Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een zakelijke NAS voor archiveer en/of backup doeleinden. Op mijn huidige filesystem staan een groot aantal folders die allen verschillende gebruikersrechten (Active Directory) hebben. Wanneer ik deze mappen wil kopiëren naar de NAS moeten de Windows beviligingsinstellingen op de mappen in tact blijven. Graag hoor ik jullie ervaringen en advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden? Er zijn diverse NAS systemen die hier ondersteuning voor hebben, Bijvoorbeeld de systemen van QNAP en Synology waar op dit forum ook veel over gesproken wordt. Maar uiteraard zijn er ook nog meer merken:

Interessante topics op GoT:
- Het grote QNAP topic - Deel 2
- Het grote Synology topic deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11
Aantal gebruikers? Hoeveelheid data? Welke vorm van Raid wil je hanteren? Hoeveel Iops? Redundancy of niet?

Geef eerst maar eens aan wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment hebben wij een QNAP TS-459U met 4x 3TB in Raid-5. We spreken over zo'n 100 gebruikers.
Als ik nu de mappen kopieer naar de QNAP zijn alle rechten verdwenen en hebben de gebruikers toegang tot alle mappen, wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik zoek een vergelijkbare NAS, maar met ondersteuning voor de Windows beveiligingsrechten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 18:55
Kan je niet een iSCSI lun ervan maken en deze als storage toevoegen in je windows server. Zo weet je zeker dat je rechten blijven werken op de manier dat je ze nu heb ingesteld.

Ik neem aan dat je het echt gebruikt als archief/backup want anders vind ik het vrij heftig voor z'n nas om het te verwerken... Zeker met de sata schijven kakt je performance gauw in.

[ Voor 34% gewijzigd door Freezerator op 26-07-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
Freezerator schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:04:
Kan je niet een iSCSI lun ervan maken en deze als storage toevoegen in je windows server. Zo weet je zeker dat je rechten blijven werken op de manier dat je ze nu heb ingesteld.

Ik neem aan dat je het echt gebruikt als archief/backup want anders vind ik het vrij heftig voor z'n nas om het te verwerken... Zeker met de sata schijven kakt je performance gauw in.
met ^^^^

Een iscsi LUN ism Windows Server of Windows Server Storage lijkt me de mooiste oplossing

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:55:
Op dit moment hebben wij een QNAP TS-459U met 4x 3TB in Raid-5. We spreken over zo'n 100 gebruikers.
Als ik nu de mappen kopieer naar de QNAP zijn alle rechten verdwenen en hebben de gebruikers toegang tot alle mappen, wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik zoek een vergelijkbare NAS, maar met ondersteuning voor de Windows beveiligingsrechten.
Die QNAP ondersteunt gewoon AD rechten, echter, rechten worden niet mee gekopieerd. (zie: http://www.qnap.com/nl/faq_detail.asp?faq_id=584). Dit zul je bij alle nas oplossingen tegen komen.
De simpelste oplossing is gewoon de data kopiëren en de rechten op de QNAP goed zetten (wel zorgen dat deze in de AD hangt)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11
Het kan trouwens wel met robocopy als dat je doel is. Zo hebben we het tenminste met de overgang van onze hp msa1000 naar ons netapp san gedaan. Ik vermoed dat dat ook werkt met een Qnap.

EDIT: http://www.microsoft.com/...en/Techniek/robocopy.aspx

/secfix

[ Voor 19% gewijzigd door KnoxNL op 26-07-2011 12:28 ]

Pagina: 1