Toon posts:

24pins power past niet op mobos 24 pins eatxpwr?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen!
Ik heb een aantal PC onderdelen gekocht en ben ze aan het inbouwen op het moment.
Het mobo zelf, voeding, i7 960, HDD en fans gingen prima tot nu toe, alleen zit ik met een klein probleempje.
Het mobo's boekje is niet echt handig, ik kom niet wijs uit de grafiek waar alle connectors naar toe moeten.
Ik heb dus het volgende probleem;
Volgens het boekje zou de voeding eatpwr op de 24pins moeten, en 1tje op de 8pins.
Nu vond ik beide slots op het mobo, maar de voeding zelf heeft wel een 24 pins, maar die is net iets kleiner?
Ik heb een poging gedaan tot wat fotootjes, mocht dat het iets duidelijker maken :P
Afbeeldingslocatie: http://img810.imageshack.us/img810/1804/img00005201107261348.jpg
Links het connector op het mobo, rechts het voedings connector.
De vraag is, is dit het juiste connector?

Verder dan nog het 8 pins connector, waar hoort deze precies? :P
Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/9342/img00006201107261349.jpg
Sorry voor de onduidelijkheid, het zijn eigenlijk 2x4 pins.

Het is de eerste PC die ik in elkaar bouw en heb wel redelijk verstand ervan.
Maar het enigste wat me dus een beetje tege zit is de stekkertjes op het moederbord lol.
Bij voorbaat dank voor de hulp.

Mvg

PS: Mocht iemand er veel verstand van hebben, zin en tijd, dan zou ik het erg op prijs stellen als ik wat vragen via eventueel MSN zou mogen stellen ^^

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die stekkers moeten echt wel passen, het is soms een beetje wrikken, maar je zou niet ongelooflijk veel kracht hoeven zetten. De twee keer 4-pins stekker gaan gewoon in de 8-pins socket op dezelfde foto.
Het is de eerste PC die ik in elkaar bouw en heb wel redelijk verstand ervan.
Dat is vrij onmogelijk als het de eerste PC is die je in elkaar zet. ;)
PS: Mocht iemand er veel verstand van hebben, zin en tijd, dan zou ik het erg op prijs stellen als ik wat vragen via eventueel MSN zou mogen stellen ^^
Daar hebben andere bezoekers vrij weinig aan he? Tis juist de bedoeling dat je elkaar hier op het forum helpt zodat je iedereen er wat van kan leren.

[ Voor 30% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-07-2011 14:05 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 17:03
Die stekker heeft een 20 pin connecter en waarschijnlijk een losse 4 pin stekker erbij die voeg je samen tot een 24 pin stekker. En anders zul je een adapter moeten halen. Maar in dat geval is je voeding waarschijnlijk niet toereikend.

[ Voor 29% gewijzigd door et36s op 26-07-2011 14:15 ]

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:53
http://www.smps.us/20-to-24pin-atx.html

ik zie op de bovenste foto 20 pins, moeten er dus nog 4 bij zoals in url, kijk even of deze niet los bij de connectoren van de PSU zit.
Die 8-polige is 12V supply, eigenlijk een dubbele variant van de 12V connector zoals op veel moederborden, ik zou zeggen check de pinout even vaak kan je hier 1 of 2 4 polige varianten op aansluiten

@et36s: precies!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 17:03
Mijn 1e zelfbouw systeem bestond uit een 486 @ 66Mhz toen het bouwen van een PC nog lastig te noemen was ^^. Tegenwoordig begint men met een i7 die waarschijnlijk 100 maal zo krachtig zijn :) en nog voor minder geld ook.

[ Voor 7% gewijzigd door et36s op 26-07-2011 14:14 ]

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Jij gaat een nieuwe voeding nodig hebben... :9 Die is te oud.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:00:
Nu vond ik beide slots op het mobo, maar de voeding zelf heeft wel een 24 pins, maar die is net iets kleiner?
Je voeding heeft juist geen 24 pins.

Dat kan gaan werken, maar ik zou je aanraden wel een goede voeding te pakken voor een i7. 20 pins voedingen zijn vaak een stuk ouder, en hebben geen geweldig vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm das wel vreemd... het is een Cooler master silent pro 800watt o.o
Die is tog niet slecht? :O
In de stekkertjes sack van de psu zit idd ook geen 24 pins..
Is een adapter dan de enigste optie?
Ik neem aan dat dat wel gewoon fatsoendelijk werkt toch? :P
Thanks voor de snelle reacties!

En verder, hoe kan MeAngry beoordelen of ik er verstand van heb of niet.

Edit: Inderdaad, nu zie ik het, volgens mij is er idd een 4 pins en 20 pins die ik samen op die 24 zou moeten doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 14:35 ]

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:34:
hmm das wel vreemd... het is een Cooler master silent pro 800watt o.o
Die is tog niet slecht? :O
In de stekkertjes sack van de psu zit idd ook geen 24 pins..
Is een adapter dan de enigste optie?
Ik neem aan dat dat wel gewoon fatsoendelijk werkt toch? :P
Thanks voor de snelle reacties!

En verder, hoe kan MeAngry beoordelen of ik er verstand van heb of niet.

Edit: Inderdaad, nu zie ik het, volgens mij is er idd een 4 pins en 20 pins die ik samen op die 24 zou moeten doen?
Let op dat die 4 pins niet een compleet losse kabel is en dus naast je processor hoort!!!!!!!!
Die 4 pins zou eigenlijk al bijna vast moeten zitten aan die dikke kabel van de 20 pins. Zo niet... doe lekker een nieuwe voeding waarbij je ook een 8 pins connector heb voor je CPU.
*Las niet goed, je hebt een 8 pins (2x4pins)
Moet het goedkomen toch? Die stekkers passen allemaal toch maar op 1 manier... tenzij je heel hard door zou duwen.

[ Voor 8% gewijzigd door JanW23 op 26-07-2011 14:46 ]

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

de kabel van die voeding is gewoon 24 pins, iets beter kijken boven de "20" pins stekker. die moeten gewoon bij elkaar zitten dan dan zou je hem zo in de 24pins connector kunnen doen. en wat de 8 pins betreft, als je daar een 4pins stekker hebt zou die zo in de meest linkse gaatjes moeten passen als je recht op het mobo kijkt, zolang je niet gaat overclocken heb je geen 8 pins nodig ;)

en ja alle connectors zijn juist, beetje wrikken en dan passen ze er wel in ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SupremeRick op 26-07-2011 14:44 ]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Verwijderd

Topicstarter
SupremeRick schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:44:
de kabel van die voeding is gewoon 24 pins, iets beter kijken boven de "20" pins stekker. die moeten gewoon bij elkaar zitten dan dan zou je hem zo in de 24pins connector kunnen doen. en wat de 8 pins betreft, als je daar een 4pins stekker hebt zou die zo in de meest linkse gaatjes moeten passen als je recht op het mobo kijkt, zolang je niet gaat overclocken heb je geen 8 pins nodig ;)

en ja alle connectors zijn juist, beetje wrikken en dan passen ze er wel in ;)
Okee :o Hij past idd ja, wist niet eens dat die apart zouden zitten.
Ik heb ze op het moment zo zitten, ik neem aan dat dit goed is zo?
Ik ga wss wel ooit overclocken, dus ik heb ze wel allebei aangesloten bij de cpu kant.
Kan geen kwaad tog?
Mocht alles op de pic zo goed zijn aangesloten, bedankt voor de hulp!!

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/1710/kiek.jpg

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:46:
[...]

Okee :o Hij past idd ja, wist niet eens dat die apart zouden zitten.
Ik heb ze op het moment zo zitten, ik neem aan dat dit goed is zo?
Ik ga wss wel ooit overclocken, dus ik heb ze wel allebei aangesloten bij de cpu kant.
Kan geen kwaad tog?
Mocht alles op de pic zo goed zijn aangesloten, bedankt voor de hulp!!

[afbeelding]
hoe meer sap hoe beter ;)

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Ziet er goed uit d:)b
Pagina: 1