Goedenmiddag,
ik heb een pc van een kennis ter reparatie. Pc heeft geen installer meer en geeft zeer geregeld BSOD's.
Het gaat om een pc met een ga-ma785gm-us2h moederbord, met 2 reepjes (2x2GB) kinston valueram 6400 geheugen en een hd5750 videokaart, gevoed door een Antec 430W TP voeding. Dit alles voorzien van Windows 7 x64.
- Met een bootable virrusscanner gescanned op virussen. Niets.
- BSOD's middels Windwg geanaliseerd. De meest uiteenlopende applicaties veroorzaakten de BSOD
- Hardeschijf losgekoppeld en vervangen door een lege hardeschijf. Hier Win7 x64 op gezet. Installatie faalde halverwege.
- Geheugencheck gedaan (memtest). Geheugenfout geconstateerd. Geheugen vervangen door 4 reepjes KHX6400d2k2 2g.
- BIOS settings even default laten staan (800Mhz, 5-5-5-15, 1.8v)
- Geheugencheck succesvol doorlopen.
- Win7 x64 succesvol geïnstalleerd.
- Rest van software geïnstalleerd.
- Oude hardeschijf als 2e teruggehangen (gebruiker kan dan z'n data zelf overpompen, in later stadium schiet ik dan wel een image terug naar de originele schijf).
- Bij toeval, de volgende ochtend de pc nog eens aan. PIEEEP-PIEEEP-PIEEEP-PIEP, etc (3x lang, 1x kort) geen beeld.
- Stroomkabel los en powerknop in, stroom er weer op en succesvol starten (geen instellingen in BIOS anders).
- BIOS geupdate en settings wederom gechecked.
- PC uit, paar uur later aan, geen probleem. PC weer uit.
- Volgende ochtend. PC aan --> PIEEEP-PIEEEP-PIEEEP-PIEP
- En toen... was mijn truckendoos leeg
Help...
Wat kan ik nog checken. Mobo batterij is nog goed. Voeding misschien?
René
ik heb een pc van een kennis ter reparatie. Pc heeft geen installer meer en geeft zeer geregeld BSOD's.
Het gaat om een pc met een ga-ma785gm-us2h moederbord, met 2 reepjes (2x2GB) kinston valueram 6400 geheugen en een hd5750 videokaart, gevoed door een Antec 430W TP voeding. Dit alles voorzien van Windows 7 x64.
- Met een bootable virrusscanner gescanned op virussen. Niets.
- BSOD's middels Windwg geanaliseerd. De meest uiteenlopende applicaties veroorzaakten de BSOD
- Hardeschijf losgekoppeld en vervangen door een lege hardeschijf. Hier Win7 x64 op gezet. Installatie faalde halverwege.
- Geheugencheck gedaan (memtest). Geheugenfout geconstateerd. Geheugen vervangen door 4 reepjes KHX6400d2k2 2g.
- BIOS settings even default laten staan (800Mhz, 5-5-5-15, 1.8v)
- Geheugencheck succesvol doorlopen.
- Win7 x64 succesvol geïnstalleerd.
- Rest van software geïnstalleerd.
- Oude hardeschijf als 2e teruggehangen (gebruiker kan dan z'n data zelf overpompen, in later stadium schiet ik dan wel een image terug naar de originele schijf).
- Bij toeval, de volgende ochtend de pc nog eens aan. PIEEEP-PIEEEP-PIEEEP-PIEP, etc (3x lang, 1x kort) geen beeld.
- Stroomkabel los en powerknop in, stroom er weer op en succesvol starten (geen instellingen in BIOS anders).
- BIOS geupdate en settings wederom gechecked.
- PC uit, paar uur later aan, geen probleem. PC weer uit.
- Volgende ochtend. PC aan --> PIEEEP-PIEEEP-PIEEEP-PIEP
- En toen... was mijn truckendoos leeg
Help...
Wat kan ik nog checken. Mobo batterij is nog goed. Voeding misschien?
René