Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb de onderstaande configuratie draaien maar het systeem vertoont nog vaak freezes:
Asus P8P67Pro
Intel Core I7 2600K
Corsair Dominator 4x2 Gb CMP4GX3M2C1600C7
Nvidia Geforce GTX550ti
SSD,s Vertex3, Vertex2 en 2 Sata schijven
Geheugen staat ingesteld volgens de opgaaf van de fabrikant: 7-8-7-20 1,65 Volt 1600Mhz.

Het probleem is dat het systeem vaak freezed en wanneer ik ergens op klik de muis gaat draaien
voor een bepaalde tijd en dan pas het programma start ook lijkt het erop wanneer ik naar de Sata
schijven ga deze eerst nog op toeren moeten komen voordat ik toegang heb?
De SSD,s zijn aangesloten op de SATA600 poort en de SATA schijven op de SATA300 poort.
De blue screens zijn gelukkig verleden tijd sinds het omwisselen van Mushkin naar Corsair geheugen
maar het systeem is nog steeds niet stabiel.

Heeft er iemand nog een gouden tip hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Probeer de SSD's eens op de SATA300 poorten, en heel misschien ook de HDD's op de Sata600 poorten om ook even je Sata poorten te checken omdat P67 problemen kon krijgen met de sata300 poorten als je een oudere revisie dchipset hebt.. En ik neem aan dat je de 2 Sata schijven gewoon in JBOD hebt en als extra opslag of zitten deze ook in een bepaalde raid configuratie?

Excuses, de sata300 poorten konden problemen krijgen dat ze niet meer goed functioneerde dus misschien dat het daarin zit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MarluXiaXl op 26-07-2011 14:45 . Reden: Sata600 verwisseld met 300 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is voorzien van de B3 Revision en de SATA schijven staan niet in een bepaalde raid configuratie.

Thanks..
MarluXiaXl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:50:
Probeer de SSD's eens op de SATA300 poorten, en heel misschien ook de HDD's op de Sata600 poorten om ook even je Sata poorten te checken omdat P67 problemen kon krijgen met de sata600 poorten als je een oudere revisie dchipset hebt.. En ik neem aan dat je de 2 Sata schijven gewoon in JBOD hebt en als extra opslag of zitten deze ook in een bepaalde raid configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

De B3 Revisie is de chipset die dit probleem niet meer heeft, dus dat is het dan niet...
misschien dat je ook kan kijken wat er gebeurd als je maar 1 SSD en 1 HDD aansluit, en dan allebei op de SATA600 poorten. Voor de rest zou ik het eigenlijk ook niet meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:43:
Hallo ik heb de onderstaande configuratie draaien maar het systeem vertoont nog vaak freezes:
Asus P8P67Pro
Intel Core I7 2600K
Corsair Dominator 4x2 Gb CMP4GX3M2C1600C7
Nvidia Geforce GTX550ti
SSD,s Vertex3, Vertex2 en 2 Sata schijven
Geheugen staat ingesteld volgens de opgaaf van de fabrikant: 7-8-7-20 1,65 Volt 1600Mhz.

Het probleem is dat het systeem vaak freezed en wanneer ik ergens op klik de muis gaat draaien
voor een bepaalde tijd en dan pas het programma start ook lijkt het erop wanneer ik naar de Sata
schijven ga deze eerst nog op toeren moeten komen voordat ik toegang heb?
De SSD,s zijn aangesloten op de SATA600 poort en de SATA schijven op de SATA300 poort.
De blue screens zijn gelukkig verleden tijd sinds het omwisselen van Mushkin naar Corsair geheugen
maar het systeem is nog steeds niet stabiel.

Heeft er iemand nog een gouden tip hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt. ;)
Ik heb hele slechte ervaringen bij i3, i5 en i7 modellen met geheugensnelheden hoger dan 1333Mhz. De geheugencontroler van een i7 kan max namelijk op 1333Mhz werken. Ik begrijp ook niet zo goed hoe andere dat stabiel krijgen, maar durf er bijna om te wedden dat je systeem stabiel draait als je je ram op 1333Mhz zet. Qua performance zal je niet veel verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar draaide het systeem alweer op 1333Mhz!? moet je dan wel de settings en spanning van het geplaatste geheugen aanhouden of alles op auto zetten in de bios?
Bij het minste wat je in de bios verandert hangt windows7 al gelijk na het opstarten, ook net toen ik weer terug ging na dit forum duurde het een tijdje voordat IE8 weer verder ging?
JanW23 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:17:
[...]

Ik heb hele slechte ervaringen bij i3, i5 en i7 modellen met geheugensnelheden hoger dan 1333Mhz. De geheugencontroler van een i7 kan max namelijk op 1333Mhz werken. Ik begrijp ook niet zo goed hoe andere dat stabiel krijgen, maar durf er bijna om te wedden dat je systeem stabiel draait als je je ram op 1333Mhz zet. Qua performance zal je niet veel verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Hangt er een beetje vanaf... als het op auto goed werkt zou ik niets zitten pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het geheugen op de QVL van het moederbord? Misschien is het niet compatible met je bord. Staat het voltage ook goed ingesteld, een verkeerd ingesteld voltage (te laag) is de veroorzaker van de nodige instabliteit.

Probeer het anders eens met 2 modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het staat niet in de qvl lijst maar wel een die erg dicht in de buurt staat!!!
Nu draait ie op 1333Mhz en is ook niet stabiel dan staat het geheugen op 1,5 volt en timing 9-9-9-24
op 1600Mhz met de settings 7-8-7-20 en 1,65 volt is het ook niet stabiel, ik ben nu aan het testen met MemTest86 4.20 en deze geeft bij 1 Dimm wel in het begin een foutmelding, maar ik weet niet zeker of dit betrouwbaar is en of dit het probleem is?
Terw_Dan schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:53:
Staat het geheugen op de QVL van het moederbord? Misschien is het niet compatible met je bord. Staat het voltage ook goed ingesteld, een verkeerd ingesteld voltage (te laag) is de veroorzaker van de nodige instabliteit.

Probeer het anders eens met 2 modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu met 3 modules nu maar eens kijken of het wel stabiel is???
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:05:
Het staat niet in de qvl lijst maar wel een die erg dicht in de buurt staat!!!
Nu draait ie op 1333Mhz en is ook niet stabiel dan staat het geheugen op 1,5 volt en timing 9-9-9-24
op 1600Mhz met de settings 7-8-7-20 en 1,65 volt is het ook niet stabiel, ik ben nu aan het testen met MemTest86 4.20 en deze geeft bij 1 Dimm wel in het begin een foutmelding, maar ik weet niet zeker of dit betrouwbaar is en of dit het probleem is?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit geheugen staat in de QVL list: CMG4GX3M2A1600C7(XMP) en ik heb CMP4GX3M2C1600C7 dus alleen die ene A is bij mijn geheugen een C !! en natuurlijk CMP en CMG maar ASUS zal niet al het geheugen wat te koop is getest hebben met hun moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:15:
Dit geheugen staat in de QVL list: CMG4GX3M2A1600C7(XMP) en ik heb CMP4GX3M2C1600C7 dus alleen die ene A is bij mijn geheugen een C !! en natuurlijk CMP en CMG maar ASUS zal niet al het geheugen wat te koop is getest hebben met hun moederborden.
Asus zal natuurlijk niet alles testen wat er is, maar aannemen dat het wel zal werken omdat er maar een lettertje verschil in zit is natuurlijk best gevaarlijk.

Als memtest fouten geeft dan moet je het toch gaan zoeken in de buurt van 't geheugen. Probeer eens een andere set geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:15:
Zet je timings en voltage ook eens volgens specs maar dan toch op 1333mhz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er normaal 4 modules inhangen en heb alle modules apart in dezelfde bank getest met MemTest86 4.20 en er is er eentje bij die wel fouten geeft dus ik draai nu met 3 modules en ff afwachten of het nu wel stabiel is en blijft,,

Thanks...
JanW23 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Zet je timings en voltage ook eens volgens specs maar dan toch op 1333mhz....
Pagina: 1