[Mac OSX Lion] Screen Sharing werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter
sinds de upgrade naar OSX lion werkt het standaardprogramma schermdeling / screen sharing niet meer. het programma zelf start wel op, maar het daadwerkelijk scherm met de over te nemen mac krijg ik nooit te zien.
schijnbaar is dit een probleem waar meer mensen last van schijnen te hebben.

in de console zie ik wel steeds eenzelfde soort berichten terugkomen, allemaal van deze strekking:
26-07-11 09:18:31,393 Screen Sharing: Unexpected authentication failure -201
ik heb een VNC wachtwoord opgegeven in de sharing prefs en screen sharing enabled en remote management uitgeschakeld.

er zijn een paar oplossingen te vinden, maar tot nu toe werken die voor mij niet:
  1. in system preferences -> sharing het vinkje voor remote management aan- en uitzetten:
    The fix seems to be pretty simple, it looks like if you go to the sharing preference pane on the client machine, and then uncheck and check again the Remote Management option the screen control feature comes back to life.
  2. de ARD agent opnieuw activeren via ssh:
    code:
    1

sudo /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/Resources/kickstart -deactivate -configure -access -off

en daarna:
    code:
    1

sudo /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/Resources/kickstart -activate -configure -access -on -restart -agent -privs -all

het is handig dit support article door te lezen om alleen screen sharing voor specifieke users in te schakelen:
    code:
    1

$ sudo /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/Resources/kickstart -activate -configure -access -on -users NERPISSAD -privs -all -restart -agent -menu
zijn er andere mensen met hetzelfde probleem en weten hier iets over een mogelijke oplossing?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 21:28

Step

step@tweakers.net#

Mijn screensharing werkt perfect, maar ik gebruik de VNC optie niet. Heb je het al eens zonder geprobeerd (indien je meerdere Mac's hebt?).

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:22
Hier ook geen problemen... het is nu zelfs mogelijk om de client full screen over te nemen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter
Step schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:59:
Mijn screensharing werkt perfect, maar ik gebruik de VNC optie niet. Heb je het al eens zonder geprobeerd (indien je meerdere Mac's hebt?).
hoe bedoel je, de VNC optie niet gebruiken? bedoel je het VNC wachtwoord leeg laten?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 21:28

Step

step@tweakers.net#

Nerpissad schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:29:
[...]

hoe bedoel je, de VNC optie niet gebruiken? bedoel je het VNC wachtwoord leeg laten?
Ja je kunt een VNC mogelijkheid meegeven (anders gaat het gewoon via het Apple Remote Desktop protocol), er staat ook een vinkje dan bij dus niet alleen het wachtwoord.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build