Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Hoewel de titel misschien wat onduidelijk is, zal ik proberen het probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
En bij voorbaat alvast mijn excuus voor de wat lange TS ;)

Ik ben bezig met het maken van een Drupal site (mijn eerste) en heb een probleem met het maken van Views voor een taxonomy structuur.

De bedoeling is dat er bestanden te downloaden zijn, welke in verschillende categorieën zijn onderverdeeld. Dit werkt uiteraard volgens de standaard methode (lijst met termen, lijst met nodes, node met download). Maar wanneer ik Views ga gebruiken dan krijg ik alleen de eerste lijst opgemaakt, maar de vervolg pagina's worden niet (meer) door Views afgehandeld.

Nu heb ik de volgende taxonomy structuur gemaakt:
  • Documenten (vocabulary / woordenlijst)
    • Diversen (term)
    • Vergaderingen (term)
    • Formulieren (term)
Allereerst heb ik een (term) View aangemaakt (Documenten View) die een lijst toont van de verschillende termen. Deze heeft het pad "/documenten" en werkt zoals verwacht.

Daarna heb ik een tweede (content) View gemaakt die een lijst moet tonen met alle documenten binnen de term. Dit is omdat ik niet wil dat men eerst een categorie moeten selecteren, dan het bestand en daarna pas kunnen downloaden.
Deze heb ik het pad "/documenten/%" gegeven, zodat de term variabel is. Door middel van een Contextual FIlter geef ik aan dat het %-teken een Term-Name is en alleen in de vocabulary "Documenten" mag voorkomen.
Helaas gaat het hier fout.

Ik zie dat de eerste pagina (lijst met termen) netjes door de Views module wordt afgehandeld en ik kan de bijbehorende tpl.php bestanden ook wijzigen en gebruiken.

De tweede pagina (lijst met downloads) wordt; of door de Taxonomy module afgehandeld (dus standaard weergave zonder View), of (wanneer ik de Taxonomy Term View activeer) de de TT View afgehandeld (standaard weergave van Views module).

Voor zover ik kan zien lijkt het erop dat de Views module het niet leuk vind dat ik de paden vrijwel hetzelfde heb genoemd (en mogelijk conflicteren met elkaar) ivm de wildcard (%). Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat ik ergens een stap ben vergeten of een vinkje te veel/weinig heb aangezet.

Helaas is de documentatie van de Views module niet erg behulpzaam en zijn er nauwelijks howto's te vinden op het internet die niet over Drupal 6 gaan (gezien de grote verschillende tussen versie 6 en 7).

Ook extra modules zoals TVI en Taxonomy Display lijken geen uitkomst te bieden, want ook deze blijven op dezelfde (onjuiste) manier de pagina's tonen.

Is er iemand die dit al gedaan heeft en dus een oplossing weet, of staat er misschien ergens een tutorial die specifiek over Drupal 7 + Views 3 gaan waar dit soort constructies worden behandeld (en die mijn zoekkunsten niet hebben kunnen vinden)?

Uiteraard is extra informatie beschikbaar wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Is het misschien ook te doen met een exposed filter ipv contextual filters?

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:35:
Is het misschien ook te doen met een exposed filter ipv contextual filters?
Ik ben bang dat ik die optie niet tegenkom op de pagina voor de View.
Maar het zet me wel aan het denken...

Voor de grap heb ik even alle filters uitgezet om te kijken of de View überhaupt iets doet, gezien ik elke keer werkte vanuit de taxonomy_term View (standaard View om termen te tonen).

Ik krijg nu de pagina te zien, met de juiste View, maar toont alle content (zelfs "gewone" pagina's).

De View zelf werkt dus, maar niet icm de filters die ik heb ingesteld. Dit lijkt mij vreemd, omdat ze exact hetzelfde zijn als mijn eerste View, maar alleen andere content tonen.

Maargoed, ik ga kijken of ik de content kan filteren (naar het gewenste resultaat) door de filters één voor één weer aan te zetten.
Het resultaat zal ik plaatsen wanneer het werkt (of niet natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
ah wacht.. in views 3 noemen ze dat nu ineens een exposed form :)

Maar als dat ook niet precies doet wat je wilt kun je altijd een validator maken in PHP en dan zelf de juiste waardes van _GET afhalen.. (en ja die moet je uiteraard wel ff door een check_plain of iets dergelijks heen halen voor je ze terug aan views geeft)

Driving a cadillac in a fool's parade.