Beide msi hd6950 twin frozr III dood in zelfde pci slot?

Pagina: 1
Acties:

• DunDave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo tweakers,

Vorige week een nieuwe pc gekocht en in elkaar gezet. Het systeem draaide 2 dagen goed en onder het spelen van bad company 2 ook. Totdat ik crysis2 aanslingerde en mijn pc na 5 min gamen plots uitviel.
Ik kreeg hem niet meer aan de praat totdat ik de voeding van mijn 2e videokaart afhaalde. Daarna nog de videokaarten gewisseld van slot en alles deed het totdat ik de videokaart waarvan ik vermoedde dat hij dood was weer van stroom had voorzien. De videokaart lijkt dus echt dood...

Volgende dag mijn nog werkende videokaart in het 2e pci slot gedaan en de kapotte kaart verwijderd. Pc doet het goed, totdat ik crysis2 weer start en na 5 min mijn pc weer uitviel! Die videokaart lijkt nu ookoverleden in hetzelfde pci slot.

Waar kan dit nu aan liggen? Mobo heeft een defect pci slot die mijn videokaarten heeft gemold?

Mijn specs:

Fractal r3 kast
Xfx 750 watt black edition voeding
Asus p8z68-v mobo
Intel i7 2600k
8gig gskill geheugen
2x msi hd6950 twin frozr III videokaart in crossfire
Crucial m4 128gig ssd met win7 64 home premium
Samsung 103sj hd 1tb
Hyper 212 plus cpu koeler

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-02 22:03
Mooi systeem
on topic: heb je de kaarten al getest in een ander systeem?

• DunDave
Nee, helaas niet tot mijn beschikking :/

[ Voor 3% gewijzigd door DunDave op 26-07-2011 10:30 ]

• DunDave
Vandaag getest met een andere videokaart, in beide pci sloten, met diverse aansluitingen vanaf de voeding. Ook onder stress blijft alles werken.

Is het dan gewoon zo toevallig dat beide nieuwe videokaarten binnen 2 dagen sterven (onder stress) ?

Kaarten inmiddels opgestuurd, hoop snel de nieuwe te ontvangen...

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
zou het niet een soort van stroomschok zijn geweest?

• DunDave
Ik kan het me niet voorstellen, waarvan dan? De voeding heeft allerlei beveiligingen lijkt me, ik gebruik een stekkerblok die op dat soort dingen beveiligt is. En ikzelf heb ook alle andere componenten veilig en zonder problemen aangesloten..

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Welke andere videokaart heb je erin getest welke het wel doet?

Ik had met mijn systeem het probleem dat de computer vastliep onder stress met 2x6950, met 2x6850 had ik ditzelfde probleem niet.
Na wekenlang onderzoeken uiteindelijk het moederbord vervangen en het probleem was opgelost.

Ik verwacht eerder dat het aan het moederbord ligt dan aan beide videokaarten.

Probeer zoals gezegd je kaarten eens in een ander systeem.

• DunDave
Maar mijn videokaarten zijn met een dag verschil kapot gegaan, die 2e dus niet in sli.. Heb nu pc momenteel draaien met een 4870 kaart in het slot waarin de nieuwe kaarten kapot gingen en dat gaat allemaal goed?

Heb ook alle mogelijke voedingaansluitingen geprobeerd, geen probleem.

Stel dat het mijn mobo is die de nieuwe kaarten heeft gesloopt, waarom sloopt hij mijn oude kaart niet dan?

• DunDave
De msi hd6950 twin frozr III videokaarten zijn inmiddels vervangen door de sapphire 6950 kaarten en alles werkt helemaal goed tot dusver...

Ik ben blij dat het systeem weer werkt, maar wel raar dat beide msi kaarten dood zijn.
Pagina: 1