Optibay prestaties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:17
Goedemiddag,
Ik heb gisterenavond een Kingston V100 128Gb aangeschaft voor mijn Mid '09 MBP.
Hierbij heb ik deze optibay op eBay gekocht, nu wou ik even vragen wat jullie ervaring is met optibay's van eBay en of de prestaties echt tegenvallen?
Ik ben van plan de 640Gb WD op z'n huidige plaats te behouden i.v.m. schokbestedigheid, Sudden Motion Sensor en temperatuursensor (niet zeker of deze aanwezig is).
Nu las ik hier dat sommige cheap optibay's tegenvallen wat prestaties betreft. Is dit niet gewoon een doorverloop van de SATA verbinding?
Is er een mogelijkheid om de SSD te benchmarken in OS X?

Alvast bedankt voor jullie hulp

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Ja, die mogelijkheid is er, maar als je het toch al hebt gekocht allemaal, waarom test je het dan niet zelf (als het binnen is)? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
Hahn schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:25:
Ja, die mogelijkheid is er, maar als je het toch al hebt gekocht allemaal, waarom test je het dan niet zelf (als het binnen is)? ;)
Omdat ik ze inderdaad nog niet binnen heb, en ik vroeg me ook af welke os x software jullie me aanraden voor de benchmark. :)

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:46
Vergeet niet dat ik -zoals ik ook al zeg in mijn eerdere post- 'geen diepgaand onderzoek heb gedaan'.
Daar bedoel ik mee dat ik niet daadwerkelijk heb getest waar het probleem lag. Ik ben er gewoon van uit gegaan dat het probleem door de (goedkope) optibay kwam.
Het lijkt mij ook dat het gewoon een doorverloopje is, maar met al die goedkope chinese rommel weet je het nou eenmaal nooit.
Ik heb nog niet de motivatie gehad de optibay uit mijn macbook te halen. Dat doe ik pas als de nieuwe binnen is. Dan zal ik hem uiteraard even open schroeven om te kijken of er iets met de solderingen mis is.

De optibay die ik nu besteld heb (deze) verkopen ze ook op optibay.nl, en daarmee zijn de ervaringen goed heb ik begrepen.

Als hij binnen is zal ik mijn ervaringen wel even delen met jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
Hmm oke, bedankt voor de info :) Weet je toevallig hoe ik dit kan controleren? :s

🤞🏻