Geluid van weg bij HD zenders

Pagina: 1
Acties:

• Pietersma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Ik heb een Sony BDV-EF200 home cinema set aangesloten op een Sony EX711 tv via een HDMI 1.3 kabel. Beide ondersteunen ARC dus het geluid van de tv wordt ook doorgegeven aan de cinema set.

Bij HD-zenders (Ned 1, 2, 3) valt het geluid na ongeveer een half uur weg. Volgens mij wordt het signaal wel nog gewoon doorgegeven, maar komt er gewoon niks uit de boxen. Als ik naar andere bronnen op de cinema set switch, bijvoorbeeld de radio, blijft het namelijk ook stil.

Er is verder niks aangesloten op de tv of cinema set. Digitale tv is van Ziggo dmv een CI+ module in de tv.

Iemand enig idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Pietersma op 26-07-2011 11:38 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-01 19:44
Sony BDV-EF200 stuk? Wanneer krijg doet hij het wel weer? Misschien iets anders op je geluidssysteem aansluiten zonder dat de tv aanstaat?

• Pietersma
Alles werkt, alleen valt het geluid dus uit na een tijd, en alleen bij HD-zenders... Zit er nog een verschil in het geluidssignaal dat hd zenders doorgeven?

Het geluid komt weer terug als ik de cinema set uit (standby) en weer aan zet.

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-01 13:23

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Wat gebeurt er als je het geluidskanaal op de TV/ontvanger schakelt naar 2.0 PCM ipv 5.1 DD (Dolby Digital)?

Valt deze dan nog steeds weg?
Wat je ook kan proberen is even ARD of ZDF in de gaten houden, deze zenden ook vaak in DD uit.
Wellicht valt het hier ook weg na een half uur.. Dan zou het dus komen aan het feit dat er een DD signaal binnenkomt.

• Pietersma
Ok, ik ga het proberen.

Ik blijf het dan nog wel vreemd vinden dat de cinema set helemaal geen geluid meer geeft bij overschakeling op andere bronnen zoals de radio. Lijkt wel of hij crasht of iets dergelijks.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-01 19:44
Pietersma schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:02:
Ok, ik ga het proberen.

Ik blijf het dan nog wel vreemd vinden dat de cinema set helemaal geen geluid meer geeft bij overschakeling op andere bronnen zoals de radio. Lijkt wel of hij crasht of iets dergelijks.
Het is ook vreemd. Waarschijnlijk is de cinema set stuk, alleen kun je er niets over zeggen zonder het even te testen.

• Pietersma
maceddy2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:57:
Wat gebeurt er als je het geluidskanaal op de TV/ontvanger schakelt naar 2.0 PCM ipv 5.1 DD (Dolby Digital)?
Ik kan geen optie vinden om dit om te schakelen.. of het heet misschien anders bij Sony.
maceddy2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:57:
Valt deze dan nog steeds weg?
Wat je ook kan proberen is even ARD of ZDF in de gaten houden, deze zenden ook vaak in DD uit.
Wellicht valt het hier ook weg na een half uur.. Dan zou het dus komen aan het feit dat er een DD signaal binnenkomt.
Ik heb vanavond 2 uur ARD opgehad, zonder problemen. Dit is geen HD zender, maar zond wel uit in DD inderdaad.
Dit is dus waarschijnlijk niet het probleem.

Als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik het graag!

[ Voor 6% gewijzigd door Pietersma op 26-07-2011 21:24 ]

• Pietersma
Nog maar even een update. Hetzelfde probleem doet zich voor als ik het geluid laat lopen via een optische geluidskabel ipv hdmi. Ook een andere hdmi poort heeft geen verschil gemaakt..

Mocht ik nog een oplossing vinden dan zal ik het hier posten.
Pagina: 1