeren is vrij ongewoon onder Linux en waarschijnlijk niet de juiste aanpak van je probleem.

Draai de volgende commando's eens en post de uitvoer hier.
lspci
cat /proc/asound/cards 
aplay -L

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Als ik het goed begrijp heb je zelf linux geinstalleerd op deze PC? Over welke linux distributie gaat het?
Voor geluid heb je iig de alsa package nodig.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

XBMC heeft ook een Live CD (gebaseerd op Ubuntu), daar heeft hij het over.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:28
Ik heb idd de live CD geinstaleerd, verder kom ik nu wel in de terminal alleen zegt die dat me user en pas niet kloppen terwijl ik gewoon xbmc en xbmc probeer :(

Als oplossing om mijn user en pass te recette heb ik net een herinstallatie uitgevoerd :) en daarna even een filmpje bekeken en tot mijn grote verbazing werkt alles :D :D YES!

Best wel raar want ik heb niks anders gedaan dan de vorige keer maar ik ben helemaal blij dat het werkt!

Bedankt voor jullie reacties!