ftp op synology levert corrupte bestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik draai de FTP-functie op mijn Synology DS110j. En op de een of andere manier kan ik geen juiste verbinding krijgen die niet leidt tot verlies van gegevens als ik bestanden upload via internet. Ik ben ingelogd onder mijn acccount, waarbij ik lees- en schrijfrechten heb tot de betreffende map.

Het probleem is dat wanneer ik een lijst met foto's upload, sommige bestanden wel werken en anderen maar half uploaden. Maar als ik de files download, dan zie ik dat de bestanden vaak fout zijn (bv. foto's die zwart zijn voor de onderste helft). Het ligt niet aan het downloaden, want bestanden die goed op de server staan, pakt hij altijd perfect. Sommige bestanden gaan goed, maar dat zijn er heel weinig. Nu zit ik dus met de situatie dat ik voor elk bestand moet controleren of het goed is gegaan.

Wat is er mis? En een extra vraag: is het mogelijk om bestanden over te zetten en met een hash of iets te controleren of het echt ging goed?

Het aansluiten van de drive in mijn eigen netwerk, door het monteren van het als een harde schijf geeft geen problemen. (niet via FTP, maar via interne ip adres in Windows netwerk)

En het maakt niet uit of ik Windows Verkenner of een FTP-client gebruik om de bestanden te uploaden. (Ik heb FileZilla en LeechFTP geprobeerd)
Ik heb het geprobeerd, zowel in PASV mode als in active. En daarnaast heb ik een log van FileZilla, met hoe hij erover denkt als het fout gaat. Kan ik dat hier posten? Want het is nogal een lap tekst.

Hier heb ik dan nog de instellingen zoals ik ze momenteel heb op mijn Synology

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/9032/screenhunter51jul252218.gif

Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/7066/screenhunter52jul252219.gif

Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/8278/screenhunter53jul252219.gif

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/6329/screenhunter54jul252219.gif

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Probeer je NIC op 10MB/half duplex te zetten. Dan weet je waar het aan ligt.
Ik vermoed dat je dan het probleem niet meer hebt.
FTP heeft geen client side integriteit check. Wellicht gaat het iets te snel..

[ Voor 23% gewijzigd door elrobbo op 26-07-2011 17:07 ]

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
FTP heeft geen client side integriteit check.
Maar TCP wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Heb je wel de passive port range zoals gedefinieerd in je FTP server ook geforward in je router?
Heb je uPnP aan staan op je router?

Active lukt eigenlijk niet via Internet, altijd passive gebruiken (lokaal is een ander verhaal).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Ik kan in mijn router geen andere NIC snelheid aangeven (Linksys WRT160NL). Het gaat wel heel snel ja. De NAS staat achter glasvezel en verbinding maken doe ik via het universiteitsnetwerk of bij mij thuis, in universtity housing. Dus mb's per seconde zijn geen uitzondering. Maar ik heb nog wat anders geprobeerd, namelijk de snelheid te knijpen in FileZilla, naar 50kb/s maar dat mocht ook niet baten.

uPnP staat aan in mijn router en Synology maakt zelf de poorten open, zoals in het laatste plaatje staat. Daarbij heeft hij 21 en 55536 t/m 55663 open gemaakt voor ftp. En die zijn ook zo terug te vinden in mijn routerinstellingen.
Daarnaast geeft zowel passive als active dezelfde problemen.

Hier is een stukkie uit de messages die FileZilla geeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Status: Starting upload of D:\grey\scannie.bmp
Status: Retrieving directory listing...
Command:    PASV
Response:   227 Entering Passive Mode (*****)
Command:    REST 0
Response:   350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
Command:    LIST
Response:   150 Opening BINARY mode data connection for 'file list'.
Response:   226 Transfer complete.
Command:    PASV
Response:   227 Entering Passive Mode (*****)
Command:    REST 2578308
Response:   350 Restarting at 2578308. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
Command:    STOR scannie.bmp
Response:   150 Opening BINARY mode data connection for 'scannie.bmp'.
Response:   426 Data connection: Connection reset by peer.
Error:  File transfer failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Ondertussen heb ik een nieuwe router (Netgear wndr3700v2) maar nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat als je 'm met een netwerkkabel direct aan sluit op je PC en dan FTP't? Dus even handmatig IP-adressen instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 09-08-2011 19:46 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Hoe kan ik dat doen? Synology van het netwerk halen, laptop van het netwerk halen (WLAN switch off). En dan aan elkaar hangen, maar dan vinden ze elkaar toch niet? Er is dan toch niks wat ips uitdeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat klopt helemaal, en dan moet je dus zelf even IP-adressen instellen. 10.0.0.1 en 10.0.0.2 bijvoorbeeld, met een subnetmask van 255.0.0.0 (wat Windows zelf al voorstelt), Gateway en DNS boeien dan even niet.

Dan FTP'en naar het adres van de NAS (dus of de .1, of de .2, net welke je 'm gegeven hebt) en kijken of het dan wel goed gaat.

Als je daarna je IP- en DNS-instellingen weer op "automatisch" zet (wel nadat je dat eerst in de NAS weer hebt gedaan, waar het DHCP zal heten ;)), hangt het allemaal weer gewoon in je netwerk en aan het internet.

[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 09-08-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Ik kom er nou net achter dat hij wel gewoon werkt via een andere pc. Het is binnen hetzelfde netwerk, met hetzelfde programma (filezilla), op volle snelheid, gewoon via internet, en ook draadloos. Daar werkt hij gewoon.

Maar mijn hoofdlaptop geeft dus problemen. Hij wil daar bestanden keer op keer opnieuw proberen. Vaak zijn ook de bestanden al af (aan de bytesize te zien) maar wil hij per se nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En naar andere FTP-sites dan, bijvoorbeeld je webspace/host als je die hebt? Ik heb in een DM anders wel even een adres wat je mag uitproberen. Je kunt ook heel makkelijk Filezilla Server op die andere pc installeren, in drie klikken gedaan.

Wellicht zit er een firewall of virusscanner te bokken? Of een driverprobleem? Maar dit neigt dan eigenlijk toch meer naar een WOS-topic, ik weet niet of een move handiger is dan een nieuw topic waarin je uitlegt wat het geval is en wat je geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MightyMauz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:55:
Ik kom er nou net achter dat hij wel gewoon werkt via een andere pc. Het is binnen hetzelfde netwerk, met hetzelfde programma (filezilla), op volle snelheid, gewoon via internet, en ook draadloos. Daar werkt hij gewoon.

Maar mijn hoofdlaptop geeft dus problemen. Hij wil daar bestanden keer op keer opnieuw proberen. Vaak zijn ook de bestanden al af (aan de bytesize te zien) maar wil hij per se nog eens proberen.
Je hoofdlaptop geeft problemen zeg je, en uit de TS maak ik op dat dat alleen voor het FTP'en geldt en dus niet als je hem via SMB (windows netwerkmapping) benadert. Confirmed?

In dat geval kun je dus eigenlijk al de hardware + je drivers uitsluiten, en moet het hem dus eigenlijk in de software zitten, of misschien nog wel meer in de config van de software. Toevallig ergens een timeout verkeerd staan?

Wat je ook nog eens zou kunnen proberen is onder een command line FTP'en - kijken of ie dan wel de zelfde fouten geeft :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Er begint meer op zijn plaats te vallen. Bijvoorbeeld deze vlcstreamer problemen:
I set up VLC streamer on my pc and on my ipad, but there's something wrong with the connection. I cannot tell exactly what the problem is, but these are the symptoms:
- Sometimes I cannot see my pc at all from my ipad.
- Sometimes I can see it but not browse
- Very few times I can browse and apparently start the movie (choose bandwidth etc) but until now I didn't get any visuals yet

I turned off the firewall (the windows 7 standard one, in combination with Microsoft Security Essentials) I tried the connection help and this is the weird part: When I try to connect with the IP links given, I get the same problems as on my ipad. Sometimes it works (both links) sometimes it works only half (only one link). And when I disable and enable VLC streamer config I get the same, at random the links seem to work. Sometimes only no1, sometimes only no2. So I figure the problem is not on my ipad at least.
Als vlcstreamer afspeel via die andere pc heb ik wederom nergens last van.

Rare boel, want idd Eagle, nergens last van als ik SMB doe, of bijvoorbeeld in dagelijks gebruik (grote) bestanden via een browser download. Of ook niet met bittorrent. Toch eens kijken of het een driver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Check ook even de instellingen van je netwerkkaarten op beide machines, gewoon naast elkaar leggen :)
Driverupdate kan altijd nog ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Ik heb geprobeerd de driver settings naast elkaar te leggen, maar dat gaat het niet worden. De een draait op windows xp en heeft een eigen intel interface. De andere draait op windows 7 en gebruikt alles via windows. De opties zijn zo verschillend en mij niets zeggend dat dat de uitkomst niet bevordert.

• The Eagle

The Eagle

Intel interface kun je ook uitschakelen (voor de wireless, that is). Zit een vinkje "use windows to manage wireless" ergens onder options :)

Onder XP moet je iig rechtermuisklik "netwerk" (op desktop, en dan eigenschappen. Dan eigenschappen van je netwerkkaart (bovenin).

Onder W7 moet je het netwerkcenter in, dan "manage adapter settings" hebben, en dan de netwerkkaart van je keuze.

Post maar screenshots dan :)

• MightyMauz
Had ik al vermeld dat hij dezelfde problemen geeft over de kabel? FTP en VLC streamer doen dan nog net zo raar.

Ik heb ondertussen nog een ander wild experiment gedaan. Een fresh install op een lege harde schijf. Het eerste wat ik gedaan heb was filezilla downloaden en eens proberen. En alles werkte gewoon! Via de kabel en via wireless. Daarna alle lenovo toelie geinstalleerd en hij deed het nog steeds.

Maar ik kom graag tot een andere oplossing, om nou een aantal dagen aan het herinstallen te zijn, dat zie ik momenteel nog niet zitten. En dan zou ook nog steeds niet het probleem bekend zijn.

• The Eagle

The Eagle

Het leuke van een herinstall is dan wel weer dat je tot de conclusie komt dat je al die meuk die je in de loop der jaren aan programma's hebt geinstalleeerd eigenlijk niet nodig hebt :)
Begin gewoon met verse install - en blijf alsjeblieft van die fabrikantenzooi als lenovo tooling af. Gewoon de juiste drivers per fabrikant van het net plukken, stuk fijner :)

Die verse install bewijst overigens wel dat je hardware OK is, en dat het toch echt in een driverinstelling danwel in het OS zelf zou moeten zitten. Biedt overigens ook mooi de mogelijkheid om je driverinstellingen van je NIC's te vergelijken :)

Wat ik me ineens nog bedenk: toevallig ooit iets als lvllord TCP patch op de XP machine geinstalleerd? iets met (half)open connecties enzo. Long shot - maar wel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Ik heb 'm afgelopen jaar nog volledig opnieuw geinstalleerd en heb 'm nu eindelijk een beetje op orde. Aan lenovo meuk doe ik meestal ook niet zoveel. Er staat nu alleen Power Manager en System Update op. Geen zware dingen zoals Access Connections (of hoe heet die netwerkconnection beheerder) of CSS, wat helemaal een ramp is.

Die andere XP bak, die is eigenlijk ook bijna stock, want daar heb ik de factory image opgezet en gebruik hem heel af en toe. Dus daar staat ook geen lvllord op; had er ook nog nooit van gehoord.

Maar wat zou er eventueel invloed op zowel m'n bedrade als draadloze transfers kunnen hebben? Geheugen? Harddisk? En dan de software die ermee te maken heeft, want een reinstall zorgt dus dat het gewoon werkt.
Misschien vanavond toch Access Connections een keer installeren om te kijken wat die ervan denkt. Of zou dat PC doctor van Lenovo iets kunnen? Ik weet het, ik zit hier een beetje te vloeken door die namen in de mond te nemen, maar je weet maar nooit he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Enige wat ik me zo zou kunnen bedenken is gedeelde IRQ's. Dus dat je netwerkkaarten IRQ's met een ander apparaat moeten delen. Maar dan nog, dan zou je verwachten dat het bij andere manieren dan FTP en VLC ook de mist in zou gaan....
Nou is FTP een zgn "stateless" protocol, dus zonder handshaking en acknowledge tbv controle en foutcorrectie. Van VLC zou me dat ook niks verbazen; dat is immers voornamelijk voor streaming en dan heb je geen handshake nodig. Zeker weten doe ik dat voor VLC overigens niet.

Ergens moet er dus iets misgaan...maar waar. Zou nog iets met jumbo frames kunnen zijn, maar dat acht ik niet waarschijnlijk. Je geeft aan dat je achter een router zit...kan het per ongeluk zijn dat de NAS / FTP server iets met authenticatie wil doen, en je eerste XP bak wel en de tweede niet goed accepteert? Door de router dan immers zelfde IP, maar ander MAC adres...long shot ook dit, maar ik ben verder echt out of options :)

Pagina: 1