Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeem kopen op Tweakers (ik hier nergens iets over vinden)

Pagina: 1
Acties:

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
Hallo, ik denk niet dat dit de goede plaats is maar dit is toch het subforum met het meeste raakvlak. :?

Ik heb dus voor mijn broertje een pc samengestelt die wij graag bij Komplett( Delft) op willen halen.
Als ik dan een systeem heb samengesteld en op ''bestelkosten berekenen'' klik komt Komplett ook als 1 van de goedkoopste naar boven.

Maar er staan ook andere winkels tussen de lijst die op ''toon prijslijst'' staat.
Mijn ouders willen niet dat ik het assembleer en willen het daarom laten doen bij komplett.

Nu is mijn vraag:

is het mogelijk dat ik de producten die niet bij komplett te krijgen zijn bij een andere shop koop en die naar hun toe laat sturen zodat ze het daar assembleren?

Ik weet niet of dit mogelijk is of ik hoop dat jullie mij een andere optie kunnen geven.

edit: ik wil dus ook graag weten of mensen hier ervaring mee hebben

[ Voor 26% gewijzigd door Robbertjan94 op 26-07-2011 11:00 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Overleg met de winkel. Ik denk niet dat ze daar happig op zijn eigenlijk, maar liever hebben dat jij gewoon de producten (of een alternatief) bij hun koopt.

• Robbertjan94
Ja, dat dacht ik inderdaad ook al. Maar ik bekeek het ook zo, je koopt een service ( de assemblage) en er staat niet strikt bij dat je hun producten hierbij moet gebruiken. Ik zal ze eens mailen/bellen.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45
Het wordt dan allemaal wel ingewikkeld als een product tijdens de garantieperiode of tijdens de assemblage kapot gaat. Naar welke winkel ga je dan?

• Robbertjan94
Polster schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:04:
Het wordt dan allemaal wel ingewikkeld als een product tijdens de garantieperiode of tijdens de assemblage kapot gaat. Naar welke winkel ga je dan?
Bedoel je de winkel waar ik het laat assembleren? Dat is Komplett ( dat staat duidelijk in mijn post..)
De andere winkel neem ik gewoon de goedkoopste.

Het gaat waarschijnlijk over de voeding 750w black edition xfx en de gpu 560 ti Hawk MSI

Verwijderd

Is er geen alternatieve winkel die alle producten kan leveren en ook assembleert? Een aantal grote (online)shops kan dit. Heb je al contact opgenomen met Komplett? Op zich een goed argument dat jij iets wilt wat zij niet kunnen bieden natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 11:06 ]

• Robbertjan94
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:06:
Is er geen alternatieve winkel die alle producten kan leveren en ook assembleert? Een aantal grote (online)shops kan dit. Heb je al contact opgenomen met Komplett? Op zich een goed argument dat jij iets wilt wat zij niet kunnen bieden natuurlijk.
Alternate heeft de GPU niet, Azerty de SSD niet ( Kingston V+100 96gb upgrade kit)

ik denk dat ik bijna 60+ euro hoger zit als ik een winkel vind die wel alle producten heeft.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Robbertjan94 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:05:
[...]

Bedoel je de winkel waar ik het laat assembleren? Dat is Komplett ( dat staat duidelijk in mijn post..)
De andere winkel neem ik gewoon de goedkoopste.

Het gaat waarschijnlijk over de voeding 750w black edition xfx en de gpu 560 ti Hawk MSI
Maar stel dat je GPU kapot gaat, dan zul je alsnog zelf moeten gaan schroeven om die kaart te vervangen, Komplett zal echt geen garantieafhandeling van een andere shop op zich gaan nemen natuurlijk. En in dat geval kun je beter gewoon zelf het hele ding in elkaar schroeven.

• Robbertjan94
Terw_Dan schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:07:
[...]

Maar stel dat je GPU kapot gaat, dan zul je alsnog zelf moeten gaan schroeven om die kaart te vervangen, Komplett zal echt geen garantieafhandeling van een andere shop op zich gaan nemen natuurlijk. En in dat geval kun je beter gewoon zelf het hele ding in elkaar schroeven.
Gpu eruit halen is piece of cake, maar ik kan mijn GPU dan toch gewoon naar de shop brengen waarvan ik de GPU gekocht heb. Of bedoel je dat hij kapot gaat tijdens de assemblage?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:39
Ik zie op de Azerty site deze toch staan:
Kingston SSDNow V+100 Upgrade Bundle Kit / Solid state drive - 96 GB - 2.5" - SATA-300

• Robbertjan94
jopie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:10:
Ik zie op de Azerty site deze toch staan:
Kingston SSDNow V+100 Upgrade Bundle Kit / Solid state drive - 96 GB - 2.5" - SATA-300
Dan zal ik nog even kijken ( misschien was er ook nog wat anders dat ik niet kon vinden), bedankt in ieder geval.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Robbertjan94 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:09:
[...]

Gpu eruit halen is piece of cake, maar ik kan mijn GPU dan toch gewoon naar de shop brengen waarvan ik de GPU gekocht heb. Of bedoel je dat hij kapot gaat tijdens de assemblage?
De rest van je systeem in elkaar zetten is ook piece of cake, dus ik snap niet waarom je GPU erinzetten of eruithalen geen probleem is, maar je PC in elkaar zetten dat wel is.

Maar stel dat je videokaart stuk gaat tijdens de assemblage, dan zou Komplett dus moeilijk moeten gaan doen, voor een videokaart die van hun is. Ik denk dat ze je dat toch lekker zelf laten doen in dat geval (of er een fiks bedrag voor rekenen, immers zijn het onderzoekskosten die niet binnen de garantie van Komplett zullen vallen).

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

Lijkt me duur niet? Je koopt een product ergens anders en betaald ook nog verzendkosten om deze naar Komplett te laten sturen, dan wanneer zij alles geassembleert hebben (wat ook vast weer geld kost) moeten zij het weer naar jouw opsturen, dus dan krijg je nog extra verzendkosten.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Robbertjan94
Terw_Dan schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:12:
[...]

De rest van je systeem in elkaar zetten is ook piece of cake, dus ik snap niet waarom je GPU erinzetten of eruithalen geen probleem is, maar je PC in elkaar zetten dat wel is.

Maar stel dat je videokaart stuk gaat tijdens de assemblage, dan zou Komplett dus moeilijk moeten gaan doen, voor een videokaart die van hun is. Ik denk dat ze je dat toch lekker zelf laten doen in dat geval (of er een fiks bedrag voor rekenen, immers zijn het onderzoekskosten die niet binnen de garantie van Komplett zullen vallen).
Ik vind het ook geen probleem..
Mijn ouders willen dat het door ''professionele mensen'' geassembleerd wordt.
Ik snap inderdaad wat je bedoelt. Ik zal het nog ff met m'n ouders erover hebben.
Ik wilde alleen weten of mensen hier ervaring mee hebben en of een betere optie hebben, omdat ik hier nog niks over kon vinden.

• HerrKauwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 21:40
Tip tussendoor: je kunt bij het uitzoeken van de prijzen toch aangeven dat je slechts bij 1 winkel wilt bestellen? Dan zie je precies wat het gaat kosten per winkel en kun je dan op de site kijken of ze ook assembleren.

• Robbertjan94
HerrKauwer schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:16:
Tip tussendoor: je kunt bij het uitzoeken van de prijzen toch aangeven dat je slechts bij 1 winkel wilt bestellen? Dan zie je precies wat het gaat kosten per winkel en kun je dan op de site kijken of ze ook assembleren.
Ja, dan komt er maar 1 winkel uit en die is dus 100 euro duurder. Dat vind ik iets te veel :X

Verwijderd

Ik neem aan dat je ouders betalen als ze de keuze maken voor professionele assemblage? Geef dan aan dat het 100 euro extra kost met deze eis. Kunnen zij zelf de keuze maken.

• jopitan
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

Robbertjan94 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:18:
[...]

Ja, dan komt er maar 1 winkel uit en die is dus 100 euro duurder. Dat vind ik iets te veel :X
Nou met deze omweg die jij wilt doen ben je ookal duurder uit vanwege de verzendkosten die de andere winkels dan in rekening brengen. En 100 euro meer en dan alles bij één winkel is mooi meegenomen.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Robbertjan94
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:19:
Ik neem aan dat je ouders betalen als ze de keuze maken voor professionele assemblage? Geef dan aan dat het 100 euro extra kost met deze eis. Kunnen zij zelf de keuze maken.
Je hebt gelijk :p, ik zal ze het dilemma voorleggen.

• HerrKauwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 21:40
Als ze kunnen assembleren kunnen ze je vast ook vertellen welke alternatieven geschikt zijn voor de producten die ze bij de shop niet kunnen leveren. Misschien kun je op die manier iets in de prijs zakken?

• mvh
  • Laatst online: 20-11 13:26

mvh

State Governor

Het komt neer op de vraag wie de PC betaalt, als je dat zelf doet: wie houdt je dan tegen om hem zelf te assembleren?

Maar: vaak kunnen winkels ook dingen leveren die niet in het assortiment zitten, stel dat Komplett je hele PC kan leveren behalve een of twee onderdelen dan kun je ze een mailtje sturen voor een offerte betreffende die twee onderdelen.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Robbertjan94 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:07:
[...]

Alternate heeft de GPU niet, Azerty de SSD niet ( Kingston V+100 96gb upgrade kit)

ik denk dat ik bijna 60+ euro hoger zit als ik een winkel vind die wel alle producten heeft.
Als je veel zaken bij verschillende winkels besteld, krijg je overal verzendkosten voor je kiezen. Pak je 10 verschillende winkels, met TNT express paketpost kost je al 6,75 per winkel, a 67,50.

Dan moet je nog zorgen dat alles bij de ene shop terecht komt (lijkt me raar dat de ene shop iets naar de andere shop verstuurd. Dus komt er nog meer kosten bij. Vervolgens zal Alternate hogere kosten berekenen voor het assembleren van anders mans spullen omdat ze de marge van hun eigen assortiment missen. De goedkope service zal vervallen, en wordt het misschien ook wel 50 euro voor gerekend. Dan ben je straks 100+ euro extra kwijt, omdat 60 euro te beparen..

In dat geval denk ik dat goedkoop is duurkoop gaat worden.

Ey!! Macarena \o/

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 19:19
Garantie is hier het sleutelwoord; als je één aanspreekpunt wilt hebben, laat hem dan gewoon bij één toko in elkaar zetten. Als je zelf de garantie wilt regelen bij de fabrikant van de betreffende defecte component, dan kun je het overal laten doen.

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

• Robbertjan94
deblaauwn schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:22:
Het komt neer op de vraag wie de PC betaalt, als je dat zelf doet: wie houdt je dan tegen om hem zelf te assembleren?

Maar: vaak kunnen winkels ook dingen leveren die niet in het assortiment zitten, stel dat Komplett je hele PC kan leveren behalve een of twee onderdelen dan kun je ze een mailtje sturen voor een offerte betreffende die twee onderdelen.
Ik betaal niet voor de pc en hij is ook niet voor mij. Maar ik zal eens bellen en als ze het niks vinden dan zie ik wel weer verder.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-11 18:34
Je kunt anders nog naar alternatieve onderdelen uitwijken zoals een andere voeding of grafische kaart. Zijn legio merken, dus wellicht is een andere goedkoper verkrijgbaar bij een bepaalde shop, zodat je alsnog in je budget blijft. Ik bestel zelf liefst alles bij 1 winkel als ik het in elkaar zou laten zetten, kost inderdaad een paar tientjes extra, maar het is dan hun verantwoordelijkheid als er iets kapot gaat. Stel dat ze jouw videokaart vernachelen met assembleren, hoe gaan ze dat oplossen? En met garantie kun je gewoon het complete ding er heenbrengen en laat ze het maar uitzoeken ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1