sinds de upgrade naar OSX lion werkt het standaardprogramma schermdeling / screen sharing niet meer. het programma zelf start wel op, maar het daadwerkelijk scherm met de over te nemen mac krijg ik nooit te zien.
schijnbaar is dit een probleem waar meer mensen last van schijnen te hebben.
in de console zie ik wel steeds eenzelfde soort berichten terugkomen, allemaal van deze strekking:
er zijn een paar oplossingen te vinden, maar tot nu toe werken die voor mij niet:
schijnbaar is dit een probleem waar meer mensen last van schijnen te hebben.
in de console zie ik wel steeds eenzelfde soort berichten terugkomen, allemaal van deze strekking:
ik heb een VNC wachtwoord opgegeven in de sharing prefs en screen sharing enabled en remote management uitgeschakeld.26-07-11 09:18:31,393 Screen Sharing: Unexpected authentication failure -201
er zijn een paar oplossingen te vinden, maar tot nu toe werken die voor mij niet:
- in system preferences -> sharing het vinkje voor remote management aan- en uitzetten:The fix seems to be pretty simple, it looks like if you go to the sharing preference pane on the client machine, and then uncheck and check again the Remote Management option the screen control feature comes back to life.
- de ARD agent opnieuw activeren via ssh:
code:1
sudo /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/Resources/kickstart -deactivate -configure -access -off
en daarna:
sudo /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/Resources/kickstart -activate -configure -access -on -restart -agent -privs -all
het is handig dit support article door te lezen om alleen screen sharing voor specifieke users in te schakelen:
$ sudo /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/Resources/kickstart -activate -configure -access -on -users NERPISSAD -privs -all -restart -agent -menu